Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Kakkernest
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 220
Joined: 02 Jan 2008, 21:11
Location: 9070 Heusden

Re: kleine vraagjes topic

Post by Kakkernest »

clio-tuning wrote:Een koppeling is een verbinding, bij camino maakt het een verbinding tussen krukas en de vario.
Wanneer je gas geeft, maakt uw motor meer toeren. Doordat er trekveertjes op de koppeling zitten grijpt de koppeling pas aan (op het variohuis) bij x-aantal toeren.
Moest je geen koppeling hebben, dan zou je met een draaiende motor niet kunnen blijven stilstaan voor een rood licht. Door het lage stationair toerental (dus wanneer je zonder gas geven stilstaat voor het rode licht) grijpt de koppeling niet aan en draait de motor in "vrijloop". Dus de motor gaat uw achterwiel niet aandrijven bij het stilstaan.
Moest je geen koppeling hebben, dan zal de motor altijd het achterwiel aandrijven.

Een koppelingstrekker dient op de koppeling van de krukas te trekken. Bvb wanneer je andere trekveertjes zou willen monteren.
Prachtuitleg :). Echt bedankt :).
En die krijgt ge enkel en alleen met zo'n speciale koppeling trekker los?
Hoe werkt die?
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: kleine vraagjes topic

Post by Lucifer »

buitenste schroefdraad op de koppeling, "bout" aandraaien met sleutel zodat die tegen krukas duwd en de koppeling af de krukas trekt..

krukas is conisch(spelling?) dwz "kegel"vormig.. zo word de koppeling erop vast gezet
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: kleine vraagjes topic

Post by clio-tuning »

De koppeling zit inderdaad op de krukas vast d.m.v. een conische klemming.
De enige gezonde manier is een koppelingstrekker gebruiken. :wink:
Kakkernest
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 220
Joined: 02 Jan 2008, 21:11
Location: 9070 Heusden

Re: kleine vraagjes topic

Post by Kakkernest »

Lucifer wrote:buitenste schroefdraad op de koppeling, "bout" aandraaien met sleutel zodat die tegen krukas duwd en de koppeling af de krukas trekt..

krukas is conisch(spelling?) dwz "kegel"vormig.. zo word de koppeling erop vast gezet
Merci
Dus die bout zit tegen de krukas en de gehele koppelingtrekekr zit vast aan die koppeling zodat je door het aandraaien van die bout, de koppeling lostrekt van de krukas.

Is dat juist?
Als het zo is, dan snap ik alleen nog niet hoe je die trekker vastzet op je koppeling..
User avatar
sti
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 408
Joined: 17 Dec 2007, 22:08
Location: geel, antwerpen

Re: kleine vraagjes topic

Post by sti »

de koppelingstrekker heeft aan het uiteinde draad waarmee je hem op de koppeling kunt draaien :wink:
Kakkernest
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 220
Joined: 02 Jan 2008, 21:11
Location: 9070 Heusden

Re: kleine vraagjes topic

Post by Kakkernest »

Image
Waar kan je hier ergens die trekker op de koppeling draaien?

En gaat et over dit soort trekker
Image
of over zo eentje?
Image
jan L
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 337
Joined: 22 Feb 2008, 21:48

Re: kleine vraagjes topic

Post by jan L »

de 2de
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: kleine vraagjes topic

Post by Lucifer »

op de omzijde van de koppeling op die foto ;)
wijst echt zichzelf uit..
Crunk
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 93
Joined: 11 Nov 2009, 14:22
Location: Lendelede

Re: kleine vraagjes topic

Post by Crunk »

Wat verkiezen jullie?
Een Malossi 65cc met Polini uitlaat of Leovinci?
Ik zal een chromen EBR baar tussen mijn kader steken om het plooien tegen te gaan, maar zou ik mijn achterbrug moeten verstevigen ook?
Grtz! Crunk :twisted:
I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it.
Pablo Picasso
Image
Image
User avatar
Nelder
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 837
Joined: 08 Sep 2010, 17:50
Location: 9070 Destelbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Nelder »

Crunk wrote:Wat verkiezen jullie?
Een Malossi 65cc met Polini uitlaat of Leovinci?
Ik zal een chromen EBR baar tussen mijn kader steken om het plooien tegen te gaan, maar zou ik mijn achterbrug moeten verstevigen ook?
Grtz! Crunk :twisted:
het kader zal niet zo snel plooien hoor, en achterbrug verstevigen zal niet écht nodig zijn, maar het is wel aangenamer.
/
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Crunk wrote:Wat verkiezen jullie?
Een Malossi 65cc met Polini uitlaat of Leovinci?
Ik zal een chromen EBR baar tussen mijn kader steken om het plooien tegen te gaan, maar zou ik mijn achterbrug moeten verstevigen ook?
Grtz! Crunk :twisted:
Chroom EBR baar is vooral optisch, uw kader zal niet plooien met een 65cc :wink:

Achterbrug verstevigen doe je wel best... Ik zou voor de Leovince gaan :wink:
Kakkernest
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 220
Joined: 02 Jan 2008, 21:11
Location: 9070 Heusden

Re: kleine vraagjes topic

Post by Kakkernest »

Lucifer wrote:op de omzijde van de koppeling op die foto ;)
wijst echt zichzelf uit..

Aha dat verklaart al wat meer.
thx :)
Crunk
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 93
Joined: 11 Nov 2009, 14:22
Location: Lendelede

Re: kleine vraagjes topic

Post by Crunk »

Je weet nooit he :D
Bedankt voor het rappe antwoord! Wat zijn de voordelen en nadelen van Leo & Polini?
En een chromen baar vind ik mooi, dus steek ik er zowiezo tussen :)
En achterbrug versterken komt voor mekaar! :D
I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it.
Pablo Picasso
Image
Image
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Crunk wrote:Je weet nooit he :D
Bedankt voor het rappe antwoord! Wat zijn de voordelen en nadelen van Leo & Polini?
En een chromen baar vind ik mooi, dus steek ik er zowiezo tussen :)
En achterbrug versterken komt voor mekaar! :D
Leovince, hoge snelheid en goede trek :)
Polini uitlaat ken ik niet...
User avatar
Nelder
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 837
Joined: 08 Sep 2010, 17:50
Location: 9070 Destelbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Nelder »

Sander wrote:
Crunk wrote:Je weet nooit he :D
Bedankt voor het rappe antwoord! Wat zijn de voordelen en nadelen van Leo & Polini?
En een chromen baar vind ik mooi, dus steek ik er zowiezo tussen :)
En achterbrug versterken komt voor mekaar! :D
Leovince, hoge snelheid en goede trek :)
Polini uitlaat ken ik niet...
Bwa, leo is toch niet echt trek uitlaat he.
/
Post Reply