Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Golden Project Santa Cruz: Red Funny

De beste Honda Camino PA50 projecten ooit verdienen een plaatsje in deze erelijst

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Locked
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Golden Project Santa Cruz: Red Funny

Post by Santa Cruz »

Red Funny

Eind september 2005 kwam ik op het idee om me terug een Camino aan te schaffen, het moet ongeveer zo'n 10 jaar geleden zijn toen ik de laatste keer met een Camino gereden heb. Ik had de mijne toen met pijn in het hart verkocht, om me een auto te kopen ...

Ik had een idee om terug een Camino te kopen voor weing geld, deze moest niet draaien (wat ie ook niet deed) maar wel volledig zijn. Met behulp van de 'users manual' van 'Heynes' heb ik gans de Camino uiteen gehaald en zorgvoldig vergeleken met de handleiding.

Ik wou een Funny bouwen met zoveel mogelijk originele nieuwe onderdelen. De kleur die me dan onmiddellijk te binnen schoot, was ... rood!

Na een paar dagen op 2de handssites & op deze site te hebben gekeken, viel een roze Camino DX me op. Volgens de verkoper reed hij niet meer, mr was ie volledig. Dit was een reden om tot Brugge te rijden, daar aangekomen viel het mij wel wa tegen. Op het eerste zicht, draaide het blok stroef door buiten gestaan te hebben en zag ik overal roest (vooral de spatborden).

De kappen & het zadel waren niet origineel grijs, maar waren wit. Ook zater er sterrewielen op, waar dat er bij een DX spaakwielen op zitten. Dan maar beslist om hem te kopen, omdat ik toch nieuwe onderdelen wou gebruiken.

De setup wordt origineel, dus 49cc H2 met ori uitlaat.

Zo heb ik hem gekocht:

Image

Image

Image

Image

Na het openen van het motorblok zag ik geoxideerde krukas & lagers:

Image

... en totaal doorroeste spatborden:

Image

Verder was hij perfect om m'n geheugen terug op te frissen. Dan er maar meteen ingevlogen en begonnen met alles zorgvuldig uiteen te halen ... M'n prioriteit ging naar de motor, omdat ik deze wou herstellen in de originele staat (wat niet makkelijk was). Ik heb hem helemaal uiteengehaald, alles zorgvuldig opgekuist & gereviseerd en terug ineen gestoken met t volgende resultaat:

Image

Image

Image

Daarna was het de beurt aan de kaderonderdelen ... deze werden zorgvuldig mat gezet en met primer gespoten waar nodig. Onderdelen die niet gespoten moesten worden, werden met tape afgeplakt. Als deze klaar waren om te spuiten, had ik een afspraak gemaakt bij de carrossier. Na een week had ik m'n verkeersrode [RAL3020] kaderonderdelen terug:

Image

Image

Ondertussen had ik al een resem nieuwe onderdelen aangekocht, een overzicht:

* Nieuw benzinekraantje

Image

* Nieuwe cilinderbouten

Image

* Nieuw wit voor- & achterspatbord

Image

* Nieuwe voor- & achterband Michelin VM 100 2 1/4 17'

Image

* Nieuwe sterrewielen

Image

* Nieuw wit zadel

Image

* Nieuwe witte voetkappen

Image

* Nieuwe witte mono-motorkappen + veren + bouten

Image

* Nieuwe witte tankstrips + elleboogstukjes

Image

* Nieuw glas voor neuslamp + clip + kmtellerhouder

Image

* Nieuw wit neuslichtkapke

Image

* Nieuwe kmteller

Image

* Nieuwe km-aandrijving

Image

* Nieuw geel plakkaatje

Image

* Nieuwe 25km/h uitlaatpot

Image

* Nieuwe achterbrug

Image

* Nieuwe ori staander + as & circlipsen

Image

* Nieuw chroom vliegwieldeksel

Image

* Nieuw chroom bagagerek

Image

* Nieuwe chroom fourchbenen

Image

* Nieuwe chroom tankdop met 2 sleutels

Image

* Nieuw chroom stuur

Image

* Nieuwe chroom Magura remhendels

Image

* Nieuwe kabelboom

Image

* Nieuw stuurslot met 2 sleutels

Image

* Nieuw zwart voorvorkplaatje

Image

* Nieuwe voor- & achterremkabel (met stoplicht)

Image

* Nieuwe reflectoren (4 in totaal)

Image

* Nieuwe achterremhouder + remblokken

Image

* Nieuw 2% oil sticker + nieuw funny tankstickers + kadersticker

Image

* Nieuwe bouten, rondellen, moeren, ...

Image

Image

* Nieuw gereedschapssetje, koker + clipke

Image

Na enkele maanden had ik al m'n onderdelen aangekocht, ik heb gans België afgereden om onderdelen te halen ... Het was een serieuze zoektocht en het heeft me veel euro's lichter gemaakt, maar het loont de moeite!

Dan kon eindelijk het leuke werk beginnen, het ineensteken! Nu volgen de foto's, daar zijn verschillende dagen over gegaan ...

Ik heb lang gezocht naar een nieuw wit zadel, neuslichtkapke en de tankstickers ... Maar ik heb dan toch alles gevonden !!

Work in progress:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

[12-07-2006] En dan de laatste foto's, nu is hij eindelijk af na '9 maanden' ... De geboorte van een vernieuwde rode funny !!!!!!!!!!!!!

De lichten werken perfect (zelfs remlicht), hij rijdt een 30 km/h

Image

Image

Image

Image

De bedoeling is om er in de zomer bij goed weer mee rond te cruisen, in de winter verhuist hij naar de living.

Dit was een samenvatting van m'n project, ik hoop dat jullie er iets aan hebben en dat dit navolging krijgt ... want originele Camino's zijn & blijven een unieke verschijning!

Grtz!

Steven aka Santa Cruz
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 5994
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Post by GoBieN »

Bedankt voor de mooie samenvatting en prachtige foto's !
Locked