Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

motorblok revisie (engine overhaul)

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply

Is dit een nuttige/goede handleiding ?

Ja
198
96%
Nee
9
4%
 
Total votes: 207

User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

sam66 wrote:ah oké bedankt :wink:

die c3 bij skf lagers waar vind je dat ergens
maat heeft nog massas skf lagers liggen
Waar dat geschreven staat bedoelt ge?
Op de verpakking (kartonnen doosje) en op de lager zelf staat het ook nog eens int klein erop.

Een voorbeeld:
Image
dit is GEEN krukaslager voor de duidelijkheid... :wink:
User avatar
sam66
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2185
Joined: Sun 13 Nov 2005, 18:06
Location: torhout
Contact:

Post by sam66 »

azo kzal is gaan zien, mss heeft ie dat liggen

zou mooi meegenomen zijn, 5 euro voor 2 lagers ofzo 8)
User avatar
snowblow2
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 989
Joined: Sun 15 Apr 2007, 20:53
Location: Leuven, Vlaams-Brabant

Post by snowblow2 »

waar moeten de oliekeringen ??
kan je het een beetje duidelijker maken (i'm a noobie) :oops:  :wink: 
User avatar
sarko
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 612
Joined: Thu 27 Oct 2005, 19:37
Location: zottegem

Post by sarko »

Geeft dat als de keeringen niet perfect recht zitten?
User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1390
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht »

sarko wrote:Geeft dat als de keeringen niet perfect recht zitten?
ja je moet ze zo recht mogelijk erin zetten
pak een buis en klop ze er zo in dan ben je al redelijk recht
User avatar
dennis100
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 671
Joined: Sun 06 Aug 2006, 20:44
Location: Avelgem naast Zwevegem bij Kortrijk

Post by dennis100 »

waar hebben jullie je oliekeerringen gekocht?
User avatar
sarko
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 612
Joined: Thu 27 Oct 2005, 19:37
Location: zottegem

Post by sarko »

by quartzsp van hier op het forum
User avatar
yanneske1
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1045
Joined: Sat 01 Apr 2006, 22:49
Location: beringen

Post by yanneske1 »

honda dealer
User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin »

yanneske1 wrote:honda dealer
FELIX EN JOS DUS :-D :twisted:
User avatar
sarko
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 612
Joined: Thu 27 Oct 2005, 19:37
Location: zottegem

Post by sarko »

is dat nu erg als mijn oliekeering niet perfect recht zit met de rand?
Want nu terug mooi rechttrekken zal tog moeilijk gaan
User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin »

sarko wrote:is dat nu erg als mijn oliekeering niet perfect recht zit met de rand?
Want nu terug mooi rechttrekken zal tog moeilijk gaan
Jah deze is erg, zorg dat hij recht zit :wink:
User avatar
djcrimson
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 665
Joined: Fri 07 Apr 2006, 15:41
Location: geleen
Contact:

Post by djcrimson »

@clio:Haal het motorblok vanonder het kader. Haal nu de vario/mono poullie van de krukas. Dit doe je als volgt: Neem een schroevendraaier en steek die door het vliegwiel zodat hij tussen de 2 spoelen zit (zie foto 1) Nu draai je met een rakkenjak met dop 14 de moer van de vario/mono poullie los.

en wat als je um niet los gedraait krijgt?
born as a racer dies like a racer
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Dan gebruik je een luchttol :wink:

Als je dat niet hebt dan ga je met uw blokje naar een garage, die mensen hebben wel een luchttol en het duurt maar 5 seconden om dit los te maken daarmee.
User avatar
sam66
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2185
Joined: Sun 13 Nov 2005, 18:06
Location: torhout
Contact:

Post by sam66 »

bolloneur gebruiken dat heb ik ook moeten doen
als hij indertijd vast gezet is met een bolloneur krijg je die zonder brokken niet los met een schroevendraaier :wink:

bolloneur = slagmoersleutel op luchtdruk
User avatar
Robbert
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 825
Joined: Sat 19 Feb 2005, 14:56
Location: Aalsmeer (Holland)

Post by Robbert »

clio-tuning wrote:Er zijn 2 soorten oliekeeringen voor camino omdat er ook verschillende soorten krukassen zijn voor camino.
Je hebt:
15 x 15.5 x 7
17 x 15.5 x7
Hoe kan dat nou?? 15 binnen maat en 15,5 buiten maat?
Dan heb je dus een wanddikte van 0,25mm dat is niks.
De buitenmaat moet 25,5 zijn

Dus krijg je
15 x 25,5 x 7
17 x 25,5 x 7

En volgens mij is de dmp krukas wel 2x 17 binnenmaat, maar dat ga ik vanavond is checken.
Post Reply