Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

luchtstel schroef

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
User avatar
FreekTheFreak
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1537
Joined: 17 May 2004, 19:33
Location: Bergeijk

luchtstel schroef

Post by FreekTheFreak »

Ik zie ook vaak mensen zeggen van: zet m maar 1.5 open maar dat is dus niet precies genoeg.

-zet je scooter/brommer op de standaard. (zodat het wiel LOS van de grond staat) (bij schakel brommers in zijn VRIJ. en bij camino fietsstand :lol: )

-motor moet warm zijn

-draai je luchtstelschroef helemaal dicht/in.

-stel je stationairschroef af zodat de scooter/brommer blijft lopen zonder gas te geven. (maakt niet echt uit hoe hard ie stationair loopt , maar niet te overdreven)

- Je scooter/brommer moet nu dus aan staan.

-draai rustig je luchtstelschroef weer open/uit.

-Je brommer/scooter gaat dan ineens veel harder stationair lopen.

-Op het hoogste toerental laat je de luchtstelschroef staan.

-Stel je stationairschroef af zodat de scooter/brommer weer normaal rustig stationair loopt.

-Zo staat je luchtstelschroef goed.

het is geript van scooterforum maargoed anders moest ik het typen :)

als er vragen zijn vragen he

btw.. zorg wel dat je carb goed schoon is anders werkt t ooit niet..

Image
en clio bedankt voor mooie foto :wink:
Last edited by FreekTheFreak on 10 Oct 2005, 20:08, edited 1 time in total.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Mij hebben ze altijd geleerd.

Rij er eens mee in de straat. Controleer de bougiekleur (moet 'koffie met melk kleur' zijn)

Te zwart: luchtschroef uitdraaien
Te wit: luchtschroef indraaien


U mannier heb ik nog nooit geprobeert maar als ze werkt, mij goed. :P
(kvind het ook wel een mooie zuivere foto :P )
User avatar
michiel4
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 4245
Joined: 23 Apr 2005, 13:58
Location: Brugge

Post by michiel4 »

mooie how-to, nu gaan men bougie's het hopelijk langer volhouden :P
User avatar
FreekTheFreak
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1537
Joined: 17 May 2004, 19:33
Location: Bergeijk

Post by FreekTheFreak »

nahja.. ik doe het altijd zo
werkt goed..
User avatar
Stalker
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 329
Joined: 23 Apr 2005, 21:25
Location: keerbergen

Post by Stalker »

zalig, ik zal een van de dagen deze methode eens uitproberen :wink:
stevend
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 149
Joined: 10 Apr 2005, 15:31
Location: Edegem

Post by stevend »

merci he ik wou just vrage hoe ik hem moet af stelle mor toch nog 1 vraag moet hem warm staan ja zeker?
User avatar
FreekTheFreak
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1537
Joined: 17 May 2004, 19:33
Location: Bergeijk

Post by FreekTheFreak »

ja..
zal ik er ff bij zetten
User avatar
Tuning Camino
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-
Posts: 1438
Joined: 26 Aug 2004, 23:12
Location: Oost-Vlaanderen
Contact:

Post by Tuning Camino »

Is trouwens een zeer propere carb, precies new !! :lol:
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Tuning Camino wrote:Is trouwens een zeer propere carb, precies new !! :lol:

Tis de mijne voor iets hé :wink: (altijd alles perfect :d)
Nee, had hem gewoon mooi gepoetst met benzine :wink:
usha
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 504
Joined: 11 Sep 2005, 20:52
Location: antwerpen, duffel

Post by usha »

awel e ik zet da altijd 2.5 toere ope bij originele cilinder en 3-3.5 toere bij opfok
en da was altij goe ng nooit vastloper
User avatar
bruierfr
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1593
Joined: 11 Apr 2005, 14:24
Location: Kester

Post by bruierfr »

...wou al lang es vragen, wat als er gewoonweg niéts gebeurd terwijl je aan die vijs draait? ...mijne mino draait perfect, ook op ralenti, ma ik heb da vijsje daar zelfs al uitgedraaid terwijl ze aansta, en er gebeurde niks...
User avatar
Kurt 83
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3045
Joined: 15 Jun 2004, 22:21
Location: Vlaanderen, Antwerpen, Wommelgem

Post by Kurt 83 »

ik draai die luchtvijs open tot hij ietsje meer toeren begint te maken en dan regel ik mn ralenti wat lager tot op een mooi toerental, toch blijven mn bougies aan de donkere kant, maar ze gaan lang genoeg mee :)
Image
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Te donker, nog wat uitdraaien :wink:
User avatar
Kurt 83
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3045
Joined: 15 Jun 2004, 22:21
Location: Vlaanderen, Antwerpen, Wommelgem

Post by Kurt 83 »

Clio-Tuning wrote:Te donker, nog wat uitdraaien :wink:
ze komt er bijna helemaal uit dan :P :lol:
Image
User avatar
FreekTheFreak
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1537
Joined: 17 May 2004, 19:33
Location: Bergeijk

Post by FreekTheFreak »

bruierfr wrote:...wou al lang es vragen, wat als er gewoonweg niéts gebeurd terwijl je aan die vijs draait? ...mijne mino draait perfect, ook op ralenti, ma ik heb da vijsje daar zelfs al uitgedraaid terwijl ze aansta, en er gebeurde niks...
kheb da ook wel s dan kan t zijn dat je carb vuil is of dat ie ergens valse lucht trekt
Post Reply