Page 3 of 7

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Thu 18 Dec 2008, 18:25
by jonaske
wanneer je je vijzen van je spruitstuk( aluminium stuk waar je carbu aan hangt)
los maakt maak de 4vijzen dan gekruist los.
wanneer er naft uit loopt van hier tot ginder ligt dit niet altijd aan een vuile carbu ofzo hé.
vlotternaalt versleten,potje dat bol staat.
wanneer je geen lucht krijgt kan het volgens mij ook te maken hebben met valse lucht trekken.
greetz

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Sun 21 Dec 2008, 18:54
by wearbabe
ik heb het nog is nagekeken en proberen te starten maar er gutst nu benzine uit mijn carburator en ik krijg niks in mijn cilinder. Aan wat kan dat liggen

mvg

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Mon 22 Dec 2008, 18:41
by dyla44n
vanwaar komt de binzine uit je carbu ergens?

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Mon 12 Jan 2009, 21:00
by wearbabe
heb nu geen probleem meer met uitgutsende benzine had vijzen niet genoeg aangedraaid
zou ik van iemand zo'n kabel met bevestiging stukken kunnen kopen of hoeveel zou het kosten :-D :-D

alvast bedankt :wink: :!: :!:

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Thu 26 Feb 2009, 19:41
by Green_Dollar
ik heb mijn carb uitgekuist en hij heeft 2 dagen goed gereden en nu zit hij weer verstopt maar die filters zorgen tog ervoor dat er geen vuil in je carb kan ? hoe kan hij dan zo snel weer vuil zijn ??

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Thu 26 Feb 2009, 20:08
by clio-tuning
Filter zelf misschien erg vuil?
Nafftank erg vuil/roest?
Leidingen...

Een filter houdt veel tegen, maar als er bvb echt erg veel roest/vuil in je nafttank zit kan dit wel de oorzaak zijn.

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Wed 30 Sep 2009, 18:42
by Lucifer
mooi uitgelegt maar wat moet er met de gastkabel??
ik heb camino dx ofzo, motorblok hangt daar nogal tering aan vast

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Wed 30 Sep 2009, 18:44
by klainstain
Gewoon lossen aan de carbu zelf.
met een kruisschroevendraaier..
en dan gewoon je kabel eruithalen en laten hangen.

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Wed 30 Sep 2009, 18:53
by Lucifer
klainstain wrote:Gewoon lossen aan de carbu zelf.
met een kruisschroevendraaier..
en dan gewoon je kabel eruithalen en laten hangen.
dan zou het es goed kunnen dat deze er niet meer in geraakt bij mij :p
mja tist proberen waard ;)

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Wed 30 Sep 2009, 23:20
by jasper wauters
je kan dan best nieuwe kabel kopen als ie zo versleten is.
Als ie blijft haperen in je geine, stopt em niet met gas geven.

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Thu 14 Jan 2010, 13:44
by Lucifer
moet het spruitstuk eraf om carbu deftig te kunnen reinigen?
en gewoon doorblazen met de mond gaat ook niet? of doorprikken met naaldje?

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Thu 14 Jan 2010, 14:14
by clio-tuning
Lucifer wrote:moet het spruitstuk eraf om carbu deftig te kunnen reinigen?
Nee
Lucifer wrote:gewoon doorblazen met de mond gaat ook niet? of doorprikken met naaldje?
Nee, compressor gebruiken of in het slechtste geval een fietspomp.

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Thu 14 Jan 2010, 16:28
by Lucifer
een fietspomp geeft toch niet veel kracht?? zal wel bij maat zn compressor gaan gebruiken :p

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburettor)

Posted: Thu 14 Jan 2010, 17:41
by clio-tuning
Lucifer wrote:een fietspomp geeft toch niet veel kracht??
Daarmee dat ik zeg "in het slechtste geval"...

Re: Carburator kuisen, uitleg met foto's (cleaning carburett

Posted: Sun 04 Apr 2010, 20:30
by Robby1982
Hoi,

Eerst en vooral, aangenaam!
Mij naam is Robby en ik ben nieuw op dit forum.
Ik kom hier omdat ik na 10 jaar weer in het bezit ben van een camino,
maar ik heb geen geld voor een reguliere hersteller dus moet ik alles zelf doen... :roll:

Nu zit ik dus met (denk ik) een carburator probleem
ik heb de tankt, cilinder en carburator volledig uit gekuist ivm roest in de tank.
de eerste keer ging dat goed enkel was de tank nog niet proper genoeg en moest alles dus een 2de keer open :evil:
en daar is het dus misgelopen :cry:
na de 2de keer starte hij niet meer... ben er nu al een tijdje aan aant het kloten :evil:

heb nu een paar dingen waar ik denk dat het zou kunnen aan liggen en had graag jullie menig hierover...

- het lijkt alsof hij verzuipt... bougie is direct kletsnat vanbinnen...
kan dit komen door dat ik de schroevendraaiergleuf een beetje kapot gedraait heb?
of omdat het vlotternaald niet afsluit?? kan je dit testen??

- ook had ik (denk ik) een onderdeeltje over na het monteren... :oops: :oops:
ik vond een lange dunne nagel (spijkerachtig ding) van een 4 a 5 cm met een koper kopje op.. dacht eerst dat het niet van de carbu was en ben het nu al kwijt, maar na op dit forum gelezen te hebben lijkt dit verdacht hard op een carburatornaald...
kan iemand mij mss een duidelijke afbeelding laten zien van een carburatornaald?

-weet het niet zeker hoe hij zit maar wat is het effect als je het vlotterdeksel verkeert monteert?

alle reacties zijn welkom!!
bij voorbaat bedankt!!

ps: Moest er iemand goesitng hebben om een keer mee te komen troubleshooten,
ik ben van Geel en kom je desnoods wel ff halen mee de auto als je niet te ver woont...