Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2300
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin » Tue 06 Jun 2006, 19:49

In de vakantie komen er foto's van hoe het in het echte werk gebeurt.
Nog eens van die circlips: circlips zonder beentjes kun je ook gemakkelijk plaatsen, kheb er een techniek voor.
Hoe ga je te werk:
1.) Ge pakt u een vijl en een schroevendraaier
2.) Ge vijlt een putje in u schroevendraaier

En door da putje hebt ge u circlips goed vast en schiet die circlips nie direct weg.

User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2300
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin » Thu 06 Jul 2006, 22:06

Voila heb foto's toegevoegd aan de handleiding.
Wa vinde er van? Als ge nog fouten ofzo vind tell me!

Clubber
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2805
Joined: Tue 14 Oct 2003, 21:18
Location: Balen,Antwerpen

Post by Clubber » Thu 06 Jul 2006, 22:09

Misschien bij die ene foto bijzeggen van cilinder monteren, dat je de drijfstang op de krukas ziet zitten, voor alle duidelijkheid :wink: .

User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2300
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin » Thu 06 Jul 2006, 22:12

Clubber wrote:Misschien bij die ene foto bijzeggen van cilinder monteren, dat je de drijfstang op de krukas ziet zitten, voor alle duidelijkheid :wink: .
Aangepast :wink:

User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2300
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin » Thu 06 Jul 2006, 22:13

marvin wrote:Voila heb foto's toegevoegd aan de handleiding, zie 1ste pagina!
Wa vinde er van? Als ge nog fouten ofzo vind tell me!

User avatar
michiel4
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 4245
Joined: Sat 23 Apr 2005, 13:58
Location: Brugge

Post by michiel4 » Thu 06 Jul 2006, 23:53

Mooie handleiding,

toen ik er nog niets van kon zou deze handleiding echt van pas gekomen kunnen zijn  :lol: 


enkel mss nog vermelden om telkens nieuwe pakkingen te steken als je cilinder demonteert.

User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2300
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin » Fri 07 Jul 2006, 11:35

michiel4 wrote:Mooie handleiding,

toen ik er nog niets van kon zou deze handleiding echt van pas gekomen kunnen zijn  :lol: 


enkel mss nog vermelden om telkens nieuwe pakkingen te steken als je cilinder demonteert.
Staat er zu :wink: -nieuwe dichtingen

User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17435
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning » Fri 07 Jul 2006, 12:50

marvin wrote:Voila heb foto's toegevoegd aan de handleiding.
Wa vinde er van? Als ge nog fouten ofzo vind tell me!
Kheb enkele dingetjes aangepast.
Er stond: als het niet goed gaat om de cilinder te monteren, gebruik dan olie.
Je moet altijd olie gebruiken, hebk ik dus verandert :wink:

Ook stond er iets van: steek u segmenten in de piston (ofziets) hebk ook aangepast.

Wel jammer van de mindere kwaliteit hé marvin :lol:

Een dikke proficiat voor alle moeite!!! :clap:
(dit weekend ga ik miss wat aan de camino's sleutelen, fototoestel zal ik bij de hand houden :wink:

User avatar
michiel4
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 4245
Joined: Sat 23 Apr 2005, 13:58
Location: Brugge

Post by michiel4 » Fri 07 Jul 2006, 16:33

mss nog zeggen bij het aandraaien van de bouten dat je ze kruiselings moet aanspannen

User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17435
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning » Fri 07 Jul 2006, 19:15

Marvin, kheb u een e-mailtje gestuurd met nog enkele foto's. Als je er wat mee bent mag je ze altijd gebruiken :wink:
michiel4 wrote:mss nog zeggen bij het aandraaien van de bouten dat je ze kruiselings moet aanspannen
Aangepast :wink:

User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2300
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin » Fri 07 Jul 2006, 19:44

E-mail ontvangen, foto worden gebruikt :-D 

De Greef Hans
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 4
Joined: Sat 27 May 2006, 14:37
Location: Berlare

Post by De Greef Hans » Tue 11 Jul 2006, 11:33

Ik heb hier ook nog iets wat je kan gebruiken in uw handleiding.Op originele zuigerveren(sigmenten) staan tekens op een N of T.
N:NIPPON
T:TEIKOKU
1=1Nof1T
2=2Nof2T


Let erop de bovenste enonderste zuigerringen niet te verwisselen.
Gebruik steeds beide zuigerringen van het zelfde merk.
monteer de zuigerringen met de merktekens naar boven gericht.


NOTA:
Monteer altijd een nieuwe pistonpen na demontage.


NOTA:
Dus wanneer op uw zuigerring een T of een N staat moet deze er laatst op.
En wanneer er op uw zuigerring een T2 of N2 staat moet deze er eerst op.
Dus bij montage van zuigerringen altijd zelfde letters gebruiken.

User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin » Tue 11 Jul 2006, 12:02

en je moet altijd olie smeren als je cil monteerd,nooit zonder doen :?

User avatar
carlos
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 261
Joined: Fri 21 Jan 2005, 18:15
Location: Beernem

Post by carlos » Tue 11 Jul 2006, 12:27

Knap werk marvin ;)

User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17435
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning » Tue 11 Jul 2006, 15:05

De Greef Hans wrote:Ik heb hier ook nog iets wat je kan gebruiken in uw handleiding.
Amaai, wist ik nog niet. Ik ga het erbij zetten! Bedankt voor de goede raad.
Martin wrote:en je moet altijd olie smeren als je cil monteerd,nooit zonder doen :?
Doe een beetje olie aan een vod en dop ermee op de segmentjes, hierdoor maak je bij het monteren zeker geen krasjes.
Stond er al Martin :) (had ik eens aangepast)
carlos wrote:Knap werk marvin ;)
En ik? (een klein beetje) :cry: :P

Post Reply
HondaCaminoTuning.be : Disclaimer