Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Hallo,
Ik heb een variomotor klasse B 3 Bill gekocht en krijg hem maar niet aan de praat
Het volgende heb ik allemaal al geprobeerd:
Van een (wel) rijdende Camino carbu en ontsteking en bobijn overgeplaatst
Nieuwe 49cc opgezet
Nieuwe bougie(en krijgt benzine)bougie vonktest ook gedaan
Carterdichting is wel verduurd want ik krijg aan onderkant Carter een beetje benzine...mogelijke oorzaak?
Krukas mogelijk versleten of krom... mogelijke oorzaak?
Ik snap het effe niet meer
Alvast bedankt
het kan zijn dat de bourage langs aandrijvingskant er is uitgevlogen
dan mag u alles vervangen van carbu onts etc.... hij zal niet starten dan
aan ontskant vliegt hij er zelden uit omdat de grondplaat van de onts ervoor zit
maar toch nazien dat het daar niet vettig van olie is
maar 9 op 10 vliegt die aan de aandrijving er wel eens uit
is deze motor recent opengeweest ?
zo ja er kan ook de verkeerde bourage opzitten
camino motors als ze nog org zijn van hun org krukas
is het vanaf de eerste , tot motornr 1600001 , de krukas met langs beide kanten bourage 15x25
motoren 1976-77 zijn ook anders van lagermaar idem bourage 15x 25 beide kanten
maar het komt soms voor dat er aan de aandrijvings kant de bourage 17x25 word geplaatst ,op een krukas met aan beide kanten 15 x 25
aan onts kant elke motorblok heeft 15x25 allemaal
aan de aandrijvingskant zoals ik al vermeld is er verschil tod beg 1985 15 x 25 beide kanten
vanaf najaar 1985 tot de laatste aandrijvingskant 17x25
ook alle replika krukassen zijn onts kan 15x25 en aandrijvingkant 17x25
wat nog kan ,
voldoende compressie ?
sluit de cilinderkop goed af ? ze vervormen ook al wel eens
dus wat kan als het niet aan de dingen is dat u al getest heeft
is 1 borage eruit gevlogen
das heel snel herstelt
en idem de verkeerde bourage
dat is soms met losse motors dat gekocht worden ,
die niet worden proefgedraaid bij aankoop , of geen echte revisie gehad hebben
als u een koppelingstrekker heeft kan u zowieso al nazien of de bourage nog op zijn plek zit
wat nog kan dat de spie dat in de krukas zit voor de vliegwielhouder beschadigt is
moest het nog niet lukken ,
laat het gerust weten
of stuur ook gerust een PB
succes
mvg
Hallo,
neig bedankt voor de verhelderde uitleg
Ik heb gisteren de ontsteking ervan vervangen door een perfect werkende ontsteking!!...niets...effe klein beetje benzine in bougie opening gedaan...enkel plof en verder niets
Daarmee was ik ook volledig overtuigd dat het ergens oorzaak van keerringen moet zijn of dichting carter
Aan ontstekingskant zit keerring er nog inderdaad proper in!
Ik heb een koppelingstrekker besteld en denk dat ik bourages,lagers,krukas en dichting ga vervangen
De krukas heeft al wat speling en betrouw het niet meer alvast bedankt!!
Hoi,
Ik heb nu koppelingskant los en zie dat bourage er nog wel inzit maar ze lekt want heel de binnenkant carter hangt vol met smurrie( zeker niet droog!) Is dit probleem voldoende om geen/weinig compres te krijgen en bijgevolg niet startend te krijgen? Alvast bedankt
hallo ,
ik zou ze toch vervangen
wel dikte krukas nameten
want je hebt aan aandrijvingskant er met 15x 25 zitten en na motornr 1600001 is het 17x25
succes
Hallo,
Ik heb krukas met lagers en bourages en dichting carter vervangen en hij draait nu...dat is al goed
Maar volgend probleem is nu na klein testritje dat hij heel veel herrie maakt aan de varioklok!
Bij starten en stoppen veel geschuur en gepiep!(tijdens rijden niet) maar valt direct stil(motor voelt precies weerstand)
Bij eerste start had hij het nog niet want bleef schoon op relanti draaien(en na eerst aantal rondjes in mijn tuin ook niets speciaal gemerkt)
Ik heb denk ik alles correct terug gemonteerd en gekuist
Variolager ook gesmeerd en draaide heel soepel