Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Golden Project Santa Cruz: Project NFS Xtreme MakeoveR

De beste Honda Camino PA50 projecten ooit verdienen een plaatsje in deze erelijst

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Locked
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Golden Project Santa Cruz: Project NFS Xtreme MakeoveR

Post by Santa Cruz »

P r o j e c t N F S : X t r e m e M a k e o v e r

M'n 2de project was eerder een project om te weten te komen wat er te tunen valt aan een Camino-motor, motor werd volledig onder handen genomen, gereviseerd en getuned waar t enigszins kon & mogelijk was.
Het uiterlijk wou ik volledig naar mijn zin, alles nieuw wat mogelijk was en een unieke kleur.

Motorisch :

Nieuwe full-tuned 70cc Athena Alu 47.6 mm / Nieuwe 70cc (47.6 mm) full-tuned cilinderkop / Nieuwe Malossi naaldlager [MHR] / Nieuwe verstevigde race-krukas / Nieuwe SKF 6004 C4/TN9 lagers / Dell'Orto PHBG 21mm carbu + full-tuned Malossi spruitstuk + Malossi choke aan stuur + rechtstreekse kelk / ((Nieuwe Malossi vertandingset [MHR])) / HPI 2005 binnenrotor / Nieuwe NGK Racing Cable / Proma Circuit of LeoVince / Omega trekveren [Silver] / Nieuwe Denso Malossi W27 FS ZU race-bougie / Full-tuned carters / Carbon membraan + full-tuned membraanstuk / Afgedraaide 6 bill Vario / Nieuwe Fast Arrow ster + medium gewichten / Nieuwe Fast Arrow riem / Nieuw benzinekraantje / Nieuwe variogeleiders / Nieuwe koppeling

Optisch :

Verstevigd B-klasse kader met 2 buizen tssngelast / Verstevigde achterbrug met aanpassing voor kelk + rechtstreekse toegang tot vlotterbak carbu / Nieuwe aangepaste Spisni e Franzoni verstevigde voorvork met nieuwe fourchbenen / Nieuwe witte sterrewielen / Nieuw wit paddestoelzadel / Nieuwe witte lusito-set met snelgas / Nieuwe witte vario-motorkappen / Nieuwe witte voetkappen / Nieuwe witte tankstrips & elleboogstukjes / Nieuw wit kapke voor onder t bloklicht / Nieuw chrome ligstuur / Bloklicht / Self made witte customlichtbeugel / Nieuw klein chrome-rood achterlicht / Leds + oplaadbare 6V Batterij / Aangepast voorspatbord / Afgezaagd achterspatbord / Achtervering Forsa 360 mm full chrome / Nieuwe chrome benzinedop met 2 sleutels / Nieuwe balhoofdset / Nieuw stuurslot met 2 sleutels / Nieuwe zijpikkel zwart / Self made RVS voetsteunen / Nieuw gereedschapssetje / Nieuwe zwarte remkabels en geinen / Nieuwe verlichte kilometerteller 120 km/h / Nieuwe km-kabel / Nieuwe km-klok / Nieuwe chrome Honda stickers op tank / Nieuwe remblokken voor- & achteraan / Nieuwe Michelin M29S racebanden 2 1/4 vooraan en 2 1/2 achteraan

Motorisch:

°° Nieuwe full-tuned 70cc Athena Alu 47.6 mm niet getuned op foto

Image

°° Tuned Cilinderkop

Image

°° Nieuwe Malossi naaldlager [MHR]

Image

°° Nieuwe verstevigde race-krukas

Image

°° SKF 6004 C4/TN9 lagers

Image

°° Dell'Orto PHBG 21mm carbu + full-tuned Malossi spruitstuk + Malossi choke aan stuur + rechtstreekse kelk

Image

Image

((°° Nieuwe Malossi vertandingset [MHR]))

Image

°° HPI 2005

Image

°° NGK Racing Cable

Image

°° Tuned Carters Opgevuld, gestraald + aangepast aan cilinder

Image

°° Proma Circuit / LeoVince

Image

°° Omega trekveren [Silver]

Image

°° Nieuwe Denso Malossi W27 FS ZU race-bougie

Image

°° Carbon membraan + Full-tuned membraanstuk

Image

°° Afgedraaide 6 bill Vario

Image

°°Nieuwe Fast Arrow ster + medium gewichten

Image

°° Nieuwe Fast Arrowriem

Image

°° Nieuw benzinekraantje

Image

°° 3 Nieuwe variogeleiders

Image

°° Nieuwe koppeling met originele veren, na rodage Omega trekveren

Image

Image

Optisch :

** Verstevigd B-Klasse kader met 2 buizen tssngelast + geplamuurd

Image

** Verstevigde achterbrug met aanpassing voor kelk + rechtstreekse toegang tot vlotterbak carbu

Image

** Nieuwe Spisni e Franzoni verstevigde voorvork met nieuwe fourchbenen

Image

** Nieuwe witte sterrewielen

Image

** Nieuw wit paddestoelzadel

Image

** Nieuwe witte lusito-set met snelgas

Image

** Nieuwe witte vario-motorkappen

Image

** Nieuwe witte voetkappen

Image

** Nieuwe witte tankstrips & elleboogstukjes

Image

** Nieuw wit kapje voor onder t bloklicht


Image

** Nieuw chrome ligstuur

Image

** Self made witte customlichtbeugel

Image

** Self made RVS voetsteunen

Image

** Nieuw klein chrome/rood achterlicht

Image

** Achtervering Forsa 360 mm full chrome

Image

** Nieuw chrome benzinedop met 2 sleutels

Image

** Nieuwe balhoofdset

Image

** Nieuw stuurslot met 2 sleutels

Image

** Nieuwe zijpikkel zwart

Image

** Nieuw gereedschapssetje

Image

** Nieuwe zwarte remkabels en geinen

Image

** Nieuwe verlichte kilometerteller 120 km/h met nieuwe kmkabel en nieuwe kmklok

Image

** Nieuwe chrome Honda stickers op tank

Image

** Nieuwe remblokken voor- & achteraan


Image

** Nieuwe Michelin M29S racebanden 2 1/4 vooraan en 2 1/2 achteraan

Image

** oplaadbare 6V batterij + leds

Image

Natuurlijk ook overal nieuwe dichtingen, lagers, keerringen, bouten, moeren, rondellen & aandrijfolie ...

Project begonnen op 16-11-2005, einde ??

Image

24-11-2005 Buizen voor tussen t B-kader op maat gezaagd

Image

Ze worden ertssn gelast, de lasnaden worden bijgewerkt en afgewerkt met plamuur. Daarna wordt alles volledig ontlakt en gepoederlakt.

Achterbrug-versteviging is op maat gezaagd, wordt ook gelast en chemisch ontlakt. Baarkes zijn 8 x 8 mm, geplooid volgens de achterbrug.

Links :

Image

Rechts :

Image

Image

01-12-2005 Achterbrug-versteviging gelast + buizen tssn kader gelast

Image

Eerst wordt alles ontlakt en daarna worden de lasnaden bewerkt + geplamuurd, dus alles wordt weggewerkt

Image

Hier tzelfde, eerst ontlakken en daarna alle lasnaden mooi bewerken en daarna poederlakken int zwart

Image

Image

Image

05-12-2005 Achterklok gedemonteerd

M'n achterklok ligt uiteen om er later m'n Malossi-vertanding in te steken. Alles is opgekuist :

Image

Image

Lagers en keerringen zitten nog in de achterklok, deze gaan eruit voor ik m'n vertanding steek. Het mechanisme voor 'fietsstand' zit er ook nog op, deze is er gemakkelijk af te krijgen. K had die al terug gemonteerd nadat ie terug proper was. Ook komt er een nieuw dichting tssn en wordt er nieuwe olie ingedaan!

Image

13-12-2005 Bijgewerkt mebraam + carbon kleppen

Image

Image

Image

Image

07-02-2006 Afgedraaide vario

Met de draaibank terug een perfect loopvlak voor de vario

Image

Image

13-02-2006 Nieuwe racebanden op nieuwe velgen gelegd

Min banden liggen op m'n velgen, k heb ze er heel makkelijk op gekregen met plastic bandentrekkers ... Geen beschadigingen & met behulp van vaseline krijg je ze makkelijk op de velgen.

Image

Links zie je de 2 1/4 band voor vooraan en rechts de 2 1/2 band voor achteraan. Later zal ik met bandenstift de letters inkleuren.

Image

Image

21-02-2006 Letters ingekleurd met bandenstift

K heb me es bezig gehouden met tssn de lijntjes te kleuren, da was lang geleden ...

Image

Image

28-02-2006 Revisie voorvario + nieuwe koppeling

Voorvario gereviseerd met nieuwe naaldlager + lager, beiden van SKF. Ook m'n nieuwe koppeling zit er op

Image

Image

05-03-2006 Nieuwe verstevigde voorvork Spisni e Franzoni

Image

Voorvork moeilijk uit elkaar gekregen, maar is me toch gelukt ... moet nog mat gezet worden om gelakt te worden

Image

Verschil in dikte voorvork

Image

Ook moet er nog een plaatje gemaakt worden om bloklichtkapke te kunnen vastzetten.

Image

07-03-2006 Plamuren buizen tssn kader

K heb er uuuuuuuuuren aan gewerkt om die plamuur goed te krijgen, mr k ben content van t resultaat ...

Image

Image

Image

Image

11-03-2006 Bevestiging voorvorkplaatje aan voorvork

K heb m'n voorvork kunnen afwerken, gwn een plaatje van enkel mms dik geplooid & volledig afgewerkt zoals bij het origineel.

Image

Image

Image

16-03-2006 Afspraak tuner

M'n ori ontsteking vliegt er vanonder en er komt een hpi ontsteking op. T heeft totaal gn zin van m'n motor te tunen & de originele camino-ontsteking te behouden. Natuurlijk wordt er een bijhorende grondplaat gemaakt.

Motor wordt volledig onder handen genomen :

Cilinder wordt bewerkt.

Spruitstuk, membraan & carters worden helemaal opnieuw bewerkt. Carter wordt aan de binnenkant opgevuld, spruitstuk bijwerken & membraan wordt volledig vernieuwd.

Er komt een powerfilter rechtstreeks op de carbu. Met een getunede motor heeft t ook weinig zin om een ori luchtfilter te gebruiken met de originele achterbrug. Dus dan moet m'n achterbrug ook terug veranderd worden ... Ik wil ook de mogelijkheid om m'n sproeier te kunnen veranderen, zonder dat ik m'n motor vanonder m'n kader moet halen.

Cilinderkop wordt bijgewerkt tot 47.6 mm + juiste squish

Image

20-03-2006 Malossi vertanding plaatsen

Zie ook m'n sticky bij handleidingen

In 2007 terug originele vertanding gestoken

Voorbereiding :

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

14-04-2006 Inox voetsteunen gedraaid + bloklichthouder gemaakt

Voetsteunen zijn gedraaid ! Volledig in RVS, dus roest nooit meer. Ze zijn 1 cm breder dan originele voetsteunen, waardoor ik betere steun heb.

Origineel custom bloklichtbeugel is ook nagemaakt. Is nu in ijzer, mr wordt later in witte autolak gezet. Lasnaden zijn perfect weggewerkt

Image

Image

Image

Image

22-04-2006 Motorblok terug van tuner

--> Motorblok : Nieuwe Athena 70cc, nieuwe HPI 2005, nieuwe race-krukas, nieuw spruitstuk, Carbon membraam + aangepast membraamplaatje, nieuwe C4/TN9 lagers, nieuwe Malossi naaldlager [MHR] & nieuwe keerrringen + carterdichting

- Cilinder : spoelpoorten beter gezet + uitlaat vergroot
- Carter : carters opgevuld + aangepast aan cilinder + flow verbeterd
- Cilinderkop : kop uitgedraaid + nieuwe 47.6 mm mal gedraaid + bougiegat in de midden gezet
- Spruitstuk + membraanplaat : aangepast op elkaar + flow verbeterd
- Carbon membraan : 0.30 mm
- HPI binnenrotor : + self made grondplaat

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

14-05-2006 Aanpassen gasdeksel + carbukabels aangesloten

Iedereen weet ondertssn al dat het originele gasdeksel met buiske tegen t kader zit als ge -400 mm achterveringen hebt.

Aangezien ik 360 mm veren heb, had ik het dus ook zitten. Gasdeksel is nagemaakt in messing, dit is een zacht onroestbaar metaal ... dus makkelijk bewerkbaar! Ik heb t originele ijzeren buiske behouden, mr k heb 1 cm draad bij getrokken waardoor hij veel dieper in de carbu gaat. Dus logisch dat het buiske minder hoog uit de carbu steekt.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

24-05-2006 Gepoederlakte onderdelen

K heb m'n custombeugel terug, is in t wit gelakt

Image

Achterbrug en ori staander is gepoederlakt !!

Image

Image

Image

Image

Image

Wa is er gebeurd aan achterbrug ?

° Versteviging met staafkes 8 x 8 mm
° Versteviging plaats rond ori staanderbevestiging
° Extra versteviging door nieuwe lasnaden
° Middenstuk eruit gezaagd + plaatjes opgelast
° Luchtaanzuigpot eraf gezaagd + plaat opgelast
° Extra opening gemaakt om carbu te regelen
° Bout aan achterbrug gelast om CDI te bevestigen
° Poederlakken

Hieronder zie je de bevestiging om CDI vast te zetten

Image

Hieronder zie je extra opening om 21 mm carbu te regelen

Image

Nu kan k me gaan bezighouden met onderstaande onderdelen er op te plaatsen.

Image

Image

13-07-2006 Montage motorblok - achterbug - achterwiel

Alles zit nu op de achterbrug en dit is t resultaat:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

12-08-2006 Onderdelen klaar om te autolakken

Alles is klaar om te laten spuiten

Image

Image

30-08-2006 Kleur vastgelegd

Kleur wordt Sydney Blue Pearl (Subaru WRX Blauw Parelmoer). Is ni 100% het kleur van onderstaande foto's, in werkelijkheid is t nog iets donkerder

Image

+ Rainbow Flakes effect (effect te zien op zijkant Renault). Natuurlijk niet zo veel, zal kleinere hoeveelheid worden

Image

Enkel de hoeveelheid Parelmoer + Rainbow Flakes moet nog bepaald worden ... T zal voor mij een verrassing zijn wa t resultaat zal zijn, want er zijn 1001 combinaties mogelijk

Image

07-09-2006 Gelakte onderdelen terug van carrossier

Weinig woorden voor nodig ...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Remhouder + -hendel

Image

Image

13-09-2006 Carbu aanpassing + gemonteerd stuur

Boogskes van carbu verlaagd door 15mm draad op te trekken ... Kader kan nu zonder problemen gemonteerd worden

Image

Stuur gemonteerd

Image

Image

18-09-2006 Montage Camino

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

19-09-2006 Probleem met speling aan voorvork

Hier zie je t probleem, er is een opening van 5mm ...

Image

Dan maar een aangepaste rondel gedraaid, zodat alles perfect past

Image

Zo staat hij nu !

Image

Image

Image

20-09-2006 Verdere afwerking

Hie zie je de rondel onder t voorvorkplaatje zitten, nu sluit alles perfect aan

Image

Momenteel wordt bloklicht, -houder en kmteller nog niet gemonteerd omdat bright leds + opl. batterij nog niet klaar zijn

Image

Image

Image

26-09-2006 Rotor-trekker

Met deze self-made rotor-trekker, kan je in 1-2-3 uw rotor van uw krukas halen

Image

K heb me wa bezig gehouden met de remmen. Als je gn originele remkabel hebt en met lusito systeem werkt, dan heb je onderaan uw remplaten een probleem met de kabel vastzetten ...

Daarom heb ik iets bedacht ... Hier onder zie je de voor- & achterremplaat, er is een bevestiging waar de geine doorloopt.

Image

Daarom dacht ik om de kabel aan deze bevestiging vast te zetten, zodat je de kabel bij t remmen niet erdoor zou trekken.

Ik heb 2 inox' inbusschroeven genomen met 1 cm zonder schroefdraad. Je zet deze vast en boort er een gat in van 3 mm (ruimte waar remkabel moet doorlopen). De ruimte waar je de inbus mee vastdraait, frees je uit tot de geinestop erin past. Daarna zaag je de bout af op de gewenste lengte. Ik heb er aan de buitenkant nog een paar mm af gedraaid, omdat hij niet tegen de remplaat zou schuren.

Nu hoef je enkel bovenaan uw remhendel goed te zetten, zodat de remmen optimaal werken !!

Image

RESULTAAT:

Image

Image

27-09-2006 Hij rijdt !!

Na wat problemen met afstelling van HPI, rijdt hij ... K heb wel de originele trekveren moeten veranderen in sterkere trekveren, want door de kleine massa van de rotor grepen deze direct aan. Hij maakte het geluid van een ijscremekar, omdat de koppeling bij ralenti aangreep op m'n vario.

En nu 3x 10 min. op ralenti laten draaien & 50km roderen

Image

28-09-2006 Foto-gallery

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Stickers gekleefd !

Image

Image

Image

Image

14-10-2006 O-ring tssn cilinder en -kop doorgeblazen

Negatief voorval:

Na een 20tal km had ik t gevoel dat ie niet voluit ging + traag optrok tot 20 ... Daarom heb ik motor gecontroleerd en zoals k verwachtte, had k compressieverlies. Er zit een o-ring tssn cilinder en -kop en deze was door de hitte & druk doorgeblazen, met compressieverlies als gevolg.

Bij nader onderzoek zag ik ook verlies aan voorkant cilinderkop

Image

Eerst ging ik t oplossen door een andere dichting te plaatsen, nl. een viton ring. Deze hebben t voordeel dat ze tegen extreme druk en hitte (tot 400°C) kunnen. Maar omdat k daarom een andere cilinderkop nodig had omdat de dichting groter was dan degeen ik had, hebben we geopteerd om t anders op te lossen.

Ik ga de originele koppakking steken en een rand van 0.5 mm afdraaien van de cilinderkop, waardoor de squish behouden wordt.

Foto cilinderkop met kapotte o-ring:

Image

Foto van doorgeblazen o-ring

Image

En dit na amper 19km ...

Image

Image

21-10-2007 Schroefdraad kelk

K heb m'n kelk es aangepakt ... Omdat de opening van de kelk groter was dan de originele schroefdraad van de carbu, heb k een metalen ring (met schroefdraad) in kelk geperst en vastgezet.

Nu kan de kelk muurvast gedraaid worden op de carbu ... k heb nog een o-ring tssn kelk & carbu geplaatst om de kelk te beschermen.

Ook worden alle ori carbubouten + spruitstukbouten veranderd nr inox inbusbouten, omdat deze makkelijker vast te zetten zijn en niet oxideren.

Image

Image

Image

24-10-2006 Cilinderkop fixxed

Image

Insert:

Image

Inside:

Image

Outside:

Image

Image

19-12-2006 Oplaadbare 6V batterij

Batterij vr achter-, voor- & kmtellerverlichting = 6 Volt 2.8 Ah

K heb een inox plaat op maat gezaagd, geplooid nr de vorm van de batterij. 2 bevestigingsgaten geboord en met 2 verzonken inbusbouten bevestigd op de plaats waar bij originele Camino's de weerstand zit ...

Dan mousse bevestigd op de L-vorm om de batterij te beschermen en 2 strapbanden errond gedaan zodat deze vastzit.

Zit dus niet in de weg van t bloklichtkapke, enkel moet ge de kabels wat herschikken ...

Image

Image

Image

Image

30-12-2006 Bright leds gemonteerd

° Batterij : 6 V 2.8 Ah
° Achteraan : 6 x Red-brightled Audi A6
° Vooraan : 10 x White bright leds
° Kmteller : 1 x White bright led
° Schakelaar On/Off

Vooraan : Bloklicht met 10 witte brightleds gemonteerd op printplaat

Image

Image

Image

Image

Achteraan : Klein achterlicht met 6 rode bright leds van Audi A6

Image

Image

Kmteller : Tot 120 km/h met 1 witte bright led

Image

Dit alles te bedienen met één schakelaar, k moet enkel nog een inox plaatje maken om deze op te bevestigen

Image

Work in progress :

Image

Image

07-01-2007 Schakelaar lichten gemonteerd

Inox bevestiging gemaakt vr lichtschakelaar

Image

Image

Image

Momenteel staat hij warm & droog, kan gn mooie foto's nemen ... Zo staat hij momenteel tot de lente van 2007 !

Image

Image

Image

26-01-2007 Druppellader

Nieuwe automatische lader met druppellading aangeschaft voor 6 Volt batterijen.

Image

Wat zit er allemaal in ?

1. Lader met groen (volle batterij), oranje (half volle batterij) & rode (kapotte batterij) lampje.
2. Met 2 soorten aansluitingen op batterij.
3. Draagzak.

Image

Image

Image

01-02-2007 Camino van de maand Januari 2007

Image

Score : 9.65 / 10

Image

08-2007 Meeting Heule

Image

Image

Voorjaar 2008

Nieuwe uitlaat komt er aan.
Deze zomer volgt er nieuwe film [begin project >> einde].
+ verdere afstelling in 2008!

Stay Tuned

Bedankt om deze samenvatting tot het einde te lezen ! Keep the Camino-spirit alive !!

Grtz Steven
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Re: Golden Project Santa Cruz: Project NFS Xtreme MakeoveR

Post by Santa Cruz »

8vd5.jpg
10mo4.jpg
24wh7.jpg
af8uw0.jpg
meetingheule2007003yf6.jpg
Locked