Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
motorblok revisie (engine overhaul)
Moderator: -Camino Crew-
- nielsreynaert
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1143
- Joined: Fri 26 Aug 2005, 16:56
- Location: vlamertinge
- Contact:
-
- -= Expert Member =-
- Posts: 890
- Joined: Thu 24 Mar 2005, 08:17
- Location: willebroek
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
- Dj_equinoxe
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1266
- Joined: Sat 22 May 2004, 10:51
- Location: Halle en Oetingen(Gooik)
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Ervaring met ne vibrator ofzo?Dj_equinoxe wrote:ja, dan gaat u krukas weer mooi en zonder spel enzo ronddraaien.
als u lagers echt versleten zijn zit ge precies op ne vibrator zonder tzeveren....
da kittelkt enzo in u voeten, nie nbormaal en ambetant
Ofja, op nen dag knallen u lagers vast en zulde het ook wel voelen en dan moogde u minoke voor de zoveelste keer duwen
gij gebruikt c3 lagers, maar als ge niet te gek wilt doen met uwe blok (zoals duf ofzo..)kunt ge beter gewoon lagers nemen,die c3-4-of zelfs5 staat voor de spelling, als ge dus gekke toeren draait en veel van t blokske vraagt, zet, door de warmte, Uw krukas uit, dus ook die binnen schaal van de lager(die op Uw kruk zit)wordt iets uitgerekt, bij ne gewone lager zorgt dit ervoor dat er te weinig speling meer is om de bollekes te laten draaien, dat word bij ne c3lager beter opgevangen.
maar als uw kruk dus niet heel erg warm wordt, en de speling in de c3 eigelijk te groot blijft gaat deze sneller slijte dan een gewone..
kort samengevat: op de gemiddelde camino kunt ge beter gewoon 6004 lagers gebruiken
handleiding is wel netjes, volledig en zeker bruikbaar voor degene die al wat twijfelden om hun blokje is open te gooien
hoedje af ÂÂ
maar als uw kruk dus niet heel erg warm wordt, en de speling in de c3 eigelijk te groot blijft gaat deze sneller slijte dan een gewone..
kort samengevat: op de gemiddelde camino kunt ge beter gewoon 6004 lagers gebruiken
handleiding is wel netjes, volledig en zeker bruikbaar voor degene die al wat twijfelden om hun blokje is open te gooien
hoedje af ÂÂ
- !3art Carlito
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3031
- Joined: Sun 24 Apr 2005, 23:07
- Location: Vlaanderen
- Ironbird8280
- -= Ex moderator =-
- Posts: 4421
- Joined: Wed 31 Dec 2003, 13:26
- Location: Retie (kempen/prov. Antwerpen)
- Contact:
- Mr. Breezer
- -= Elite Member =-
- Posts: 3319
- Joined: Sun 23 May 2004, 20:47
- Location: kontich
- Contact:
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Thanks voor de comment iedereen!
@ ironbird:
Je hebt idd krukassen met een diameter 15 en een diameter 17. Maar bij welke krukassen ze voorkomen weet ik niet.
Ik had 2x 15mm bij mijn variokrukas.
@ ironbird:
Je hebt idd krukassen met een diameter 15 en een diameter 17. Maar bij welke krukassen ze voorkomen weet ik niet.
Ik had 2x 15mm bij mijn variokrukas.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
volgens mij is c3 =6004chevyvlam wrote:gij gebruikt c3 lagers, maar als ge niet te gek wilt doen met uwe blok (zoals duf ofzo..)kunt ge beter gewoon lagers nemen,die c3-4-of zelfs5 staat voor de spelling, als ge dus gekke toeren draait en veel van t blokske vraagt, zet, door de warmte, Uw krukas uit, dus ook die binnen schaal van de lager(die op Uw kruk zit)wordt iets uitgerekt, bij ne gewone lager zorgt dit ervoor dat er te weinig speling meer is om de bollekes te laten draaien, dat word bij ne c3lager beter opgevangen.
maar als uw kruk dus niet heel erg warm wordt, en de speling in de c3 eigelijk te groot blijft gaat deze sneller slijte dan een gewone..
kort samengevat: op de gemiddelde camino kunt ge beter gewoon 6004 lagers gebruiken
handleiding is wel netjes, volledig en zeker bruikbaar voor degene die al wat twijfelden om hun blokje is open te gooien
hoedje af
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
C3 is niet hetzelfde als 6004 hoor.edel wrote:volgens mij is c3 =6004chevyvlam wrote:gij gebruikt c3 lagers, maar als ge niet te gek wilt doen met uwe blok (zoals duf ofzo..)kunt ge beter gewoon lagers nemen,die c3-4-of zelfs5 staat voor de spelling, als ge dus gekke toeren draait en veel van t blokske vraagt, zet, door de warmte, Uw krukas uit, dus ook die binnen schaal van de lager(die op Uw kruk zit)wordt iets uitgerekt, bij ne gewone lager zorgt dit ervoor dat er te weinig speling meer is om de bollekes te laten draaien, dat word bij ne c3lager beter opgevangen.
maar als uw kruk dus niet heel erg warm wordt, en de speling in de c3 eigelijk te groot blijft gaat deze sneller slijte dan een gewone..
kort samengevat: op de gemiddelde camino kunt ge beter gewoon 6004 lagers gebruiken
handleiding is wel netjes, volledig en zeker bruikbaar voor degene die al wat twijfelden om hun blokje is open te gooien
hoedje af
6004 staat voor de diameter enzo van de lager.
04 moet je maal 5 doen en dan heb je de diameter van de as waarover de lager komt.