Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Afstellen van de ontsteking

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
User avatar
sarko
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 612
Joined: Thu 27 Oct 2005, 19:37
Location: zottegem

Post by sarko »

nee zuiger stond goed,ma tis opgelost na 100keer
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

sarko wrote:nee zuiger stond goed,ma tis opgelost na 100keer
Hoe komt het dat het na 100 keer proberen dan wel lukt? :?
User avatar
Peter Gedons
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Sat 13 Aug 2005, 16:15
Location: Sint-Truiden

Post by Peter Gedons »

Mij lukt die f*cking brol echt niet  :evil: 

Echt razend ben ik ervan (20minuten gaan hardlopen om ervan af te geraken)

Mijn manier:
Ik steek een schroevendraaier in het bougiegat en draai aan de krukas tot die op zijn hoogste punt is.
Dan draai ik dat schroefje los aan die platinen, en duw het rechtse klepje weg van het linkse en stop 0.35mm voelermaatje ertussen en draai de schroef vast.
Ik draai nogmaals aan die krukas en controleer dat alles nog in orde is met 0.35mm voelermaatje.

Ik monteer mijn vliegwiel, start met boormachine op vliegwielmoer en houdt de nieuwe bougie tegen de cilinderkop en zie ontsteking.

Ik draai bougie erin, wil starten en er gebeurt niks qua ontsteking of hij ploft 1 maal om de 10 keer krukas-omwentelingen.

Iemand een idee wat ik misdoe?
User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2299
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin »

Peter: zeker dat het geen ander probleem is, vb carbu?
User avatar
Peter Gedons
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Sat 13 Aug 2005, 16:15
Location: Sint-Truiden

Post by Peter Gedons »

marvin wrote:Peter: zeker dat het geen ander probleem is, vb carbu?
Nee, die heb ik uitgekuisd voor ik eraan begon.

Kga morgen nog eens proberen af te stellen en kzal em voor alle zekerheid nog eens uitkuisen.

T is vooral raar omdat die mino 3 weken geleden nog perfect draaide. :?
User avatar
Tacchini
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-
Posts: 6117
Joined: Mon 19 Jul 2004, 23:27
Location: wingene
Contact:

Post by Tacchini »

zeker dat bobijn nog goed is? alles goed aangesloten? zeker dat platinees nog goed zijn
User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2299
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin »

Is een binnenrotor makkelijk aftestellen op een camino, iemand ervaring hiermee?
User avatar
Peter Gedons
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Sat 13 Aug 2005, 16:15
Location: Sint-Truiden

Post by Peter Gedons »

Tacchini wrote:zeker dat bobijn nog goed is? alles goed aangesloten? zeker dat platinees nog goed zijn
Ik zie een ontsteking die overeenstemt met het toerental van de krukas, dus ik veronderstel dat de bobijn nog goed is.

Ik weet niet echt hoe doorgebrande platinen eruit zien, maar ze zien er niet slecht uit.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

marvin wrote:Is een binnenrotor makkelijk aftestellen op een camino, iemand ervaring hiermee?
Maakt ni uit of het camino is of ni hoor :wink:
Malossi selletra valt vrij gemakkelijk af te stellen heb ik geleven. HPI is al wat moeilijker.

Als je 1 koopt en je hebt het budget zou ik voor malossi gaan :wink:

Misschien eens zoeken op scooterforum.net naar een handleiding hoe je ze moet afstellen? Denk wel dat dat nog wa ervaring vereist.
User avatar
Peter Gedons
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 106
Joined: Sat 13 Aug 2005, 16:15
Location: Sint-Truiden

Post by Peter Gedons »

Peter Gedons wrote:
Tacchini wrote:zeker dat bobijn nog goed is? alles goed aangesloten? zeker dat platinees nog goed zijn
Ik zie een ontsteking die overeenstemt met het toerental van de krukas, dus ik veronderstel dat de bobijn nog goed is.

Ik weet niet echt hoe doorgebrande platinen eruit zien, maar ze zien er niet slecht uit.
Ik ben nog aan het proberen afstellen geweest, maar het wou niet lukken.

Dus had ik die platinen gewoon op goed geluk eens dichtgeduwd en vastgeschroefd en rara... nu deed hij het wel :?

Maar je hoort dat de motor moeite heeft omdat hij op het verkeerde ogenblik ontsteekt.

Het is toch wanneer de zuiger net niet bovenaan is, dat de platinen 0.35mm moeten staan???
Als ik ze zo zet, gaan ze nog iets verder open als ik het vliegwiel verder doordraai.

Is het punt waar ze volledig dichtgaan ook belangrijk?
User avatar
T.G.T.
-= Forum Slet =-
-= Forum Slet =-
Posts: 4619
Joined: Thu 19 Jan 2006, 12:00
Location: 100% Mechelen
Contact:

Post by T.G.T. »

wrm stellen jullie je ontsteking niet gewoon af met de letters
van op het vliegwiel?
beginnen open te gaan op eerste letter, volledig openstaan
op 2e letter, wrm moeilijk doen als het makkelijk ook gaat :? 
Tegetieten loves you all! :lol:
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Peter Gedons wrote: Ik ben nog aan het proberen afstellen geweest, maar het wou niet lukken.

Dus had ik die platinen gewoon op goed geluk eens dichtgeduwd en vastgeschroefd en rara... nu deed hij het wel :?

Maar je hoort dat de motor moeite heeft omdat hij op het verkeerde ogenblik ontsteekt.

Het is toch wanneer de zuiger net niet bovenaan is, dat de platinen 0.35mm moeten staan???
Als ik ze zo zet, gaan ze nog iets verder open als ik het vliegwiel verder doordraai.

Is het punt waar ze volledig dichtgaan ook belangrijk?
Platinnen moeten VOLLEDIG openstaan als de zuiger op het BDP (bovenste dode punt) is :wink:
Dus tussen 0.30 en 0.40mm
User avatar
stijneh
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 469
Joined: Wed 20 Sep 2006, 21:16
Location: roeselare (w-vl)

Post by stijneh »

T.G.T kan jij of iemand anders geen how-to maken om de onsteking af te stellen met die letters?

kzou da ook graag kunnen daarmee want khoor dat dat nie al te moeilijk is
User avatar
Niellez
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1103
Joined: Sat 29 Jul 2006, 17:08
Location: Koersel-Beringen
Contact:

Post by Niellez »

gewoon schroevedraaier in bougiekot en draaien tot je voelt datm op zn hoogste punt is.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

stijneh wrote:T.G.T kan jij of iemand anders geen how-to maken om de onsteking af te stellen met die letters?

kzou da ook graag kunnen daarmee want khoor dat dat nie al te moeilijk is
Staat normaalgezien in een originele handleiding goed uitglegd met foto's in het nederlands dan nog wel. :shock:
Doe ff de moeite om de handleidingen pagina eens te bekijken en de originele handleidingen te doorbladeren :wink:
Post Reply