Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

roderen

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
druandbayze
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 48
Joined: Thu 28 Aug 2008, 00:26
Location: Boechout

Re: roderen

Post by druandbayze »

zal ik doen :-D

morgenavond begin ik aan de montage van m'n nieuwe cilinder, als ze klaar is zal ik is wat foto's
van haar opt forum zetten :)
still taking my time to perfect the beat !
Image
druandbayze
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 48
Joined: Thu 28 Aug 2008, 00:26
Location: Boechout

Re: roderen

Post by druandbayze »

foto's komen binnenkort hoor :-D
heb nu al een goei 150km gedaan, en je voelt gwn dat ze meer kan
ma nog ff wachten hé :mad2:
still taking my time to perfect the beat !
Image
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Re: roderen

Post by Jenze »

ik heb eens gehoord dat je bij gietijzeren cilinder bevels moet aanbrengen als je niet lang wilt rodeeren ...
hoe gaat dit dan in zijn werk ?
wat zijn bevels precies ?
met welk materiaal doe je dit best?
Image
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: roderen

Post by clio-tuning »

Jenze wrote:wat zijn bevels precies?
Scherpe kant van de poorten doen...
User avatar
Wittee
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 159
Joined: Sat 17 Nov 2007, 18:32
Location: Thuis, Bilzen Limburg

Re: roderen

Post by Wittee »

Weet iemand mss hoeveel naftbakken 500 km ongeveer is?

want navenand ik geen teller heb is dat nie makkelijk :tetten:


mvg
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: roderen

Post by clio-tuning »

Wittee wrote:Weet iemand mss hoeveel naftbakken 500 km ongeveer is?

want navenand ik geen teller heb is dat nie makkelijk :tetten:


mvg
5-6 volle nafttanken leegrijden
User avatar
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1293
Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)

Re: roderen

Post by YaMaGa »

maakt het eigenlijk uit of je lange of korte toeren rijdt als je rodeerd?
Want ik moet elke dag naar school -> 15 km gaan en 15 km keren ...
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: roderen

Post by Sander »

Niet echt, gewoon zorgen dat hij niet te warm komt, maar zal op 15 km niet gebeuren.
User avatar
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1293
Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)

Re: roderen

Post by YaMaGa »

ok bedankt
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
vario@max

Re: roderen

Post by vario@max »

clio-tuning wrote:
Wittee wrote:Weet iemand mss hoeveel naftbakken 500 km ongeveer is?

want navenand ik geen teller heb is dat nie makkelijk :tetten:


mvg
5-6 volle nafttanken leegrijden
met een nieuwe opzet,verbruik je zeker en vast meer dan normaal,ook omdat deze een 65 cc zijn...
zeker 8-10 naftbakjes...je maakt 60km met een volle bak...

en wat als je cilinder te nauw geboord is ? dus te veel wrijving...
dat loopt zowiezo slecht af...iedereen heeft wel zijn theorie over roderen...mezelf doe het
rustig aan met potje,zeker met gietijzer zo'n 500 km op een dezelfde snelheid : 30 km/h...
na deze 500km een uitlaat (proma,leovinci...) en een bekeken en een verstandige set-up
plaatsen,goed warm rijden...als alles vertrouwelijk verloopt kan je een volledige bekrachtiging maken
en vegen maar !!!!
een chrome-kit is een ander verhaal...een chrome kit is gemaakt van aluminium en zet meer uit dan een gietijzer
cilinder-kit,niet volle gas roderen,in begin rustig rijden,dit 1/3 van de capaciteit,30-40 km/h
doe dit een 100 km en het kan normaal al wel om een expancie-pijp te plaatsen...
een chrome-cilinder zal niet in vorm uitslijten (roderen) van de segmenten...HET MEEST BELANGRIJKE IS RUSTIG RIJDEN,
DE PISTON MAG NIET TE ZEER UITZETTEN DOOR TE VEEL GAS TE GEVEN,DAN KAN JE EEN VASTLOPER KRIJGEN,ZEKER IN HET BEGIN...DE PISTON MOET ZIJN JUISTE VORM KRIJGEN, DUS B.GAAI HET A.U.B. NIET !!!!!
Post Reply