Page 2 of 5

Posted: Tue 13 Jun 2006, 20:35
by clio-tuning
.:Riddick:. wrote:Wel op letten dat je moerslot tijdens de hele 'schroefdraad' bewerking aan blijft anders kom je ipv schroefdraad stekkeldraad uit!!

en 1mm kopvlakdraaien is soms niet genoeg !
doe door tot je oppervlakt helemaal vlak is!

en iedere keer als je van beitel veranderd je beitel op centerhoogte zetten ;)

zijn foutjes die kunnen leiden tot sirieuse gevolgen & kapotte beitels buiten da kopvlakje :lol:
Inderdaad, maar iemand die nog nooit aan een draaibank gestaan heeft raad ik toch niet aan om hier aan te beginnen zonder hulp eerlijkgezegd.
Iemand die met een draaibank al gewerkt heeft weet dat hij zijn beitels steeds op centerhoogte moet zetten.

Posted: Tue 13 Jun 2006, 20:37
by .:Riddick:.
Idd

maar da van da moerslot is rap te vergeten en heeft nogal rare gevolgen :)

en ook je beitel NIET laten teruglopen IN je schroefdraad :p

is bij kartelen zo :lol: heb ook al gemist op eindwerk :?

Posted: Tue 13 Jun 2006, 21:24
by laurenss
ken nog andere manier om die te maken :p
gewoon buisje,
aan ene kant een moer insteken die over je krukas moet daar,
in dat buisje lassen
en aan de andere kant van dat buisje een vloot oplassen met nog moerke op, waar ge dan die vijs indraait, heb hier ene thuisliggen
gaat ook :)

Posted: Sun 25 Jun 2006, 19:06
by dosser
het is ook beter als ge maar 0.1mm af neemt dan 0.2 mm per keer dan is de kwaliteit van de draad ook beter.

en vergeet ook nooit om een veiligheidsbril te draage! :-D

Posted: Sun 25 Jun 2006, 20:41
by clio-tuning
dosser wrote:het is ook beter als ge maar 0.1mm af neemt dan 0.2 mm per keer dan is de kwaliteit van de draad ook beter.

en vergeet ook nooit om een veiligheidsbril te draage! :-D
Valt te zien met wat voor een draaibankske ge werkt hé. Bij de ene moogt ge al wat meer aanzetten dan bij de andere. Als laatste pas is het idd wel beter om iets minder af te nemen.
Als de draaibank een veiligheidskap heeft hoeft ge geen bril te draen, maar wel een goeie opmerking! :)

Posted: Thu 29 Jun 2006, 09:09
by Enzo
marvin wrote:Mooie sticky, jammer dak geen draaibank heb. Kzal het mss eens vragen aan nen maat die int vti zit :) 
kzit ook int vti (aalst) :wink:

Posted: Tue 05 Dec 2006, 21:12
by clio-tuning
Robodraw tekeningetje toegevoegd in 1ste post.

Doorsnedetekening:
Image

Als je deze tekening aan iemand geeft dat overweg kan met een draaibank dan zou hij hiermee een koppelingstrekker kunnen draaien.

Als er foutjes in de tekening zitten, zeg ze maar.

Posted: Tue 05 Dec 2006, 21:27
by FlamingProma
u m 22.3 lig wel verdacht dicht tege 1 duim ze, zou da dan gene wietworth schroefdraad zijn

wer zijn u toleranties
ruwheidswaarden
plaatstoleranties :lol:

Posted: Tue 05 Dec 2006, 21:29
by laurenss
ferme tekening :o
maar moet dat niet open zijn?
of geeft die groen getreepte lijn aan dat het open moet zijn?
dat die vijs van M10 kan doordraaien tot op de krukas he
if you know what i mean?

Posted: Tue 05 Dec 2006, 21:45
by clio-tuning
FlamingProma wrote:u m 22.3 lig wel verdacht dicht tege 1 duim ze, zou da dan gene wietworth schroefdraad zijn

wer zijn u toleranties
ruwheidswaarden
plaatstoleranties :lol:
Er zijn eigenlijk maar 2 maten belangrijk, dat is de schroefdraad voor over de koppeling, en de schroefdraad M10
Alle andere boringen of maten mogen zelfs enkele mm groter/kleiner zijn.

Ruwheidswaarden zijn ook niet echt belangrijk. Bij draaien is het normaal altijd 3.2, er moet niets rondgeslepen worden ofzo.

Als ik eens tijd heb zal ik ze eens verbeteren :wink:

Posted: Tue 05 Dec 2006, 21:47
by Slisse
die M22,3 besta da wel??

is da de genormaliseerde waarde van honda

Posted: Tue 05 Dec 2006, 22:03
by FlamingProma
Slisse wrote:die M22,3 besta da wel??

is da de genormaliseerde waarde van honda
denk dat dat van 1 duim komt :wink:

Posted: Tue 05 Dec 2006, 22:18
by Slisse
effkes getekend in inventor, maar kan daar alleen M22x1,5 nemen

Image
Image
Image

Posted: Tue 05 Dec 2006, 22:22
by clio-tuning
Slisse wrote:die M22,3 besta da wel??

is da de genormaliseerde waarde van honda
Nee dat is geen genormalisseerde schroefdraad,
Het is gewoon schroefdraad met een tophoek van 60° (metrische draad)
laurenss wrote:ferme tekening :o
maar moet dat niet open zijn?
of geeft die groen getreepte lijn aan dat het open moet zijn?
dat die vijs van M10 kan doordraaien tot op de krukas he
if you know what i mean?
Het is een doorsnede tekening hé :wink:
De groende lijn is de hartlijn van de boringen en schroefdraden.
Enja, je moet een M10 bout erindraaien dat lang genoeg is...

Posted: Wed 06 Dec 2006, 12:27
by clio-tuning
Aangepaste tekening (diameter tekens, toleranties en oppervlakteruwheid):
Image

Na de examens zal ik de tekening nog verder aanpassen zodat er een sleutel over past.
Want als je nu de koppelingstrekker gebruikt moet je hem vasthouden met een grote tang...