Page 17 of 17

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Mon 28 Oct 2013, 16:21
by vario@max
hallo carters van de eerste generatie en 2 generatie zijn verschillend ...
eerste generatie heeft een kleine ruimte waar er ruimte is voor de rollementen extra smering te geven,dat zie als je de 2 generaties zou vergelijken ... en deze bocht ''flens'' in de kamer heeft een andere ''bocht en positie'' waardoor de brandstof een andere weg vind naar de cilinder ... de onderdruk is dus verschillend en de prestaties gaan bij de eerste generatie motorblok anders zijn dan bij 2de generatie ,ondanks de set-up hetzelfde zou zijn ...
louter informatief maar mischien een weetje :P :wink:

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Tue 29 Oct 2013, 21:37
by tunigmath
Bedankt boys!

En voor mijn keringen moet ik dus gewoon meten met een schuifmaat? Op de as van mijn krukas?

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Tue 29 Oct 2013, 21:39
by rockaB
jup maar wel meten ter hoogte van waar u keeringen horen te zitten eh.
maar als ge op keeringen kijkt daar staan de afmetingen ook op gedrukt :wink:

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Tue 29 Oct 2013, 21:46
by tunigmath
Oke, bedankt

En nog 1 vraagje, waar kan je er goedkoop aan geraken aan lagers en keringen?
Want ik heb hier 4 blokjes liggen die ik eens wil aanpakken :-D

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Tue 29 Oct 2013, 21:57
by rockaB
tunigmath wrote:Oke, bedankt

En nog 1 vraagje, waar kan je er goedkoop aan geraken aan lagers en keringen?
Want ik heb hier 4 blokjes liggen die ik eens wil aanpakken :-D
ik weet niet van waar jij bent, maar deze zijn te verkrijgen bij iedere skf dealer(te vinden via gouden gids) normaal zijn ze niet heel duur ik gok op een euro of 5 a 6 (al ben ik er niet zeker van )
de keeringen zijn te verkrijgen bij QUARTP of kurtcamps en die kosten u rond de 5 euro per stuk.
niet vergeten dat je ook nog een pakking nodig hebt en als je u piston gaat verwijderen nieuwe circlipsen.

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Tue 29 Oct 2013, 22:03
by tunigmath
RockaB,

Ik bedoelde online eigenlijk. Moest je een goede site weten mag je het mij altijd zeggen.
Aan de lagers kan ik gemakkelijk geraken via die site ( Is een site van landbouw materiaal).
Dat is bestellen en de volgende dag kan ik het gaan halen.
Ik ga daar ook eens vragen of ze niet aan de keringen kunnen geraken.

En wat betreft de circlipsen. Ik ga de 4 blokjes laten uitboren en holen. En dan heb ik zoizo de nieuwe circlipsen.
De pakking kan je gemakkelijk op e-bay ofzo kopen heb ik al gemerkt.

PS. kan het zijn dat het voor je blokje uit te boren en nieuwe zuiger zo een 70€ zal zijn?

mvg

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Mon 11 Nov 2013, 19:54
by tunigmath
Beste,

Mijn lager zit vast op mijn krukas. En met de poulie-trekker kan ik er niet aan. Heeft iemand een tip? of iemand die dit ook al heeft voorgehad?

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Mon 02 Dec 2013, 19:42
by tunigmath
ik ben mijn blokje aan het reviseren. En dus om nieuwe keringen geweest normaal is dit 15x25.5x7 maar ik heb van de brommerwinkel 15.6x25.5x7 gekregen. is dit een probleem als ik deze steek?

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Wed 04 Dec 2013, 06:02
by clio-tuning
NIET gebruiken want die dichten niet af!
Je moet echt de juiste afmetingen respecteren voor deze oliekeerringen.

Re: motorblok revisie (engine overhaul)

Posted: Fri 12 Feb 2016, 04:00
by camino_expert
ik zou die schroevendraaier niet tussen de spoelen steken
om de vliegwielbout los te maken
neem een pistonstop
en je kan pefect zowel het vliegwiel
de vario of monokop demonteren

succes ;)