Page 13 of 17

Re: motorblok reviseren

Posted: Wed 10 Oct 2007, 21:46
by miele
als je carter dan toch openligt kan je hem ook superglad maken van binnen helpt wel

Re: motorblok reviseren

Posted: Wed 10 Oct 2007, 21:49
by clio-tuning
miele wrote:als je carter dan toch openligt kan je hem ook superglad maken van binnen helpt wel
Dan gaat er zich druppelvorming vormen... wat dan ook weer niet goed is.
Parelstralen lijkt mij perfect.

Re: motorblok reviseren

Posted: Wed 10 Oct 2007, 21:50
by Niellez
miele wrote:als je carter dan toch openligt kan je hem ook superglad maken van binnen helpt wel

da's kennelijk zelfs slecht, glad oppervlak: Druppelvorming.

als je de binnezijde zand/parel -straalt gaan de olie een laagje in die putjes vormen zodat er eig. een betere flow komt.

Re: motorblok reviseren

Posted: Sat 23 Feb 2008, 09:03
by mathii
normaal moet je skf lagers nie in het huis plaatsen maar op de krukass is veel beter

Re: motorblok reviseren

Posted: Sat 23 Feb 2008, 09:37
by clio-tuning
mathii wrote:normaal moet je skf lagers nie in het huis plaatsen maar op de krukass is veel beter
Is slechter! :wink:

Re: motorblok reviseren

Posted: Sat 23 Feb 2008, 12:04
by mathii
kammeraad heeft opleiding gehad bij skf zelf daar zeggen ze dat je eerst op krukass moet persen maarja ieder zijn eigen mannier :)

Re: motorblok reviseren

Posted: Sun 24 Feb 2008, 03:35
by glennetje
Niellez wrote:
miele wrote:als je carter dan toch openligt kan je hem ook superglad maken van binnen helpt wel

da's kennelijk zelfs slecht, glad oppervlak: Druppelvorming.

als je de binnezijde zand/parel -straalt gaan de olie een laagje in die putjes vormen zodat er eig. een betere flow komt.
ik heb van mijn leraar gehoord dat je je carters juist wel moet polieren en hij zegt dat druppel vorming aleen voorkomt bij een koude motor

Re: motorblok reviseren

Posted: Fri 29 Feb 2008, 22:45
by crazycamino
glennetje wrote:
Niellez wrote:
miele wrote:als je carter dan toch openligt kan je hem ook superglad maken van binnen helpt wel

da's kennelijk zelfs slecht, glad oppervlak: Druppelvorming.

als je de binnezijde zand/parel -straalt gaan de olie een laagje in die putjes vormen zodat er eig. een betere flow komt.
ik heb van mijn leraar gehoord dat je je carters juist wel moet polieren en hij zegt dat druppel vorming aleen voorkomt bij een koude motor
iedereen heeft zo zijn eigen mening,voor de ene is het goed,voor de andere slecht,zelf testen is de boodschap :wink: btw,op een camino zulde der toch nix van merken :wink:

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Sun 02 Mar 2008, 20:45
by sam66
Het moet zijn dat je het nergens merkt hé, anders zouden we al lang uitsluitsel gekregen hebben wat er best is :wink:

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Thu 13 Mar 2008, 21:26
by Stalker
Kunt ge eig vloeibare pakking gebruiken? Of gaat dit problemen opleveren bij de montage nadien

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Fri 14 Mar 2008, 13:37
by matjaskeu
Vloeibare werkt perfect, alleen genoeg durven op smeren

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Thu 03 Apr 2008, 03:14
by Stalker
Heb vandaag m'n PX blok gereviseert. Keerkringen en lagers vervangen, toe gedaan met vloeibare pakking

Als ge nog foto's kunt gebruiken voor de FAQ, de motorblok van Camino en PX zijn vrijwel hetzelfde.

Image

Image
+/- 20 minuten gestookt. De lagers zitten al enkele uren in de vriezer. Als het monteren van de lagers wat stroef gaat, op de buitenste ring van de lager een dop van je moersleutels leggen en dan met een hamer op de dop tikken tot alles goed zit.

Image
lagers en keerkringen zitten er in. Krukas heeft een nachtje in de vriezer gezeten. De gebruikte vloeibare pakking moet 15 à 20 minuten drogen

Image
krukas ertussen en het blokje mag toe. Daarna draai je de 6 schroeven kruisgewijs vast

Image
nog even tikken met de kunststof hamer op beide kanten van de krukas om ze te schrikken en zo spanning los te laten. In het begin draait de krukas vaak stroef en dit verhelpt dit ook een beetje, maar rijd rustig de eerste kilometers

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Thu 03 Apr 2008, 04:04
by Stalker
dubbelpost :roll:

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Thu 03 Apr 2008, 19:17
by matjaskeu
20 minuten stoken man :p
Ik warm één carterhelft op in 2 minuten ofzo :lol:

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Thu 03 Apr 2008, 23:43
by Sand0r
ja dat kan,
maari k ga u er wel op wijzen dat wat gij zeg tvan die vloeibare pakking echt slecht is.

daar moet gewoon een flinter dun laagje worden aangelegd op beide delen, en dan ff laten liggen en dan netjes op elkaar zetten. met teveel pakking loopt dat overal tussen, in de oliekanaaltjes etc...

en dan achteraf janken dat de lagers zijn vastgelopen enz...


nog zoiets, met het stralen van u blok, let erop dat de lagerpassingen niet meer worden gastraald aub...

of beter nog, laat het zoals het is :|