Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

roderen

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

LaZeR
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 84
Joined: Mon 12 Jun 2006, 19:04
Location: Merchtem

Re: roderen

Post by LaZeR »

Roderen vind ik maar dom, met mijn camino cillinder (K-star) hebbik de eerste 5km traag gereden, en dan altijd goed laten warmdraaien/komen en volgas. Als je de juiste afstelling hebt kan da nooit kwaad :s.
Alu cillinder moet ge btw goed warmdraaien en maar 50km "roderen".
Met scooter cillinder zelfde, altijd 5-10km rustig rijdden, en dan elke x ik hem start goed warmdraaien en volgas. Nooit iets gehad, en haalde met gemakt 12K Km's (gewoon zuiger vervangen)
Ma natuurlijk altijd goed afstellen voor dat ge rodeert.

ohja @ hierboven, gewoon 100Km zeer rustig rijden als je wilt "roderen". :p
Aprilia SR 50 R :*
User avatar
den eli
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 325
Joined: Fri 16 Nov 2007, 20:36
Location: werchter

Re: roderen

Post by den eli »

met aluminium dus 70cc athena dat heb ik nu moetje eerst 15min laten draaien volledig afkoelen dus 2kaar of wa en dan moetje 10 km per uur rijden of wa of mag je harder rijde dan 10 km per uur en een 50km da dan doen of wa en moogde dan wa harder rijden volle gas of zo of iok nog wa rustgger
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: roderen

Post by clio-tuning »

den eli wrote:met aluminium dus 70cc athena dat heb ik nu moetje eerst 15min laten draaien volledig afkoelen dus 2kaar of wa en dan moetje 10 km per uur rijden of wa of mag je harder rijde dan 10 km per uur en een 50km da dan doen of wa en moogde dan wa harder rijden volle gas of zo of iok nog wa rustgger
- 15min rolantie draaien
- volledig afkoelen
Dit in totaal 3x doen

Kalm mee wegrijden dan, eerst niet teveel toeren laten draaien. Ik zou er toch een +- 5km niet teveel toeren mee draaien en af en toe eens ff doortrekken.
En na die 5km gewoon volgas erop :P
User avatar
den eli
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 325
Joined: Fri 16 Nov 2007, 20:36
Location: werchter

Re: roderen

Post by den eli »

ah ok
bedankt vo de uitleg eh clio-tuning
LOW RIDER
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 65
Joined: Tue 29 Apr 2008, 11:03
Location: heusden-zolder

Re: roderen

Post by LOW RIDER »

splinternieuwe malossi waterkoeling is da alu of gietijzer?ik zou graag wa tips hebben voor te roderen.en hoveel procent moet je mengen?is tts olie goed of wat is het beste van de beste?ik moet die camino nog volledig opmaken ma malossi lc staat al gereed.en is da goed met malossi carbu te roderen?grtz low rider
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: roderen

Post by alex4421 »

castrol tts is hoegtoerige olie dus zou normaal denk ik ook goed moeten werken bij ver elke cilinder
gwn niet te haastig zijn met roderen ook is het maar 50 km , als je te agresief bent kan (kan he , drm is het niet zo) onzichtbare schade opleveren die na een lange tijd rappe rslijtage en toestanden zal opleveren , dacht dat het 4 %olie was bij een 65 cc dus , de carbu waarmee zal niet enorm uitdoen wel hoe je met de gas omgaat.
ik gebruik zelf tts olie en loopt super gwn , castrol=gewoon goed :d
LOW RIDER
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 65
Joined: Tue 29 Apr 2008, 11:03
Location: heusden-zolder

Re: roderen

Post by LOW RIDER »

bedankt vo de reactie ma kwad hier ergens gelezen dat malossie lc alu is?kan da da moet je geen 500 km roderen
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: roderen

Post by alex4421 »

gietijzer (word aangeraden) 500 km te roderen een alu dacht ik 150 km maar velen laten hem draaien zetten hem effe af en zo van die dingen , al de pagina's eens lezen en je zal al een pak meer t eweten komen , een gietijzer zal die malossi lc denk ik niet zijn .
LOW RIDER
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 65
Joined: Tue 29 Apr 2008, 11:03
Location: heusden-zolder

Re: roderen

Post by LOW RIDER »

thx alex dus ong 150 km
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: roderen

Post by clio-tuning »

LOW RIDER wrote:bedankt vo de reactie ma kwad hier ergens gelezen dat malossie lc alu is?kan da da moet je geen 500 km roderen
Malossi LC is inderdaad aluminium (met nicasil wand) :wink:

Als je DE beste olie wilt, moet je naar mijn mening Castrol A747 kopen, kost wel ergens +- 22euro/l
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: roderen

Post by alex4421 »

maja das al race olie ook he ?
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: roderen

Post by clio-tuning »

alex4421 wrote:maja das al race olie ook he ?
Wordt door veel sprinters gebruikt... :)

Ik zou het allesinds nooit kopen voor een malossi lc (van camino), tenzij er verder nog extreme onderdelen zouden opzitten en dat blok 14.000rpm zou draaien... :P
druandbayze
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 48
Joined: Thu 28 Aug 2008, 00:26
Location: Boechout

Re: roderen

Post by druandbayze »

gegroet iedereen,

ben nog maar net nieuw op dit forum ( jaja m'n eerste post :-D )

heb mezelf een camino aangeschaft, waar ik al een paar weken met rond reed, maar niet snel genoeg
ging naar m'n goesting. Dus Leovinci uitlaat gaan halen. Prachtig geluidje, goed optrekkings vermogen, en een goede snelheid. Maar helaas na ong een dikke week, compressie verlies en een paar warmlopers gehad :shock:

Cilinder eraf gehaald, serieuse schade aan de cilinder, en de piston.
Er was zeer oude schade aan te zien, dus cilinder en piston waren al niet meer in top staat.
Ook een beetje m'n eigen stomme fout, door direct volle gas enz met de Leo eronder...

Ondertussen al een nieuwe kit besteld, die ik woensdag avond erop gaan zetten, met behulp van de uitleg die hier opt forum staat. ( die trouwens bangelijk goe is uitgelegd ! applaus voor de auteur :) )

Maar ik zit toch nog met een paar vraagjes...

Heb hier al meerdere malen gelezen dat je je nieuwe cilinder moet roderen met de uitlaat waar je later mee gaat rijden.
Dat is dus m'n Leo, maar kheb ook nog de originele Sito pot thuis liggen.

ff jullie mening gevraagd wat ik nu het beste doe Leo of Sito potje ( heb geen goesting om terug brokken te hebben )
en is het ok dat je iemand achterop je Camino neemt, terwijl je nog aan het roderen bent?

Kga uiteraard mij aan de regels van het roderen houden, eerste 300 km niet hoog in toeren gaan enz...
dan 100 km wat meer gas geven geven, af en toe is opentrekken voor korte momenten, en vanaf 400 km
regelmatig is top halen enz...

graag jullie mening hierover

mvg,

DruAndBayze
still taking my time to perfect the beat !
Image
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: roderen

Post by alex4421 »

ik denk persoonlijk dat het niet enorm veel uitdoet(volgens de kennis die ik heb), oderen is de cilinder en piston telkens weer rustig laten warm worden en afkoelen , als je direct volgas rijd, gaat je piston en cilinder te rap uitzetten waardoor je warmlopers en vastlopers enzo krijgt.dus roderen is u cilinder en piston eigenlijk gewend maken aan dat zodat ze na een tijd minimaal nog uitzetten en dus geen schade aanbrengen
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: roderen

Post by clio-tuning »

Tijdens rodage zou ik niemand vervoeren of meetrekken op de fiets,...

Best roderen met de uitlaat waarmee je later wil rijden. Dus meteen de leovince erop dus. :)
Post Reply