Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

motorblok revisie (engine overhaul)

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply

Is dit een nuttige/goede handleiding ?

Ja
198
96%
Nee
9
4%
 
Total votes: 207

User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Robbert wrote:
clio-tuning wrote:Er zijn 2 soorten oliekeeringen voor camino omdat er ook verschillende soorten krukassen zijn voor camino.
Je hebt:
15 x 15.5 x 7
17 x 15.5 x7
Hoe kan dat nou?? 15 binnen maat en 15,5 buiten maat?
Dan heb je dus een wanddikte van 0,25mm dat is niks.
De buitenmaat moet 25,5 zijn

Dus krijg je
15 x 25,5 x 7
17 x 25,5 x 7

En volgens mij is de dmp krukas wel 2x 17 binnenmaat, maar dat ga ik vanavond is checken.
Inderdaad je hebt gelijk :)
Goed opgemerkt.
User avatar
Jean
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 28
Joined: Mon 30 May 2005, 19:28
Location: Torhout

Post by Jean »

Is de maat van een DMP krukas nu 2x 17 voor de oliekeeringen ?
4-strokes are like tampons, every pussy has one
User avatar
Robbert
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 825
Joined: Sat 19 Feb 2005, 14:56
Location: Aalsmeer (Holland)

Post by Robbert »

Jean wrote:Is de maat van een DMP krukas nu 2x 17 voor de oliekeeringen ?
nee, 15mm en 17mm
User avatar
Jean
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 28
Joined: Mon 30 May 2005, 19:28
Location: Torhout

Post by Jean »

ah ok, had hier nog 2x15 en 1x17 liggen nieuw ;)

thnx
4-strokes are like tampons, every pussy has one
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm :wink:
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
User avatar
Jean
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 28
Joined: Mon 30 May 2005, 19:28
Location: Torhout

Post by Jean »

weer iets bijgeleerd dus :)
4-strokes are like tampons, every pussy has one
User avatar
sam66
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2185
Joined: Sun 13 Nov 2005, 18:06
Location: torhout
Contact:

Post by sam66 »

clio-tuning wrote:2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm :wink:
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
:shock:

ier zit m'n fout peisk

kheb die opgemeten en kant vant vliegwiel was wel degelijk 17mm eig mrjah
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

sam66 wrote:
clio-tuning wrote:2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm :wink:
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
:shock:

ier zit m'n fout peisk

kheb die opgemeten en kant vant vliegwiel was wel degelijk 17mm eig mrjah
Opletten met waar je meet hé!
Plaats waar de oliekeerring aan de ontstekingskant komt is steeds 15mm, moet je zelfs ni nameten, is gewoon zo. :)
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

sam66 wrote:
clio-tuning wrote:2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm :wink:
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
:shock:

ier zit m'n fout peisk

kheb die opgemeten en kant vant vliegwiel was wel degelijk 17mm eig mrjah
Dit zij mijn Honda dealer mij...

Maar gisteren open ik het monoblokje van mr_x en dit was 2x 17mm! Dus je kan hebben:
2 x 15mm
2x 17mm
1x 15mm en 1x 17mm
sam19910
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 29
Joined: Thu 19 Apr 2007, 17:12
Location: brasschaat

Post by sam19910 »

moet je ook roderen als je je lagers hebt vervangen?
mvg sam
User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2299
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin »

Je moet je blokje alles wat gewend laten komen.

Voor monteren nog even handmatig wat draaien.

Dan eerst opt gemak wat rijden, maar niet echt roderen, gewoon ff gewend laten komen.
sam19910
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 29
Joined: Thu 19 Apr 2007, 17:12
Location: brasschaat

Post by sam19910 »

ok danku
User avatar
djcrimson
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 665
Joined: Fri 07 Apr 2006, 15:41
Location: geleen
Contact:

Post by djcrimson »

@ clio:
je zei: In het linkse carterhelft (waar de koppeling zit) moet de oliekeering in het carter geklopt worden tot ze gelijk zit met de rand van het carter.

In het rechtse carterhelft moet de oliekeerring 6.5mm in het carter zitten.


die 6.5mm..
vanuit waar gezien 6.5 mm ?
vanuit de lagers?
vanaf de binnen kant van de lagers?
born as a racer dies like a racer
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Vanaf de rand van het carter moet je meten.
User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin »

Wat ook een goede manier is om je bourage aan de vario kant mooi op z'n plaats te krijgen, is even je ontsteking grondplaat nemen en hem er met deze in drukken :wink:
Post Reply