Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Moderator: -Camino Crew-
- Ironbird8280
- -= Ex moderator =-
- Posts: 4421
- Joined: 31 Dec 2003, 13:26
- Location: Retie (kempen/prov. Antwerpen)
- Contact:
Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Hoe kuis ik mijn carburator?
Een duidelijke uitleg met foto's
!!! dit is op eigen risico, ik ben niet verantwoordelijk als er iets mis gaat!!!
Benodigheden: - een camino en wat gereedschap
vijs de voetkapjes eraf
Maak de decompressiekabel los
maak de grote vijs los die aangeduid is op de foto
Maak je gaskabel los
maak je benzinedarmpje los (zet wel eerst je benzinekraantje dicht. Zet je hendeltje dus naar de buitenkant van je brommer)
Leg wat blokken onder je voorwiel zodat je beter aan je carb kan,
voor personen zonder standaard pikkel, leg wat blokken onder je
motorblok, zodat die niet helemaal tegen de grond gaat.
maak de 4 vijzen los die aangeduid zijn op de foto
Voila, de vijzen zijn eruit
neem je carburator eruit
Volg nu even dit stukje van de handleiding:
http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 26609.html
Wanneer je alles in bovenstaande URL hebt gedaan, kan je verder gaan met de onderstaande handleiding:
carb is eruit. Het kapje dat er vanonder opzit kun je eraf halen door middel van 2 vijzen,
Doe dit. Je moet dus de carb omdraaien, op onderstaande foto zie je de bovenkant.
haal de sproeier eruit die aangeduid is op de foto (bij het openen van je carb loopt
er wat benzine uit, hou daar rekening mee dat je dat boven een bakje of zoiets doet.)
De sproeier moet je lossen met een platte schroevendraaier.
Doorblaas al de gaatjes (leidingen) die omcirkeld zijn op de foto, deze moeten volledig open zijn.
Haal het staafje waarover de vlotter scharniert eruit.
Haal de vlotter eruit.
LET OP!! Zie dat je het vlotternaaldje dat aan de vlotter hangt niet beschadigt of kwijtspeelt!
Doorblaas nu ook het gaatje waarin de vlotternaald zat. En nu al deze dingen eruit zijn kan je het reservoir nog wat proper maken en kan je alles weer ineen steken.
schroef de sproeier er weer in vast, deze mag redelijk vast staan maar zie
dat je het draaigleufje niet forceert en de schroefdraad niet verknoeit.
Plaats het dekseltje er weer op, en kijk of je het er op de juiste manier terug op plaatst (zie foto!)
Plaats de carb terug op het blok
schroef hem weer vast (voorzichtig, en best kruislings, niet te hard aanspannen)
Maak je gaskabel weer vast (zorg ervoor dat de klep helemaal naar achteren
staat en je gashandvat dichtstaat als je hem vastschroeft. Anders kan je wel
eens voor een verassing staan als je je minootje start en hij opeens 30 rijdt op rollanti)
Maak je decompressie kabel weer vast,
Steek de lange vijs weer door de kader en blok en zet ze vast.
Het kan zijn dat je je decompressie kabel en je gas kabel niet vast krijgt
als de lange vijs er nog niet door zit, dus als dat het geval is doe je dit
alvorens de gas en decompressie aan te sluiten.
maak nu je benzine darmpje weer vast, dan nog je voet kapjes er weer op en je bent vertrokken!
Handleiding gemaakt door: Ironbird8280
Een duidelijke uitleg met foto's
!!! dit is op eigen risico, ik ben niet verantwoordelijk als er iets mis gaat!!!
Benodigheden: - een camino en wat gereedschap
vijs de voetkapjes eraf
Maak de decompressiekabel los
maak de grote vijs los die aangeduid is op de foto
Maak je gaskabel los
maak je benzinedarmpje los (zet wel eerst je benzinekraantje dicht. Zet je hendeltje dus naar de buitenkant van je brommer)
Leg wat blokken onder je voorwiel zodat je beter aan je carb kan,
voor personen zonder standaard pikkel, leg wat blokken onder je
motorblok, zodat die niet helemaal tegen de grond gaat.
maak de 4 vijzen los die aangeduid zijn op de foto
Voila, de vijzen zijn eruit
neem je carburator eruit
Volg nu even dit stukje van de handleiding:
http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 26609.html
Wanneer je alles in bovenstaande URL hebt gedaan, kan je verder gaan met de onderstaande handleiding:
carb is eruit. Het kapje dat er vanonder opzit kun je eraf halen door middel van 2 vijzen,
Doe dit. Je moet dus de carb omdraaien, op onderstaande foto zie je de bovenkant.
haal de sproeier eruit die aangeduid is op de foto (bij het openen van je carb loopt
er wat benzine uit, hou daar rekening mee dat je dat boven een bakje of zoiets doet.)
De sproeier moet je lossen met een platte schroevendraaier.
Doorblaas al de gaatjes (leidingen) die omcirkeld zijn op de foto, deze moeten volledig open zijn.
Haal het staafje waarover de vlotter scharniert eruit.
Haal de vlotter eruit.
LET OP!! Zie dat je het vlotternaaldje dat aan de vlotter hangt niet beschadigt of kwijtspeelt!
Doorblaas nu ook het gaatje waarin de vlotternaald zat. En nu al deze dingen eruit zijn kan je het reservoir nog wat proper maken en kan je alles weer ineen steken.
schroef de sproeier er weer in vast, deze mag redelijk vast staan maar zie
dat je het draaigleufje niet forceert en de schroefdraad niet verknoeit.
Plaats het dekseltje er weer op, en kijk of je het er op de juiste manier terug op plaatst (zie foto!)
Plaats de carb terug op het blok
schroef hem weer vast (voorzichtig, en best kruislings, niet te hard aanspannen)
Maak je gaskabel weer vast (zorg ervoor dat de klep helemaal naar achteren
staat en je gashandvat dichtstaat als je hem vastschroeft. Anders kan je wel
eens voor een verassing staan als je je minootje start en hij opeens 30 rijdt op rollanti)
Maak je decompressie kabel weer vast,
Steek de lange vijs weer door de kader en blok en zet ze vast.
Het kan zijn dat je je decompressie kabel en je gas kabel niet vast krijgt
als de lange vijs er nog niet door zit, dus als dat het geval is doe je dit
alvorens de gas en decompressie aan te sluiten.
maak nu je benzine darmpje weer vast, dan nog je voet kapjes er weer op en je bent vertrokken!
Handleiding gemaakt door: Ironbird8280
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's
Kun je dit ook maken met een 20mm carb fzo?
Of is dit hetzelfde principe?
Of is dit hetzelfde principe?
-
- -= Newbie =-
- Posts: 3
- Joined: 11 Apr 2008, 21:17
- Location: Tessenderlo
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
K heb al zitten denken om dit te doen (omwille van kapotte luchtfilter die inmiddels al vervangen is) maar k heb wat schrik dat ik iets zal vergeten of dat hij nietmeer zal starten of zo.
- ii ax ii
- -= Expert Member =-
- Posts: 509
- Joined: 19 Sep 2007, 15:48
- Location: schoten (provincie antwerpen)
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
gewoon doen zoals het hier staat
zet er eventueel een potje naast om de onderdelen in de doen
zodat je niets kwijt kan geraken
veel succes
zet er eventueel een potje naast om de onderdelen in de doen
zodat je niets kwijt kan geraken
veel succes
mijn project: http://www.camino-tuning.be/phpBB3/view ... =9&t=21442
-
- -= Newbie =-
- Posts: 14
- Joined: 27 Jul 2008, 23:54
- Location: boortmeerbeek
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
goed gedaan
maar een makkelijkere manier om aan je carbu kan graken is gewoon de achtervering los maken
en heel de acherhelft omhoog heffen en dan bv: een houtenblok tussen je acherwiel en het spatbord
maar zoals jij doe is ook zeer goed maar je moet veel meer losmaken
maar een makkelijkere manier om aan je carbu kan graken is gewoon de achtervering los maken
en heel de acherhelft omhoog heffen en dan bv: een houtenblok tussen je acherwiel en het spatbord
maar zoals jij doe is ook zeer goed maar je moet veel meer losmaken
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Ik heb het geprobeerd en het is gelukt.
Nu hij gekuist is,start hij veel beter.
Ik moet zelfs de choke onder de voetkappen niet meer openzetten om te starten els hij koud staat.
Bedankt voor deze handleiding.
Groetjes Erik
Nu hij gekuist is,start hij veel beter.
Ik moet zelfs de choke onder de voetkappen niet meer openzetten om te starten els hij koud staat.
Bedankt voor deze handleiding.
Groetjes Erik
- Ironbird8280
- -= Ex moderator =-
- Posts: 4421
- Joined: 31 Dec 2003, 13:26
- Location: Retie (kempen/prov. Antwerpen)
- Contact:
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Ik heb nog even toegevoegd dat je ook het gat waarin de vlotternaald zit moet doorblazen. Zo is zeker alles open
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Ik heb nog een klein probleempje:
Ik heb mijn eigen carburateur en die van een vriend alletwee gekuist en altijd trekt de gas niet meer terug dus moeten we he eigenhandig terugdraaien.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn?
Ik heb mijn eigen carburateur en die van een vriend alletwee gekuist en altijd trekt de gas niet meer terug dus moeten we he eigenhandig terugdraaien.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn?
- Niellez
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1103
- Joined: 29 Jul 2006, 17:08
- Location: Koersel-Beringen
- Contact:
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
veertje versleten hé
normaal moet er bovenaan, waar je de gaskabel vastmaakt ook ergens een veersysteem onder zitten
normaal moet er bovenaan, waar je de gaskabel vastmaakt ook ergens een veersysteem onder zitten
Wait for it, Wait for it... LEGENDARY!
Prestige? Anyone?
Prestige? Anyone?
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Bij mijn eigen brommer zat er geen veertje tussen, maar bij die van mijn vriend wel. Ik heb het er bij mijn vriend terug tussengestoken maar het helpt niks.
- Ironbird8280
- -= Ex moderator =-
- Posts: 4421
- Joined: 31 Dec 2003, 13:26
- Location: Retie (kempen/prov. Antwerpen)
- Contact:
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Maar je kan je gas wel zelf nog dichtdraaien aan het stuur? Waarschijnlijk zit er ergens een scherpe bocht in je gaskabel waardoor de kabel binnenin klemt
- firestrikers
- -= Member =-
- Posts: 36
- Joined: 25 Apr 2007, 19:11
- Location: Wulpen
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
Wat is die decompressiekabel precies? welke kabel is dat bedoel ik daar dan mee, want ik zie niet duidlijk wat er op de foto's gebeurt. thx
New rig coming...
- ii ax ii
- -= Expert Member =-
- Posts: 509
- Joined: 19 Sep 2007, 15:48
- Location: schoten (provincie antwerpen)
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
decompressie heeft niets te maken met je carburator maar met je cilinder
mijn project: http://www.camino-tuning.be/phpBB3/view ... =9&t=21442
- firestrikers
- -= Member =-
- Posts: 36
- Joined: 25 Apr 2007, 19:11
- Location: Wulpen
Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)
mar ik vind al die kabels nie da we moetn loskoppelen :s
New rig coming...