Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

motorblok revisie (engine overhaul)

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Is dit een nuttige/goede handleiding ?

Ja
198
96%
Nee
9
4%
 
Total votes: 207

User avatar
Wittee
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 159
Joined: Sat 17 Nov 2007, 18:32
Location: Thuis, Bilzen Limburg

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by Wittee »

Ik ga het laten zoals het is,

Heb nu men motorblok uiteen liggen en voor diegene die het willen weten:

Pakking tussen carters : 2€ (geen vloeibare)
Oliekeerringen : 4€ het stuk = 8€
Lagers 6004 : 9,40€ het stuk = 18,80€

Dus voor nog geen 30€ heb ik men motorblok gereviseerd :wink:

Nu had k nog een vraag: Met welk product krijg ik het binnenste van mijn carters zuiver?
Heb al geprobeerd met wasbenzine maar daar krijg je niet alles mee zuiver,

Heb voor de lol ook een zoutzuur geprobeerd op een kapotte carter om te zien of dat ging maar
dat bleek ook niet vlot te verlopen :tetten:

Dusja als iemand het weet, mss Clio ofzo, let me know please :-D
User avatar
mr_nilson
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2103
Joined: Wed 22 Sep 2004, 18:56
Location: loppem

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by mr_nilson »

Wittee wrote:Ik ga het laten zoals het is,

Heb nu men motorblok uiteen liggen en voor diegene die het willen weten:

Pakking tussen carters : 2€ (geen vloeibare)
Oliekeerringen : 4€ het stuk = 8€
Lagers 6004 : 9,40€ het stuk = 18,80€

Dus voor nog geen 30€ heb ik men motorblok gereviseerd :wink:

Nu had k nog een vraag: Met welk product krijg ik het binnenste van mijn carters zuiver?
Heb al geprobeerd met wasbenzine maar daar krijg je niet alles mee zuiver,

Heb voor de lol ook een zoutzuur geprobeerd op een kapotte carter om te zien of dat ging maar
dat bleek ook niet vlot te verlopen :tetten:

Dusja als iemand het weet, mss Clio ofzo, let me know please :-D
het binneste van u carters?
meer uitleg
bedoel je waar de kukas inzit ?
das normaal mooi zuiver

of als ge buitenkant bedoeld gewoon met benzine of wasbenzine en me borstel goe overal tusse frotte :d
Image

BUN DOWN DI SYSTEM
User avatar
Stalker
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 329
Joined: Sat 23 Apr 2005, 21:25
Location: keerbergen

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by Stalker »

Sand0r wrote:...en dan achteraf janken dat de lagers zijn vastgelopen enz...
Als ge er wat meer op doet kun je na enkele uren al de randjes er zo aftrekken. Binnenin is dit evenmin een probleem. Mij ga je niet horen janken dat m'n lagers zijn vastgelopen, noch eender wie die goed voor z'n brommer zorgt en daarom ook de tijd neemt het geheel af te werken.
User avatar
Wittee
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 159
Joined: Sat 17 Nov 2007, 18:32
Location: Thuis, Bilzen Limburg

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by Wittee »

mr_nilson wrote:
Wittee wrote:Ik ga het laten zoals het is,

Heb nu men motorblok uiteen liggen en voor diegene die het willen weten:

Pakking tussen carters : 2€ (geen vloeibare)
Oliekeerringen : 4€ het stuk = 8€
Lagers 6004 : 9,40€ het stuk = 18,80€

Dus voor nog geen 30€ heb ik men motorblok gereviseerd :wink:

Nu had k nog een vraag: Met welk product krijg ik het binnenste van mijn carters zuiver?
Heb al geprobeerd met wasbenzine maar daar krijg je niet alles mee zuiver,

Heb voor de lol ook een zoutzuur geprobeerd op een kapotte carter om te zien of dat ging maar
dat bleek ook niet vlot te verlopen :tetten:

Dusja als iemand het weet, mss Clio ofzo, let me know please :-D
het binneste van u carters?
meer uitleg
bedoel je waar de kukas inzit ?
das normaal mooi zuiver

of als ge buitenkant bedoeld gewoon met benzine of wasbenzine en me borstel goe overal tusse frotte :d

De buitenkant heb k gdn,

Ja ik bedoel waar de krukas zit, is idd normaal mooi zuiver maar dit blokje heeft lang
open gelegen bij de oude eigenaar en is nu dus vuil.. met wasbenzine krijg ik het grotendeels schoon
maar dus niet alles....
User avatar
mr_nilson
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2103
Joined: Wed 22 Sep 2004, 18:56
Location: loppem

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by mr_nilson »

Wittee wrote:
mr_nilson wrote:
Wittee wrote:Ik ga het laten zoals het is,

Heb nu men motorblok uiteen liggen en voor diegene die het willen weten:

Pakking tussen carters : 2€ (geen vloeibare)
Oliekeerringen : 4€ het stuk = 8€
Lagers 6004 : 9,40€ het stuk = 18,80€

Dus voor nog geen 30€ heb ik men motorblok gereviseerd :wink:

Nu had k nog een vraag: Met welk product krijg ik het binnenste van mijn carters zuiver?
Heb al geprobeerd met wasbenzine maar daar krijg je niet alles mee zuiver,

Heb voor de lol ook een zoutzuur geprobeerd op een kapotte carter om te zien of dat ging maar
dat bleek ook niet vlot te verlopen :tetten:

Dusja als iemand het weet, mss Clio ofzo, let me know please :-D
het binneste van u carters?
meer uitleg
bedoel je waar de kukas inzit ?
das normaal mooi zuiver

of als ge buitenkant bedoeld gewoon met benzine of wasbenzine en me borstel goe overal tusse frotte :d

De buitenkant heb k gdn,

Ja ik bedoel waar de krukas zit, is idd normaal mooi zuiver maar dit blokje heeft lang
open gelegen bij de oude eigenaar en is nu dus vuil.. met wasbenzine krijg ik het grotendeels schoon
maar dus niet alles....
hoh als je het echt proper wilt kan je het lichtjes opschuren
zou anders ni weten me welk product ge nog kunt kuise
me benzine/wasbenzine krijg je normaalgezien et boeltje wel schoon ze
Image

BUN DOWN DI SYSTEM
User avatar
Wittee
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 159
Joined: Sat 17 Nov 2007, 18:32
Location: Thuis, Bilzen Limburg

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by Wittee »

kzal es zien, kga dadelijk een kleine verfborstell halen en daar krijg ik hopelijk de
kleine kantjes mee zuiver..

Bedankt alvast :wink:
User avatar
matjaskeu
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 4293
Joined: Mon 13 Jun 2005, 19:16
Location: ledegem

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by matjaskeu »

Sand0r wrote:ja dat kan,
maari k ga u er wel op wijzen dat wat gij zeg tvan die vloeibare pakking echt slecht is.

daar moet gewoon een flinter dun laagje worden aangelegd op beide delen, en dan ff laten liggen en dan netjes op elkaar zetten. met teveel pakking loopt dat overal tussen, in de oliekanaaltjes etc...

en dan achteraf janken dat de lagers zijn vastgelopen enz...


nog zoiets, met het stralen van u blok, let erop dat de lagerpassingen niet meer worden gastraald aub...

of beter nog, laat het zoals het is :|
Beter teveel erop doen, dan te weinig en uw blok dan terug open te mogen gooien.
Ik leg dat altijd mooi dik en kuis dan alles langs de binnekant (krukas ect..) uit met remmenreiniger.

Nooit problemen mee gehad, en dichte altijd netjes af.. Buiten één keer dat nen dommekloot de passingen waar de ^pakking op komt meegestraald had.. :)
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by Twister »

Wittee wrote: Dusja als iemand het weet, mss Clio ofzo, let me know please :-D
Thinner (zorg voor goede ventilatie)
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
Wittee
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 159
Joined: Sat 17 Nov 2007, 18:32
Location: Thuis, Bilzen Limburg

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by Wittee »

bedankt Twister maar ik heb het net met wasbenzine schoon gekregen en gelijk ook men lagers in men carters gezet, en nu de keerringen erin doen,

Bedankt iedereen
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by Twister »

Wittee wrote:bedankt Twister maar ik heb het net met wasbenzine schoon gekregen en gelijk ook men lagers in men carters gezet, en nu de keerringen erin doen,

Bedankt iedereen
Graag gedaan, en succes ermee :-D !
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
dyla44n
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 276
Joined: Sat 09 Aug 2008, 20:35
Location: elewijt

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by dyla44n »

mooie how-to !!
altijd wel handig:)
knallemino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 61
Joined: Wed 30 Sep 2009, 20:22
Location: bekkevoort

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by knallemino »

waar kan ik die dichtingen kopen?? :)
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by clio-tuning »

knallemino wrote:waar kan ik die dichtingen kopen?? :)
Oliekeerringen kan je hier kopen: http://www.mijnwebwinkel.be/winkel/part ... 1&screen=2

Ze zijn wel enorm duur...
knallemino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 61
Joined: Wed 30 Sep 2009, 20:22
Location: bekkevoort

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by knallemino »

jah... maar als het nodig is zal het toch moeten... :) en carter en cilinderdichtingen?
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Post by clio-tuning »

knallemino wrote:jah... maar als het nodig is zal het toch moeten... :) en carter en cilinderdichtingen?
Die zijn daar ook te koop, maar die kan je vermoedelijk (veel) goedkoper bij je lokale Honda dealer halen. Misschien hebben ze daar ook nog de oliekeerringen... :)
Post Reply