Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you. Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50
Moderator: -Camino Crew-
clio-tuning
-= Ex moderator =-
Posts: 17432 Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Post
by clio-tuning » Tue 19 Jun 2007, 17:20
Robbert wrote: clio-tuning wrote: Er zijn 2 soorten oliekeeringen voor camino omdat er ook verschillende soorten krukassen zijn voor camino.
Je hebt:
15 x 15.5 x 7
17 x 15.5 x7
Hoe kan dat nou?? 15 binnen maat en 15,5 buiten maat?
Dan heb je dus een wanddikte van 0,25mm dat is niks.
De buitenmaat moet 25,5 zijn
Dus krijg je
15 x 25,5 x 7
17 x 25,5 x 7
En volgens mij is de dmp krukas wel 2x 17 binnenmaat, maar dat ga ik vanavond is checken.
Inderdaad je hebt gelijk
Goed opgemerkt.
Jean
-= Member =-
Posts: 28 Joined: Mon 30 May 2005, 19:28
Location: Torhout
Post
by Jean » Mon 25 Jun 2007, 18:03
Is de maat van een DMP krukas nu 2x 17 voor de oliekeeringen ?
4-strokes are like tampons, every pussy has one
Robbert
-= Expert Member =-
Posts: 825 Joined: Sat 19 Feb 2005, 14:56
Location: Aalsmeer (Holland)
Post
by Robbert » Mon 25 Jun 2007, 18:05
Jean wrote: Is de maat van een DMP krukas nu 2x 17 voor de oliekeeringen ?
nee, 15mm en 17mm
Jean
-= Member =-
Posts: 28 Joined: Mon 30 May 2005, 19:28
Location: Torhout
Post
by Jean » Mon 25 Jun 2007, 18:15
ah ok, had hier nog 2x15 en 1x17 liggen nieuw
thnx
4-strokes are like tampons, every pussy has one
clio-tuning
-= Ex moderator =-
Posts: 17432 Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Post
by clio-tuning » Mon 25 Jun 2007, 18:43
2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
Jean
-= Member =-
Posts: 28 Joined: Mon 30 May 2005, 19:28
Location: Torhout
Post
by Jean » Mon 25 Jun 2007, 19:06
weer iets bijgeleerd dus
4-strokes are like tampons, every pussy has one
sam66
-= Camino Freak =-
Posts: 2185 Joined: Sun 13 Nov 2005, 18:06
Location: torhout
Contact:
Post
by sam66 » Mon 25 Jun 2007, 21:40
clio-tuning wrote: 2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
ier zit m'n fout peisk
kheb die opgemeten en kant vant vliegwiel was wel degelijk 17mm eig mrjah
clio-tuning
-= Ex moderator =-
Posts: 17432 Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Post
by clio-tuning » Mon 25 Jun 2007, 22:07
sam66 wrote: clio-tuning wrote: 2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
ier zit m'n fout peisk
kheb die opgemeten en kant vant vliegwiel was wel degelijk 17mm eig mrjah
Opletten met waar je meet hé!
Plaats waar de oliekeerring aan de ontstekingskant komt is steeds 15mm, moet je zelfs ni nameten, is gewoon zo.
clio-tuning
-= Ex moderator =-
Posts: 17432 Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Post
by clio-tuning » Wed 27 Jun 2007, 11:01
sam66 wrote: clio-tuning wrote: 2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
ier zit m'n fout peisk
kheb die opgemeten en kant vant vliegwiel was wel degelijk 17mm eig mrjah
Dit zij mijn Honda dealer mij...
Maar gisteren open ik het monoblokje van mr_x en dit was 2x 17mm! Dus je kan hebben:
2 x 15mm
2x 17mm
1x 15mm en 1x 17mm
sam19910
-= Member =-
Posts: 29 Joined: Thu 19 Apr 2007, 17:12
Location: brasschaat
Post
by sam19910 » Sat 30 Jun 2007, 11:34
moet je ook roderen als je je lagers hebt vervangen?
mvg sam
marvin
-= Ex moderator =-
Posts: 2299 Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08
Post
by marvin » Sat 30 Jun 2007, 11:42
Je moet je blokje alles wat gewend laten komen.
Voor monteren nog even handmatig wat draaien.
Dan eerst opt gemak wat rijden, maar niet echt roderen, gewoon ff gewend laten komen.
sam19910
-= Member =-
Posts: 29 Joined: Thu 19 Apr 2007, 17:12
Location: brasschaat
Post
by sam19910 » Tue 03 Jul 2007, 20:04
ok danku
djcrimson
-= Expert Member =-
Posts: 665 Joined: Fri 07 Apr 2006, 15:41
Location: geleen
Contact:
Post
by djcrimson » Mon 16 Jul 2007, 16:13
@ clio:
je zei: In het linkse carterhelft (waar de koppeling zit) moet de oliekeering in het carter geklopt worden tot ze gelijk zit met de rand van het carter.
In het rechtse carterhelft moet de oliekeerring 6.5mm in het carter zitten.
die 6.5mm..
vanuit waar gezien 6.5 mm ?
vanuit de lagers?
vanaf de binnen kant van de lagers?
born as a racer dies like a racer
clio-tuning
-= Ex moderator =-
Posts: 17432 Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Post
by clio-tuning » Mon 16 Jul 2007, 17:21
Vanaf de rand van het carter moet je meten.
Martin
-= Camino Freak =-
Posts: 2324 Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen
Post
by Martin » Mon 16 Jul 2007, 17:47
Wat ook een goede manier is om je bourage aan de vario kant mooi op z'n plaats te krijgen, is even je ontsteking grondplaat nemen en hem er met deze in drukken