Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Cilinder demonteren en monteren - Nu met foto's!

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

tobie
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 8
Joined: Mon 06 Feb 2006, 17:13
Location: houthulst
Contact:

Post by tobie » Fri 01 Sep 2006, 19:10

ik heb een kein vraagje ik ga binnenkort ook een cilinder versteken wat zou er gebeuren als je geen nieuwe pistonpen steekt?

User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17440
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning » Fri 01 Sep 2006, 19:29

Pistonpen hoef je niet te vernieuwen,
Tenzij je een andere cilinderinhoud zou hebben. (bvb van 50cc --> 65cc of omgekeerd ofzo...)

tobie
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 8
Joined: Mon 06 Feb 2006, 17:13
Location: houthulst
Contact:

Post by tobie » Fri 01 Sep 2006, 21:40

ik heb nog een vraagje ik heb men cilinder erafgehaalt en er zitten 2 lange krassen in dat is niet te best zeker :( 

User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17440
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning » Fri 01 Sep 2006, 23:13

tobie wrote:ik heb nog een vraagje ik heb men cilinder erafgehaalt en er zitten 2 lange krassen in dat is niet te best zeker :(
Nee idd,
er mag geen enkel krasje inzitten.
Uw cilinder kan nog wel geboord worden + nieuwe zuiger en dan kan je weer verder. Wel eerst 500km roderen... :)

User avatar
brun00b
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 166
Joined: Sun 05 Feb 2006, 15:12
Location: Gent

Post by brun00b » Sun 01 Oct 2006, 21:51

waarom moeten er nieuwe circlipsen en pakkingen gebruikt worden? die blijven toch evengoed?

Clubber
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2805
Joined: Tue 14 Oct 2003, 21:18
Location: Balen,Antwerpen

Post by Clubber » Sun 01 Oct 2006, 21:53

Serclipsen is gewoon voor zekerheid, en pakkingen blijven no way even goed zu, die worden ingedrukt bij het monteren en vervormen dus.
In het bezit van:
Opel Astra F 1.8 16V 1997
Opel Kadett C 1.2 N 1978
Opel Kadett E 1.6 SV Cabrio 1991 (for sale)

ImageImage

User avatar
brun00b
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 166
Joined: Sun 05 Feb 2006, 15:12
Location: Gent

Post by brun00b » Tue 03 Oct 2006, 19:05

waar zou ik aan pakkingen kunnen geraken van een polini65cc? of zijn deze pakkingen meestal dezelfde?

User avatar
matjaskeu
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 4293
Joined: Mon 13 Jun 2005, 19:16
Location: ledegem

Post by matjaskeu » Tue 03 Oct 2006, 19:06

mr breezer verkoop er

9.25 inc dachtik

User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1397
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht » Tue 03 Oct 2006, 19:08

jep en anders bij een plaatselijke verdeler :wink: 
Stunt-rijder --> OUDE NAAM: Bremino

User avatar
gerrit
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 359
Joined: Mon 04 Apr 2005, 16:56
Location: hasselt ( godske )
Contact:

Post by gerrit » Mon 06 Nov 2006, 21:06

kheb mene cilinder ter afgehaald maar is het normaal da die pistonpen er moet "uitgetikt" worden zat redelijk vast bij mij .
en maakt het uit hoe ge die er terug insteekt wnat kben vergete hoe deze ter instak  :oops:  :-D 
Space... it seems to go on and on... untill you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you

User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin » Mon 06 Nov 2006, 21:12

is normaal :wink:

User avatar
gerrit
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 359
Joined: Mon 04 Apr 2005, 16:56
Location: hasselt ( godske )
Contact:

Post by gerrit » Mon 06 Nov 2006, 21:14

en maakt niet uit hoe ik de pistonpen er terug insteek bv andersom als vorige keer ?

User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin » Mon 06 Nov 2006, 21:32

nope,best wel nieuwe circlipsen gebruiken :wink:

User avatar
gerrit
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 359
Joined: Mon 04 Apr 2005, 16:56
Location: hasselt ( godske )
Contact:

Post by gerrit » Mon 06 Nov 2006, 21:38

owwkay  :-D  best ook dan maar nieuw pakkingen steken nu ik toch bezig ben.merci he martin  :) ( heb je toevallig ook geen oplossing voor die p pen ter terug in te krijge bv: afkoelen, of gewoon rustig terug intikken kan geen kwaad?

User avatar
Martin
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2324
Joined: Wed 01 Jun 2005, 23:36
Location: Beringen

Post by Martin » Mon 06 Nov 2006, 21:55

ingaan moet normaal beter gaan als uit.
jah je kutn rustig tikken met een zagt materiaal,maar normaal krijg ik die er zo ingeduwd hoor.Jah best ook nieuwe pakkingen en uitlaatring,dan ben je zeker eh :wink:

is graag gedaan :wink:

Post Reply
HondaCaminoTuning.be : Disclaimer