Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Camino toerrit: info

Hier plaats je meetings en evenementen

Moderator: -Camino Crew-

Locked
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Camino toerrit: info

Post by killingsnake »

Omdat het topic van de toerrit een enorme verzameling begint te worden en al heel wat pagina's kent maak ik hier een gesloten topic met alle relevante informatie over de tour. Reageren kan in het gewone topic hier:
http://www.camino-tuning.be/meeting-kal ... 25223.html



Organisatorisch gedeelte Update 17/05/10
Dingen die moeten geregeld worden:

(dingen die in het rood staan zijn opties, en geen zekerheden, hoe meer opties hoe beter, dus stel maar voor)

- Route: staat vast

Grove route :
Image

- Overnachting: We overnachten 1 nacht op een camping bij de kust.

- Volgwagens? Dit om materiaal, stukken, tenten, en vanalles mee te nemen.
* volg+aanhang wagen en bestuurder: Kristof
* volgwagen: Peace

- Stukken: er gaat zoiezo iets stuk.. Mensen met rijdende blokjes te koop kunnen deze in mijn ogen deze meenemen: Zo kan een wissel snel gaan, de rijder heeft terug een rijdende mino en jij bent van je blokje af..
Dit is maar 1 van de voorbeelden. vario/monoriemen en binnenbanden, extra carbus etc..

Er gaat zoiezo iets stuk. Als je een blokje hebt die op orde staat, neem dit zelf mee, zo moet je niet gaan onderhandelen om een blok te gaan kopen van iemand. Kom zoiezo niet meedoen met een camino waarvan je zeker bent dat deze de rit niet uithoud.


- Materiaal: Je kan quasi niets met je blote handen monteren. Alle maten schroevedraaiers, ratelsleutels, doppen, steeksleutels, poulietrekker, koppelingstrekker en ga zo maar door moeten mee. Ik neem mijn eigen gerief mee maar iedereen staat vrij zijn eigen materiaal mee te nemen.

Dit zijn de dingen die ik meeneem:

doppen + ratels
steeksleutel 8 tot 17
m'n facom pijpsteeksleutels
schroevendraaier of 2,3, kleine en grote kruis en platte trekkers
bougiesleutel
bougiestop
koppelingstrekker

Een schroevendraaier of 2 en ratel + doppenset weegt bijna niets en is oh zo handig.. Al was het maar genoeg gerief om snel je carburator te reinigen.

- Tenten: Iedereen wilt natuurlijk wel een plaats hebben om te slapen, en heeft wel een tentje thuis... Maar ik denk eerder aan partytenten voor de avond(en?)
* Partytent(en) mogelijk geleverd door Kristof

-Slaaptenten: Gelieve te laten weten of je een tent kunt meenemen, liefst zo snel mogelijk. De prijs wordt hiervan berekend en hoe sneller we reserveren hoe goedkoper het wordt.

Kan je in een van deze dingen voorzien geef dan maar een seintje, hulp wordt zeer gewaardeerd!

Enkele dingen op een rij:

De bedoeling is om België, of toch een heel groot deel ervan rond te reizen. Als je wilt meedoen, laat dit liefst zo snel mogelijk weten. Ook wil ik vragen dat je ZEKER weet dat je mee kan gaan, en niet om de haverklap van idee veranderen. Een datum wordt nog vastgesteld maar wordt zeker zo snel mogelijk gedaan. Dit is een niet te missen evenement dus hou die agenda maar leeg!!

Stops worden, naar gelang de omstandigheden, om het uur of uur en half genomen. Vroeger kan ook afhankelijk van de situatie

Redenen hiervoor: De brommers wat rust te gunnen.. Deze zijn niet ontworpen om hele dagen uren aan een stuk te draaien en om mankementen tot een zo klein mogelijk aantal te reduceren wordt er regelmatig een lange pauze ingelast.

Evenementen tijdens de pauzes: naargelang het weer kunnen we terrasjes gaan doen, of naar gelang de omstandigheden kan dit varieren

ALCOHOL: toegelaten, maar met mate. We zijn geen kleine kinderen en ik verwacht van iedereen een beetje verantwoordelijkheid. Als we stoppen bij terrasjes is een frisse pint toegelaten, maar hou het tot een minimum. Iemand die dronken is mag niet meer meerijden, het is bij wet verboden voor de chauffeur en aan andere mensen om dit toe te laten. De avond(en) wordt iets uitgebreider 'gevierd', en ik hoop dat iedereen fit is de volgende dag :)

Technische aspecten van de camino's

- Het liefste zou ik hier willen dat er enkel B klasse camino's komen, mits we toch een degelijke snelheid willen behalen, en geen fietstocht-tempo willen houden.

- Verzekering VERPLICHT. Ik moet keuzes maken tussen grote opkomst of veilige opkomst, vanzelfsprekend wil ik vooral veiligheid. Reden verplichting: Ongeval is snel gebeurd, en ga zeker geen ander lid hierbij serieus 'in de shit' laten komen...

- Motorisch wil ik vooral betrouwbaarheid zien. Piekfijn hoeft niet, maar is natuurlijk gewenst. Weet je van jezelf dat je brommer het niet gaat uithouden, revisage is altijd mogelijk op voorhand.. Met anderen ga ik alle camino's af om een technische kwaliteit voor de anderen te voorzien. Dit is gewoon een snelle inspectie, maar gammele wrakken zijn niet welkom. Liever een lelijke mino die het uithoud dan een mooie waarvoor we 10x moeten stoppen.

- Opvoeren op eigen risico. Macho gedrag is NIET WELKOM. Dit om andere leden te sparen. Onthoud, een camino die 90 doet houdt het 9/10 op ritten zoals deze zeker niet uit. Een A klasse die 40-45 echte kilometers doet is wel toegelaten, maar terug op eigen risico.

- Benzine: Neem een volle bus 2takt olie mee. Ik ga een paar maatbekers voorzien om de juiste hoeveelheid olie op een volle benzinetank of jerrycan toe te voegen. We gaan geen grote benzinejerrycans voorzien zodat de tijd die het duurt dat iedereen kan tanken een goede tijd is om de motor eens te doen afkoelen.


LEDEN DIE ZEKER MEEGAAN
Update 24/01/10

kri$tof + zijn broer
VQtje
Sander
T.G.T. incl candy red slet-camino!
Jasper Wauters
Killingsnake (natuurlijk) :d
Peace (volgwagen)
dmc


LEDEN DIE WAARSCHIJNLIJK MEEGAAN:
Update 24/01/10
deze lijst wil ik zo kort mogelijk, ik wil zekerheden bij een rit, geen speculaties

Niellez
Klainstain
Swaanske
Kryptoxx
camino cheezer!!!


NIET-LEDEN DIE MEEGAAN:
Update 24/01/10

Koen + nog 2 man.
Astrid, mijn vriendin

Als iemand wil meegaan met de rondrit die geen lid is van camino-tuning.be mag mij altijd contacteren via mail, [email protected], in deze lijst komen ook mensen uitgenodigd door leden en dergelijke

Prijs:

De toerrit zelf is gratis. Wel moet je zelf geld voorzien om benzine te kopen (of je neemt een jerrycan mee waarmee je toekomt), eten en drinken te kopen, en je overnachting, en andere dingen die we nodig zullen hebben (alhoewel dat niet veel meer zou mogen zijn) te kunnen betalen.
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Camino toerrit: info

Post by killingsnake »

De pretour

De pretour van 13/14 mei heeft enkele dingen duidelijk gemaakt:

1: Het is een zalige route
2: De route is zeker te doen

maar vooral:

De motor wordt heel warm na verloop van tijd. Dit kan worden tegengegaan door:

1: Grotere warmtegraad bougie te plaatsen. Ik en Sander gaan experimenteren met een BP8HS en BP7HS. De 8 gaat zeer waarschijnlijk te hoog zijn maar we gaan toch proberen. We laten de resultaten nog weten wat je moet meenemen. Neem al zeker geen bougie met hittegraad 6 mee.

2: Rijker te smeren: 4 tot 5 % kan zeker geen kwaad, zeker wanneer je een uur aan een stuk rijd. Dit geeft een vettere bougie ten gevolge, samen met de hogere warmtegraad kan ervoor zorgen dat de bougie vroegtijdig sneuvelt. Neem zeker 1 reserve mee.

3: Motor op tijd laten rusten. Dit heeft samen met bovenstaande dingen mijn cilinder bij de eerste pretour de das omgedaan. Ook had sander last van detonatie ten gevolge van een te hete motor.


Wat we nog hebben geleerd is dat de route die ik heb gekozen de 2de dag misschien wat te veel gevraagd is voor sommige motoren. Daarvoor wordt de route van de 2de dag wat ingekort. Hierover valt nog te discussieren.
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Camino toerrit: info

Post by killingsnake »

De overnachting en de camping

Ik en sander hebben bij de pretour ook met de campingbaas overlegd. Deze kon ons nog geen prijs geven wat de overnachting ons zou kosten (natuurlijk zal dit niet zoveel zijn, het gaat natuurlijk maar om 1 avond, nacht en ochtend op een camping), maar kan ons nog geen exacte prijs vertellen wegens dat hij eerst moet weten met hoeveel man we komen, en belangrijker, met hoeveel tenten en hoe groot deze gaan zijn.

Dus ik wil hierbij oproepen dat iedereen wie een tent heeft en deze wilt meenemen dit in het ander topic te zeggen. Als het mogelijk is het aantal personen en de grote van de tent mee te delen.

We gaan 's avonds een barbecue houden met partytent dus gelieve hierbij rekening te houden geld mee te nemen zodat mijn ouders het vlees op voorhand kunnen gaan halen. Wat we precies gaan kopen zullen we later nog even bespreken.

Ook wilt de campingbaas via mij oproepen om de rust 's avonds wat te besparen. Dus geen geroep ofzo aangezien we op een camping zitten met quasi 200 caravans rondom ons en nog een heel pak tenten. De camino's mogen mee op de camping, liefst deze niet doen draaien als deze wat lawaai maakt. Dus niet staan 'revven' tegen elkaar ofzo :)
Trasforma il meglio in 'massimo'
Locked