Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Golden Project: EL toro's HC

De beste Honda Camino PA50 projecten ooit verdienen een plaatsje in deze erelijst

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Locked
User avatar
el toro
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1097
Joined: Thu 16 Mar 2006, 11:32
Location: diest

Golden Project: EL toro's HC

Post by el toro »

FOTO's van het project 100% klaar, helemaal onderaan!

Hier gaan we dan!het einde komt eindelijk in zicht!op een paar onderdelen na(die ik nog hopelijk kan vastkrijgen)heb ik alle stukken.een zoektocht die al 3jaar duurt en al heel veel geld gekost heeft.

ik heb vroeger een zalige tijd gehad met die 'oude' camino's.en ik heb altijd gezegd dat ik later nog 1tje ineen ging zetten.maar ik ben er wa ver ingegaan.het is begonnen met een paar nieuwe stukken...nu mis ik nog maar een handvol stukken

ik heb lang getwijfeld tussen een volledig originele (waar ik dan nog wa voor zou krijgen later) en een getunede met alles op en aan.

maar sinds 2maand geleden mijn beste maat(diegene die mij de honda camino heeft leren kennen 12jaar geleden)verongelukt is was de keuze simpel.er eentje maken zoals wij 12jaar geleden maakten.gewoon een grote cilinder en een ander uitlaatje want voor de rest was er toen nog niks om te tunen toch niet in deze omgeving ,en het uiterlijk een beetje aanpassen natuurlijk.dus dit project is dus ook opgedragen aan mijn beste vriend TOM GIELEN

dus zullen we is beginnen met de foto's van de onderdelen,het zijn ze allemaal nog niet he.als ik dat moet doen ben ik tot snachts bezig.maar het is toch al een groot deel.en ja ik ga er niet overal 'nieuw' bij zetten he:-D het is toch allemaal nieuw here we go:

-we beginnen natuurlijk met de originele papieren

Image


-het kader (kleur maakt natuurlijk niet uit)

Image


-het volledige balhoofdsetje

Image


-de naftbak

Image


-het naftkraantje

Image


-tankdop met sleutels

Image


-lijntjes+boogjes

Image


-het achterrekje

Image


-de foers(zeer duur origineel)alleen nog in het roze te verkrijgen :-D

Image


-de achterslijklap

Image


-kort voorste slijklap(en ja ik weet dat er veel zijn die dat niet mooi vinden,maar smaak verschilt eh) :-D

Image


-plaatje onder bloklicht

Image


-onderste van de zadel

Image


-de zadel

Image


-de korte achtervering

Image


-ze zijn nu vervangen door deze chromé exemplaren(iets te hoog naar mijn goesting)

Image


-en dit worden de hopelijk definitieve!:)

Image

-de stervelgen(op foto met een beetje stof en vuil)ze liggen ook al bijna 3jaar op zolder

Image


-rode ventiel dopjes

Image

-de banden+binnenbanden hebben er 3km op zitten.daarmee een beetje vuil.

Image


-ja de banden liggen al op de velgen zoals je ziet van het merk'hutchinson'dus heb ik geen fotos van de binnenbanden.maar ze zijn nieuw.

Image


-kilometric blokje van het wiel

Image


-voorste remplaat + as

Image


-achterste remplaat

Image


-de voor- en achter remblokken

Image


-kort plat stuur

Image


-stuurhouder(blokjes)

Image


-complete originele rechtse gas+rem+decompressie handvatten(zeer kostelijk trouwens)

Image


-linkse bevestiging voor remhende en voor de originele lichtknop

Image


-de licht en claxon bediening

Image


-remhandvatten

Image


-handvatten,de ENIGE iets of wa witte die ik kan vinden.ik blijf zoeken maar deze worden het voorlopig

Image

-alle kabels:rem,decompressie,kilometric

Image


-5m witte gein

Image


-nog wat remkabels attributen :-D

Image

-bloklichtbeugel

Image


-het bloklicht

Image


-het achterlicht

Image


-de weerstand van de lichten(ziet wat vuil maar is nieuw!

Image

-de kilometric tot 120 en verlicht

Image
model

-de claxon

Image
model

-de kabelbundel(wat aangepast,kabels van de battery en de pinkers eruit gehaald)

Image


-de voetkappen

Image


-de knoppen+veren van de zijkappen

Image


-de zijkappen

Image


-de achterbrug+luchtfilter

Image


-de trappenas

Image


-de zijpikkel

Image


-de voetjes

Image
model

-de bobijn

Image


-het beschermkapje van de bobijn

Image



-de boit heb ik stuk voor stuk moeten kopen.(was niet meer leverbaar in 1stuk)mijn leverancier heeft em nog gratis ineen gestoken omdat ik lang heb moeten wachten eer da al de stukken daar waren.maar da mag wel als je de prijs weet.daarmee geen fotos van binnenwerk.maar natuurlijk alles nieuw

Image


-de achterkant van de boit.toch een mooi zicht he zo nieuw :-D

Image


-originele variopolie (zeer duur)lang op moeten wachten

Image


-grote moer achterwiel

Image


-de riem

Image


-variohuis

Image


-de vario zelf

Image
model

-de ster

Image


-de gewichten+moer en rondel

Image
model

-de startblokken+veren

Image


-de volledige koppeling

Image


-de volledige caburator set

Image


-rode naftdarm

Image


-witte naftfilter

Image

-vliegwiel+flens

Image

-de linkercarterhelft

Image

-de rechtercarterhelft

Image

-de bussen van de carters

Image

-al de dichtingen van de motor+lagers+moeren van de krukas

Image

-de krukas origineel+lagers(komen nog andere fotos)

Image


-drijfstang rolmentje

Image


--een polini naaldlagertje+piston pen voor mijn ZETA

Image

-de cilinder ik heb nog de keuze ZETA of PARMA :-D

Image


Image


-de uitlaat: ja normaal ging het deze leovinci zijn.het nieuwe model(is al verkocht)

Image


-dus nu zal het deze leo worden!prachtig uitlaatje!dankzij scorpy die nog 1wist liggen.

Image


-de cilinderkop+decompressie setje.voor

Image


-en na

Image


-bougie+kop(waterdicht)

Image


-ik heb nog een extra bougie gekocht moest ik em ooit ingang zetten,deze is nen 8 van ngk,mijn andere is een bosch nr 7 allebij platinium natuurlijk

Image

--een blauw grilleke :-D

Image

-de bouten en bourages van de carter

Image


-alle onderdelen van de voorwiel as

Image


-de cilinderbouten

Image


-bout+rubbers van het kapje onder het bloklicht

Image


-klemmentjes voor de naftdarm

Image



-bussen trappenas(zeer moeilijk te vinden)

Image


-beschermkapjes moeren achtervering

Image



-grote rubber tank

Image


-nog meer rubbers

Image


-bussen+bouten bobijn

Image


-dichting tussen luchtfilter en achterbrug

Image


-bouten ontsteking

Image


-grote bout+rondellen van het kader

Image


-bussen+rubbers tank

Image


-bouten+moeren achtervering

Image


-bouten carburator

Image


-bouten achterwiel

Image


-hier nog een hoop inox bouten + rondellen en moeren.

Image


-nog wat meer inox bouten,deze zijn o.a voor de motor die eindelijk bijna ineen kan!

Image

dan heb ik me via deze site ook nog een koppelingstrekker aangeschaft dankzij...en ok slaag me niet dood he vriend maar ik ben u naam vergeten :oops: maar toch bedankt

Image


dan nog een bus boitolie 75w90

Image


en nog wat tts voor in het geval dak em toch wil starten(ik wil alles in huis hebben he :-D )

Image


en natuurlijk ook wat assecoires:) 2sleutelhangers voor elk set 1

Image


ik heb nog een paar foto's van de werkzaamheden voor de spuitwerken:

ik ga mijn achterlicht onderin mijn achterrekje bevestigen,daarmee kan mijn kabel niet via de slijklap getrokken worden.daarmee maak ik een gat in men kader en trek men kabel door het kader tot aan het achterlicht.

Image


de achterslijklap wordt ingekort,hier de foto van het afmeten

Image


de afwerking heb ik aan een carrosier gelaten,omdat het perfect moet zijn natuurlijk.alles moet perfect zijn tot in de detail!hier het resultaat:

Image


Image


normaal ging ik het achterrekje niet toewerken maar met men overleden vriend gaat er een tekst op geairbrushed worden dus had ik plaats nodig.
ik heb de vijsen erin gelast en het gat toegelast.

Image


de carrosier heeft het proper afgewerkt.kben mekanieker geen carrosier he :-D

Image


mijn achterbrug heb ik op aanraden van santa cruz laten poederlakken.eerst heb ik heel de brug helemaal ingevet tegen de tand des tijd :lol:Â

Image



eerst de luchtfilter erin

Image


de 2bussen van de trappenas erin

Image


-de bobijn kijgt ook zijn plaats samen met het beschermkapje(werd ook voorzien van een vettig beschermlaagje)

Image


-de trappenas erin,hij wordt vast bevestigd aan de achterbrug.zodat de as niet ronddraaid.

Image


Image


-de bout wordt ook bevestigd met locktight zodat hij zeker niet los komt

Image


Image


ik heb men mijn oude carterhelften terug tegen mekaar gevezen en zo maar begonnen:

Image


dan het kader erop,en de kabelbundel door het kader trekken langs de gemaakte opening

Image
model

de kabel langs achter uitvissen was iets moeilijker

Image


daarna het stuurslot erin+de 2schalen op het kader gemonteerd!

Image


de kogellagertjes erin met een serieuze kwak lagervet!
 :-DÂ

Image


dan de foers,eerst de benen nog is tegoei van smeermiddel voorzien

Image


daarna de naftbak,eindelijk alle nieuwe rubbers en bussen gebruiken die ik al 3jaar liggen heb!

Image


een shot langs boven met de lijntjes en boogjes!nice he 8)Â

Image


de voorste remplaat klaargemaakt met nieuwe blokjes voor het voorwiel te monteren.

Image


voila voorwiel gemonteerd,het kilometric blokje nog is goed ingevet!

Image


de voorste slijklap,wel bevestigt met stripbandjes,de logische manier denk ik.op de foto schillen de kleuren van de stripbanden en de rest nogal maar int echt valt het nog goed mee.de kleur verandert nogal veel naargelang het licht dat erop valt.

Image


het achterlicht wat aangepast voor omgekeerde montage!

Image


het achterlicht wordt met ruitenkit geplakt,ik garandeer u dat da niet gaat lossen!!

Image


en nu maar laten drogen! :-DÂ

Image


meer ga ik er niet aan doen vandaag, hier nog een shot van de 'speciale paint'in de buitenlucht

Image


Image


tussen de meeste onderdelen doe ik een lapje anti-shock rubber voor de vibratie tegen te gaan.

Image

voila het rekje erop.fotos van de boven kant zijn pas voor het einde.dat blijft nog even geheim :-DÂ

Image

het achterlicht en stoplicht wordt aangesloten

Image

met het rood 'glas' ben ik nog iets van plan maar voorlopig gaat het er zo op

Image

het zadel+onderstel ineen gestoken en meteen gemonteerd!

ImageRL

de achterslijklap,eindelijk krijgt alles zijn vorm!
alle bouten die niet origineel zijn worden door inox bouten vervangen.ook deze waarmee de achterslijklap mee is bevestigd

Image

en toen kwam de domper van de dag,ik dacht ik ga even voorlopig mijn achterwiel monteren,want ik heb nog altijd mijn achterste remplaat niet.en ineens krijg ik mijn richting pijl op mijn achterband int oog!!da boerke van hier int straat heeft men band verkeerd erop gelegd.:evil:Â morgen maar direct terug gaan!

Image


Image

Image

ImageÂ


Image

de pas gepoederlakte onderdelen zijn eindelijk klaar voor montage:

Image

alles wordt natuurlijk op koppel aangetrokken!

Image

het stuur erop,het begint meer en meer op een camino te trekken :-D

Image

ik ben nog altijd opzoek naar handvatten naar mijn goesting maar de rest kan al gemonteerd worden

Image

de zijpikkel werd ook voorzien van een nieuwe laag!!

Image

maar ik heb nog even het kapje onder het licht erop gezet voor is te zien hoe het staat.niet slecht :lol:

Image

de handvatten is gemonteerd.het valt wel mee maar ik ben nog niet helemaal content!ik heb er besteld maar ik ben benieuwd moest iemand er toch gezien let me know!de details vind je bij gezocht

Image


dan kon ik eindelijk mijn achterwiel permanent monteren,want ik had nog geen remplaat.de band is ook in de goede richting gelegd,boitje gevuld,de polie gemonteerd en het rode hendeltje erop gezet!zoals je ziet is het rode ventieldop niet de exacte kleur van het hendeltje,dus moet ik de ventieldopjes ook die kleur geven het steekt te hard af

Image


alleswordt natuurlijk met de moment sleutel aan getrokken deze keer met de kleine :-D

Image


dan was het tijd om de lagere veren te steken en ik vind het stukken beter staan!hier eerst het verschil van hoogte van de veren

Image


ja tis maar een kleine kamer waar em op staat dus excuse voor de foto,nu ligt hij echt zoals ik het wil!komen nog veel betere fotos als hij in de zomer buiten staat natuurlijk

Image


en tot slot heb ik nog is het 'mooie'wit op men banden getrokken,zeer spijtig want het past heel goed bij men mino.misschien dak het in de zomer nog is over doe.of te wel gaat het er allemaal af!

Image

eerst een groeps foto :-D op de foto staat men originele krukas maar na zeer lang twijfelen gaat deze vervangen worden door een dmp krukas.morgen foto.

Image


vandaag heb ik alleen de bussen in de carters geperst,eerst wat locktide aan de bussen dan schuiven ze beter en daarna komen ze nooit meer los :-D

Image

daarna ze simpel tussen de bankschroef erin persen met de hulp van 2doppen

Image

en voila het eindresultaat!das al voor vandaag.morgen gaan we verder met het plaatsen van de lagers,krukas en borrages!!

Image

na het werk eraan begonnen!!eerst de carters lekker warm op 'de stoof' :-D

Image

even wachten en dan de lagers er mooi in laten vallen!dan even laten afkoelen!

Image

de de eerste bourage erin,duwen totdat em gelijk zit met het carter

Image

dan de andere kant,met een diepte van 6,5mm even checken met de schuifmaat! :-D

Image

eerst wat kit smeren voor een perfecte dichting

Image

daarna de dichting erop.men carters heel even terug op de stoof,men bevrozen dmp krukas uit de diepvriezer,alles ineen steken en rustig duwen.een paar keer met de rubberen hamer kloppen en daarna geleidelijk aan de bouten aandraaien totdat de carters toe zijn.daarna nog is natrekken met de momentsleutel.de krukas is nog een beetje koud en draait nog wat stroef wat normaal is.daarna de overige dichtingen wegsnijden.

Image

en voila vers uit de oven :-D een volledig nieuw blokje.is nog steeds een beetje warm :lol:

Image

nog een ander zichtpunt

Image


zo dat was het weer voor vandaag.misschien morgen nog wat meer updates.misschien als ik tijd heb vant weekend dat ik de motor volledig kan monteren.....

voor te beginnen foto van de krukas die nu perfect gecentreerd staat!stond gisteren nog uit center!

Image

eerst de onsteking,ik heb nog is een aparte foto genomen omdat de onsteking op de 1ste pagina verdwenen is :?

Image

nieuwe boutjes erin en maar monteren! :-D zalig na al die jaren hamsteren!!

Image

de cal in de krukas en de flens erop

Image

dan het vliegwiel!moet nog is wat opgeblonken worden.zal iets voort weekend zijn

Image

even een frontal view :-D

Image

eindelijk men koppelings plaat uit de plastiek!steekt er al eeuwen in :)

Image

en erop!zalig :!:

Image

al die stukken apart kopen man man da kost geld,zeker het volgende onderdeel 'het variohuis'

Image

daarna de volledige vario erop originele 6bil

Image

voor de liefhebbers nog een frontal picture :lol:

Image

het membraan erop excuses voor de slechte foto maar heb em 5keer getrokken en dit was de beste,de lichtinval vergalt de foto

Image

dan het spruitstuk,mijn collectie bouten is zienlijk aant slinken! :-D moet vant weekend ook nog is gepoetst worden,ook nieuw materiaal wordt vuil :-D

Image

zo meer gaan we er vandaag niet aan doen,maar eerst nog wat pica's :lol:

Image

Image

eerst het frame eraf en zachtjes op men donsdeken gelegd :-D

Image

de motor erin met de inox bouten!

Image

het spruitstuk en de andere motor delen na is goed proper gemaakt!

Image

de caburator ineen steken,niet dat het echt nodig is maar een beetje kit op het spruitstuk voor extra dichting

Image

en voila een volledige carburator :-D

Image

en recht de motor op!!

Image

het polini naaldlagertje erin.

Image

de zeta piston erop :!:

Image

eerst de motor goed in kitten :-D

Image

eerst een drupje tts op de piston en dan eindelijk de ZETA erop zalig :lol:

Image

dan de cilinderkop+bougie!

Image

en dan het grote moment!de montage van men oud model leovinci!! :thumbsup:

Image

dan is het tijd voor de zijpikkel

Image

ik moest de krukas moeren nog vastzetten,hier de methode voor de homemade mensen :-D vroeger had ik daar speciaal gereedschap voor..maar nu moet ik me behelpen met de middelen die ik heb

Image

dan de dichting in het vliegwieldeksel,dat klein roestplekje heb ik daarna wel weggewerkt :-D

Image

vliegwieldeksel gemonteerd,moet later nog is tegoei opgeblinkt worden :wink:

Image

daarna de voetjes,liggen al meer dan 4jaar hier :lol:.met deze is het allemaal begonnen!mijn 1ste aankoop

Image

deze foto is speciaal voor den clio :-D zie clio allemaal op zen plaats :wink:

Image

met de gewichten op hun plaats kon ik de riem erop leggen :!:

Image

de rubber van de leo heb ik nog niet,maar die is besteld bij mopshop(thnx clio)even foto met demper

Image


voordat ik het frame er terug opzet eerst nog wat fotos :-D

Image

Image

dan het frame er terug op :-D

Image[

eerst het zwart/wit kabeltje aangesloten,daarna de bougiekabel goed gelegd en de bougiekop erop gezet!

Image

dan het naftkraantje erop,ik heb een half uur gezocht naar de moer :( niet gevonden,dus heb ik voorlopig een oude gebruikt,er komt dus nog zeker een nieuwe op!

Image

dan de naftdarm met filter plus de klemmetjes erop

Image

de darm perfect gelegd zodat hij niks kan hinderen :-D :-D

Image

als laatste de gas kabel,eerst de witte gijn voorzien met de uiteindenkapjes :-D

Image

daarna de gaskalel aangesloten

Image

Image

hehe ik zen er moe van geworden dit was het voor vandaag,eerst nog wat foto's natuurlijk :-D

Image

de volgende update misschien volgend weekend,dan zijn de remkabels en de elektriciteit aan de beurt.hij geraakt stillekes aan af.... :-D

Image
Last edited by el toro on Thu 24 Mar 2011, 15:50, edited 61 times in total.
User avatar
el toro
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1097
Joined: Thu 16 Mar 2006, 11:32
Location: diest

Re: Golden Project: EL toro's HC

Post by el toro »

Nog meer foto's, ook de foto's wanneer hij 100% klaar was!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Locked