Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Golden Project Duf: Camino Sprinter

De beste Honda Camino PA50 projecten ooit verdienen een plaatsje in deze erelijst

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Locked
User avatar
duf
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-
Posts: 3898
Joined: Tue 27 Jul 2004, 17:18
Location: Heule
Contact:

Golden Project Duf: Camino Sprinter

Post by duf »

Camino Sprinter
Alles begon dus enkele maanden geleden, toen ik beunhaas en zijn sprinter leerde kennen.
Algouw wou ik ook zo een machientje. Maar ik wilde geen scooter hebben ofzo.
En aangezien ik wel die hard camino freak ben, wou ik een camino sprinter. Dus eerst kwam ik aanlopen met volgende setup:

Polini 65cc LC (voor camino gemaakt)
Malossi 21mm carbu set (ook voor camino)
Yasuni c16
Afgedraaid vliegwiel + lichtspoelen verwijderd
Getunede vario
Malossi vertanding

Na een beetje praten en zeveren met beunhaas en stunt lc, kwamen we algouw te weten dat het niet goed genoeg was en we iets anders op het oog hadden, beunhaas had toevallig een speed 2004 voor pia liggen, en keek even of het wel zou passen. Op het eerste zicht paste die weinig maar toch paste hij een beetje. Dus ben ik gaan kijken voor een beter setup. En toen kwamen we op dit uit:
  • MHR team/speed 2004 (pia)[BHT-tuned]
  • MHR cross pen 12 krukas (mina)
  • MHR cross zuiger (mina/pia)
  • MHR binnenrotor met eprom (mina) [BHT-tuned]
  • MHR overrange set (mina) [BHT-tuned]
  • MHR delta clutch (mina) [BHT-tuned]
  • MHR wing clutch bell (mina)
  • MHR vertanding aangepast (mina & camino)
  • MHR membraan (camino) [BHT-tuned]
  • Malossi 21mm spruitstuk (camino& self made) [BHT-tuned]
  • Keihin 28mm pwk [BHT-tuned]
  • Malossi E13 powerfilter (schuin model)
  • Yasuni C21
  • camino carters [BHT-tuned]
  • NGK rode bougiekabel+dop
Dus eerst en vooral wat camino dingetjes bij elkaar halen van men stapel.
Natuurlijk moest het blokje eerst es gezandstraald worden, zo gezegd zo gedaan:
Image
Image
Dan kon beunhaas beginnen bijwerken aan het cartertje.
Na een lange tijd (van spullen aankopen tot plaatsen op het blok) zat het eindelijk samen, zo zag het er op het eerste zicht uit:
Image
Image
Image
Image
Dit zag er wel mooi uit
Dus wat wilde ik eerst en vooral weten, of het dingetje wel degelijk draaide,
Dus wat deden we, even in de std niet verstevigde achterbrug plaatsen en opspannen in de bankschroef. En starten met dat ding
Dit zag er zo uit:
Image
Het draaide, tot grootte vreugde van ons allen
Wat we toen deden was het camino frame wat herlassen zodat het achterwiel wat achteruit stond. Het volgende probleem dat we dan tegenkwamen was, hoe we de overrange poulies er op moesten krijgen We hebben dus een asje laten maken en verharden in frankrijk (wat wel een flinke duit koste) Toen we dit asje terug kregen, kijken of het in orde was, wat ook zo was. Ondertussen had beunhaas het vertandingsdoosje gelast + gefreesd en andere lager enzo er in.

Dan ging de malossi vertanding + custom as het vertandingsdoosje binnen.
Dan gingen we de achterbrug maar es ferm gaan verstevigen, want we wisten ook wel dat de standaard achterbrug ging samen plooien Dus dit werd gedaan Toen kon alles samen gestoken worden + gespoten en zo, en toen zag het er uiteindelijk zo uit:

Image
Image
Image
Image

Dan was hij eigenlijk af, maar hij moest wel afgesteld worden, maar er was geen tijd meer voor, want het was reeds vrijdag 29 juli Dus hebben we hem zo meegenomen naar lelystad

Na het lange aanschuiven daar, heb ik toch es kunnen sprinten tegen een zipje:
Image

Hij ging dus al redelijk, maar hij was nog niet afgesteld, en ook zat er een slechte riem in, want ook die moet ik nog speciaal laten maken, want de maat is echter geen standaard maat
Zo erg vind ik dit natuurlijk niet want dan is het mooi uniek Terug thuis na lelystad en wat uitgerust te hebben, het ding terug naar beunhaas, om samen wat af te stellen, tot de conclusie gekomen dat de riem echt wel kut is, zoals we al dachten. Want er zat enorm veel slip op, dus even een kortere variobus geplaatst, wat al een stukje beter was en iets lichtere gewichtjes er oin, we wisten niet of het goed was, dus even gaan testen natuurlijk

En zo staat hij hier nu, te wachten op een nieuwe riem, hopelijk heb ik ze tegen 14 augustus, voor meeting harelbeke maar we zullen wel verder zien hoe het verloopt.

Wat er nog aan gedaan moet worden is een andere fource maken zodat ik remschijf heb vanvoor. En waarschijnlijk worden cil enzo nog getuned door beunhaas
Hij weegt nu ongeveer 45Kg hoeveel pk hij heeft weten we niet, want er is nog niet gebankt geweest

Update 1

Op meeting harelbeke zijn de pakking er waarschijnlijk door geknald, dus nu rijdt hij even niet meer morgen komen de pakkingen terug binnen ,en gaat hij terug naar garage beunhaas tevens wordt waarschijnlijk ook de cilinder dan getuned en de volgende meeting is dus Meeting Speelmansplaten in nederland

Update 2

Op meeting speelmansplaten was de cilinder dus helaas nog niet getuned, er zat gewoon een nieuwe zuiger in.
Tijdens het vrije sprinten de zaterdag 3 x gereden, en 3 x een scooter er af gereden, was wel leuk om die mannen hun gezicht te zien

Dan de zondag : competitie dag, eerste sprint die ik deed jammergenoeg verloren (reed tegen een scooter met 21pk) de competitie was niet van wie wint tussen de 2 maar ze keken naar je tijd en deelden die dan later in, in de juiste klassen, daar heb ik ook 2 x gereden. Mijn beste tijd voor 125 meter was 5.3 seconden. Toen heb ik hem terug gaan parkeren bij onze kampeer plaats, en dan heb ik later vernomen dat ik moest meerijden in de finale.
Die heb ik dan ook gewonnen en heb ik de "automaten klasse" beker mogen in ontvangst nemen. Daarna dankzij de groep van edel nog even kunnen banken op de testbank van XSH. Dit kwam met een resultaat van 17.2pk. maar je zag duidelijk op de grafiek dat er enorme slip op de riem zit. Als de malossi riem er op gaat zal deze slip er zo goed als AF zijn, dus dan gaat hij nog een stuk de hoogte in gaan. Toen we thuiskwamen de dag er na nog es proberen te starten, maar algauw wisten we dat er terug iets kapot was. Na een kort onderzoek kwam ik al snel tot de conclusie dat de zuiger terug kapot is. Langs de onderkant is er een stuk van de zuiger gesmolten. Dit is gebeurd tijdens de 3de testbank run. Maar de echte oorzaak weet ik nu er ook van en dat is dat de sproeier 2 maten te klein is en de squish een stuk te strak staat.

Image

Nu is het winterstop en gaat het dingetje terug uit elkaar om alles te tunen en klaar te zetten tegen het nieuwe seizoen, en hopen op in de 20 pk

Update 3
Hij ligt nu al een geringe tijd uit elkaar, dus wordt het tijd dat hij algauw terug samen zit hé
De achterbrug is reeds verlengd, maar moet nog wat opgelast en terug vlak geslepen worden, en dan natuurlijk terug mooi in de zwarte kleur
Dan zal ik nog even moeten kijken om de 2 kappen een stukje te verlengen, maar dat kan geen probleem zijn

Er wordt nog een kick starter voorzien, zodat ik niet terug gans de rompslomp van die boormachine moet doorstaan eer je kan starten...

Waarschijnlijk wordt er ook nog gekeken voor een andere accu (type uit modelbouw auto)

Wat ook schitterend nieuws is, dat is dat de cilinder nu max tuned is, en de squish terug aangepast is naar een iets lagere waarde dan voorheen, nu zou hij dus stukje langer moeten meegaan dan ervoor maar dat zien we wel hé
Hier enkele foto's van de cilinder en de zuiger hoe ze nu zijn

Image
Image
Image


Update 4
Dit is een iets kleine update, want hierbij post ik een foto van de achterbrug hoe die nu staat, nu moet er nog gekeken worden voor de kickstarter, en dan krijgt die terug een mooi zwart kleurtje
Image


Update 5
nieuwe accu aangeschaft, hij is een stuk kleiner en lichter,
foto's zeggen meer dan woorden
Image

Update 6
Vandaag het beestje dus terug samen gestoken + eens een toertje gedaan. Resultaat is dat ie stukken harder gaat, wel wordt de koppeling nog
Update 7
Ondertussen is er nog niet veel veranderd, maar er zijn wel reeds terug plannen. De kickstarter is klaar en werkt prefect, alleen zitten de voet steuntjes nog in de weg, maar daar wordt natuurlijk een mouw aan gepast. De radiator komt onder de benzine tank, om zo gewicht te besparen (minder darm, minder water) ook wordt de kader nog verder verlicht.

Waarschijnlijk zal hij bij zijn nieuwe intrede ook een nieuw kleurtje gekregen hebben.

EDIT: Filmpjes
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Locked