Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Alle nieuwtjes en mededelingen.

Moderator: -Camino Crew-

User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 5991
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by GoBieN »

Ontvangen, bedankt!
User avatar
Tremson
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1848
Joined: Fri 08 Feb 2008, 22:12

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by Tremson »

Ook een kleine Donatie gestort. Alstu Gobiennnnnn 8)
Image
Ik heb mijn eerst Honda camino gekocht

Me hApPy

GrtZ Mr BeAn

Image
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by oldie »

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
tleven kan soms zo mooi zijn
vario@max

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by vario@max »

zal zeker caminotuning in de kijker zetten op mijn pagina van facebook :) :) :) :)

:tetten: :tetten: :kiss: :kiss: :tetten: :tetten:
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 5991
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by GoBieN »

Je kan ook lid worden van onze facebook groep.
https://www.facebook.com/groups/3383629 ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Intercooler
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 187
Joined: Mon 25 Feb 2013, 21:32
Location: Drongen

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by Intercooler »

Ik heb geen facebook........
Maar klik wel op de advertenties!
Heb er al leuke bij zien staan. Zoals die van Topgear magazine.
samsonite
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 6
Joined: Mon 22 Apr 2013, 11:26

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by samsonite »

Goed dat ik dat gelezen heb! Nu kan ik verder!

MVG,
Fabrizio
fcapri
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 5
Joined: Sun 01 May 2016, 15:12

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by fcapri »

is dit nog van toepassing?
ik krijg wel telkens ik een pagina open zo een bericht om de addblocker af te zetten omdat... (en kan het niet lezen omdat die al weg is). maar ik zie dus nergens reklame of dergelijke.

dus ofwel overleeft de website op donaties, ofwel zie ik de advertenties dus niet. ik heb eigenlijk ook geen idee wat zo een website jaarlijks kost en of die kosten wel gedekt worden via die adds (mag altijd in PM als men dat liever niet online gooit).

ik houd mijn website al jaren zelfstandig in de lucht, en eigenlijk kost me dat amper iets (dacht 8 of 10€ voor de domein naam). denk dat ik momenteel zo een 80GB webspace ter beschikking heb en geen idee hoeveel ervan in gebruik is. ik bekijk mijn eigen website zoveel niet, ik weet vanbuiten wat erop staat.
ik ben altijd van het principe dat ik mijn website volledig add-free wil houden. maar ben blijkbaar één van de weinigen die er zo over denkt.
dus ofwel kost het veel om een website in de lucht te houden, ofwel is er veel te verdienen met die adds. want sommige websites overspoelen je met popups en reklame langs alle kanten
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 5991
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by GoBieN »

Normaal zie je na het eerste bericht in een onderwerp een advertentie. Als je een adblocker hebt die reclames tegenhoudt dan zie je een kader bovenin met die melding (het is normaal dat iedereen dit eerst even 1 seconde ziet en dan weer verdwijnt).

Donaties zijn ondertussen al een tijdje geleden, zijn nog steeds geapprecieerd.

Domeinnamen kosten zo'n 14€ per jaar. Er zijn er een stuk of 4.
Server hosting met MySQL & PHP die voldoende performant is kost algauw zo'n 150€ per jaar.
Nu is de site wel minder druk bezocht dan vroeger en beter geoptimaliseerd dus kan ook voor minder.

Zelfs met de dure 150€ per jaar server hosting waren er regelmatig problemen en uitval.
Vorig jaar heb ik dan beslist om zelf een VPS (virtual private server) te huren en de hosting volledig zelf te beheren.
Ik betaal nu ongeveer 170 per jaar voor die VPS waar ik zelf alles beheer. De vele uren werk om te onderhouden en beheren reken ik niet mee.
Dus samen met de domeinnamen kost dat rond de 215€ per jaar.

Advertentie-inkomsten zijn laag, in de laatste maand heb ik 4,65€ verdiend.
fcapri
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 5
Joined: Sun 01 May 2016, 15:12

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by fcapri »

dat had ik dus wel gedacht. voor die 4€ zou ik me zelf niet bezig houden reklame te posten. zijn er geen andere manieren om aan inkomsten te geraken?
Stickers, petjes, Tshirts verkopen. 5€ doneren doet niet iedereen, maar als je ergens op een standje bedrukte Tshirts met het logo verkoopt aan 10€ (waar je 5€ hebt geinvesteerd in het Tshirt en 5€ winst), dan hebben ze tenminste iets in handen voor die 10€.

reklame valt me niet op omdat ik zo een trage internet verbinding heb hier (china) dat de reklame pas doorkomt als ik de pagina heb gelezen :-).
ik draai mijn eigen server thuis en dat al een 11tal jaar. gewoonweg omdat webspace vroeger veel te duur was (die 50MB die ik van mijn provider kreeg, volstond al niet meer).
eind 2005 bouwde ik men eerste server in test,
en in februari 06 draaide lijn website en had ik 1GB dataruimte (P2 350mhz)
in april 06 lanceerde ik mijn forum en had ik al 15GB diskspace. de cpu (P3 450mhz) was te traag voor het forum
en eind diezelfde maand ging alles onderuit. had een upgrade gedaan naar 2 processoren (echte 2 fisieke P3 450mhz processoren) en had 60GB hard disk. jammer genoeg vonden bij'tjes het een lekkere plaats om een nestje te bouwen. ik had toen ook al 2 forums in de lucht (ford oldtimer forum en reptielen forum). daar kwam dus bruusk een eind aan.

heb dan nog wat aangemodderd met wat P4 spul maar haalde absoluut de prestaties niet meer van die dual cpu bak. op een bepaald moment had ik zelf 3 servers parallel draaien.
alles is dan over gegaan op een enkele stabiele server (103Watt), daarna naar een gemodde laptop met passieve cooling om het energieverbruik omlaag te brengen (32Watt) en nu draai ik al meer dan een jaar een raspberry server (6watt verbruik).
kost niks, een UPS eraan kost ook niks (de allerkleinste is goed genoeg). ik ga nu zelf mijn ups hiervoor bouwen met li-ion batterijen en in de toekomst zelf 2 raspberrys parallel laten draaien voor redundancy
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 5991
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by GoBieN »

De reclame inkomsten waren vroeger hoger omdat er meer bezoekers waren.

In het begin (2001 ofzo) heb ik ook alles op een eigen server geraaid, toen begonnen met FREESCO (variant van FreeBSD) en dan over gaan naar Linux.
Na toenemende populariteit en veel custom modding aan het forum (toen nog phpBB2) kwam dat enerzijds wat zwaar en anderzijds zat mijn Telenet datatrafiek iedere maand over de limiet. Dus toen overgeschakeld naar betaalde hosting, eerst bij Be-Hosted en daarna naar Stone-IS. Toch veel uitval en slechte helpdesk bij Stone-IS en dus begin 2015 overgeschakeld naar een eigen VPS. CentOS 7 op gezet en Nginx i.p.v. Apache om de belasting onder controle te houden.

Thuis draai ik nog steeds een eigen server, ondertussen met VMware virtualisatie met daarop een Linux (CentOS 7) webserver met Apache, een Windows 2008 domaincontroller en nog een Windows 7 voor beheer en zonnepaneel software. Mijn blog draait op die webserver thuis http://ares.gobien.be:8080/

Ik vind die raspberry PI dringen reuze interessant maar ik stel me toch vragen bij de performantie in vergelijking met een VPS of een volwaardige PC.
fcapri
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 5
Joined: Sun 01 May 2016, 15:12

Re: Houd C-T draaiende, klik eens op een advertentie.

Post by fcapri »

als laatste pc's had ik een compac evo D5OO pentium 4 met 2,4Ghz processor erin (upgrade van 1.7GHz). 512MB ram, windows XP stripped to the bone (178MB installatie). dat machientje werkte van juli 2008 zonder problemen tot maart 2014 buiten wat disk upgrade. omdat die toch continue een 103W verbruikte, toch maar vervangen (kost 200-250€ electriciteit per jaar. maarja een server heb ik toch altijd draaien, of er nu een website op staat of niet).

dan vervangen door een HP Compaq 6715C met AMD Sempron 3600+ processor, 512MB ram, 80GB hard disk (10GB OS + 65GB data). de processor zijn kloksnelheid werd verlaagd naar 1000MHz (energie zuiniger en gaat enkel in full power indien nodig). (32W verbruik, kostprijs een 60-70€/jaar).

nu heb ik een raspberry PI server met 700MHz ARM1176JZF-S core, 512MB ram en
Raspbian Wheezy op hard disk (ik boot ff van SD kaart om de HDD te mounten en dan start het volledig OS van HDD. momenteel een 80GB usb schijf maar dit wordt bij de volgende upgrade een 120GB SSD schijf. (verbruikt 6W, dus 12€/jaar)
en ik moet zeggen, de respons van scripts, berekeningen van bezoekersstatistieken, opvragen van webpaginas gaat VEEEEL sneller.
het enige dat trager loopt is het resizen van fotos op mijn website (ik heb een script draaien, waardoor je een hoop meetingsfotos op de server dropt, dat die zelf de thumbnails en dergelijke maakt voor mij). maar dit is dan zuiver te wijten aan die 700MHz.

voor de volgende server twijfel ik wat:
-raspberry 3 met quadcore 64bit CPU 1,2GHZ, 1GB ram at 900mhz (oude zijn ram draaien 400MHz), verbruik 4W RPI
-raspberry PI zero: single core 1GHZ, 512MB ram, verbruik 0,8W, deze ontbreekt wel al die connectors, maar die gebruik ik toch niet. 1USB voor mijn HDD en een netwerkkaartje is alles wat ik nodig heb. jammer dat die zero een externe netwerkkaart op usb nodig heeft (heb ik wel liggen)
Post Reply