Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

algemeen elektriciteitstopic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Julio
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 46
Joined: Tue 16 Oct 2012, 03:51
Location: Leuven

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Julio »

Julio wrote:ik wil graag mijn batterij pack nieuw leven inblazen door er nieuwe batterijen voor te kopen.
ik heb zo'n baterij voor onder het sport zabel, niet in vierkant ulo bakje maar 5 cilincers in een houder.

nu heb ik op conrad de juiste maat gevonden maar twijfel nog over het type. weet er iemand of ik beter 4000 mAh neem of is 2400 of 3000 mAh ook genoeg?

alvast bedankt!
up
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Nicogsi »

4000mAh gaat onze camino niet opgeladen krijgen, door mss te korte ritten, te weinig kracht van de alternator
Accellerati Incredibus
Julio
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 46
Joined: Tue 16 Oct 2012, 03:51
Location: Leuven

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Julio »

Nicogsi wrote:4000mAh gaat onze camino niet opgeladen krijgen, door mss te korte ritten, te weinig kracht van de alternator
dus beter minder nemen?

ik heb ondertussen gezien dat de yuasa batterij in het driehoekig bakje 4Ah heeft en de varta in het ULO vierkant bakje 1Ah
Julio
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 46
Joined: Tue 16 Oct 2012, 03:51
Location: Leuven

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Julio »

Julio wrote:
Nicogsi wrote:4000mAh gaat onze camino niet opgeladen krijgen, door mss te korte ritten, te weinig kracht van de alternator
dus beter minder nemen?

ik heb ondertussen gezien dat de yuasa batterij in het driehoekig bakje 4Ah heeft en de varta in het ULO vierkant bakje 1Ah

up
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Nicogsi »

je kan het riskeren, aangezien je toch veel met de camino rijd, en niet zoo duur vermoed ik/
ikzelf heb een adapter van 6v gemaakt om tussentijds eens op te laden, ik rijd niet met men oldtimer :sleepy:
oude adapter van een kruimeldief ofzo 8) kan dienst doen daaarvoor
Accellerati Incredibus
Yourname
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 181
Joined: Tue 26 Jun 2012, 19:24
Location: rekem

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Yourname »

heeft iemand een tekening van hoe de kabelboom van een funny aan te sluiten?
Hier bedoel ik dan ook mee om de bekabeling aan te sluiten op de schakelaar die in de koplamp zit.
Moet hier ook de weerstand tss geplaatst worden die op de voorvork hoort te zitten, of heeft dit geen nut bij de funny modellen?

Ik heb nooit elektriciteit gehad, heb wel alles kunnen aansluiten en het werk, enkel de schakelaar werkt niet gelijk ik het wil, en ik heb geen flauw idee wat er met die weerstand moet gebeuren.
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Twister »

Yourname wrote:heeft iemand een tekening van hoe de kabelboom van een funny aan te sluiten?
Hier bedoel ik dan ook mee om de bekabeling aan te sluiten op de schakelaar die in de koplamp zit.
Moet hier ook de weerstand tss geplaatst worden die op de voorvork hoort te zitten, of heeft dit geen nut bij de funny modellen?

Ik heb nooit elektriciteit gehad, heb wel alles kunnen aansluiten en het werk, enkel de schakelaar werkt niet gelijk ik het wil, en ik heb geen flauw idee wat er met die weerstand moet gebeuren.
No offence, maar dit is wel een beetje een vraag naar de bekende weg... :wink:

In één van de Camino handleidingen die hier op het forum staan is zijn alle electriciteitschema's in terug te vinden.

Bijgaand het schema (dat uit die manual komt) die volgens mij van toepassing is op de Funny.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Yourname
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 181
Joined: Tue 26 Jun 2012, 19:24
Location: rekem

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Yourname »

Twister wrote:
Yourname wrote:heeft iemand een tekening van hoe de kabelboom van een funny aan te sluiten?
Hier bedoel ik dan ook mee om de bekabeling aan te sluiten op de schakelaar die in de koplamp zit.
Moet hier ook de weerstand tss geplaatst worden die op de voorvork hoort te zitten, of heeft dit geen nut bij de funny modellen?

Ik heb nooit elektriciteit gehad, heb wel alles kunnen aansluiten en het werk, enkel de schakelaar werkt niet gelijk ik het wil, en ik heb geen flauw idee wat er met die weerstand moet gebeuren.
No offence, maar dit is wel een beetje een vraag naar de bekende weg... :wink:

In één van de Camino handleidingen die hier op het forum staan is zijn alle electriciteitschema's in terug te vinden.

Bijgaand het schema (dat uit die manual komt) die volgens mij van toepassing is op de Funny.
Heb het schema waar jij het over hebt Twister intussen gevonden, had dat boekje zelfs hier thuis liggen, maar was dat helemaal vergeten dat het erin stond, dus eigenlijk een onnodige vraag, maja.. :-D

Ivm die weerstand, die wordt enkel gebruikt bij de modellen met pinkers als optie, als ik me niet vergis?
want dat is een witte kabel, en in de kabelboom van de funny is geen witte kabel aanwezig.
ik zou die wel willen gebruiken om m'n lampen te sparen, want die opgevoerde motor gaat ook meer stroom geven, met als gevolg dat de lampen kapot gaan.

Maar is het mogelijk om die weerstand daar zo maar tss te zetten of gaat dit geen nut hebben?
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Twister »

Yourname wrote:
Twister wrote: No offence, maar dit is wel een beetje een vraag naar de bekende weg... :wink:

In één van de Camino handleidingen die hier op het forum staan is zijn alle electriciteitschema's in terug te vinden.

Bijgaand het schema (dat uit die manual komt) die volgens mij van toepassing is op de Funny.
Heb het schema waar jij het over hebt Twister intussen gevonden, had dat boekje zelfs hier thuis liggen, maar was dat helemaal vergeten dat het erin stond, dus eigenlijk een onnodige vraag, maja.. :-D
:lol:
Yourname wrote:Ivm die weerstand, die wordt enkel gebruikt bij de modellen met pinkers als optie, als ik me niet vergis?
want dat is een witte kabel, en in de kabelboom van de funny is geen witte kabel aanwezig.
ik zou die wel willen gebruiken om m'n lampen te sparen, want die opgevoerde motor gaat ook meer stroom geven, met als gevolg dat de lampen kapot gaan.

Maar is het mogelijk om die weerstand daar zo maar tss te zetten of gaat dit geen nut hebben?
Die weerstand wordt volgens mij gebruikt voor de remverlichting, om te voorkomen dat bij het remmen de stroom door de gewone verlichting loopt en andersom.

Ik heb zelf ook al eens een weerstand geplaatst om te voorkomen dat lampjes doorbranden. Is niet ideaal maar kan wel. Je kan ook extra lampjes plaatsen (bijvoorbeeld waarmee je je teller verlicht).
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
maarten.s231
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 95
Joined: Mon 17 Feb 2014, 22:16
Location: erpe-mere

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by maarten.s231 »

ik ga binnenkort met mijn camino op de baan maar mijn lichten moeten daarvoor werken.
Normaal is er bij de bedrading een kliksysteem dat de bedrading zo bij elkaar houd denk ik ( sorry ben een beginner :-D )
Nu is mijn vraag , mijn draden zijn gewoon afgeknipt , kan ik daar iets voor kopen dat deze terug bij elkaar kan houden ?
Ik snap ook niet goed hoe je dan je lichten aan en uit kan zetten want zie nergens een schakelaar.
Alvast bedankt :)
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by standreww »

Schema's zijn er op het forum.
Als de draadboom niet goed meer is maar opzoek gaan naar een andere in het gezochttopic of 2dehands.be

Schakelaar hoeft er niet tussen, want het is verplicht altijd met je lichten aan te rijden op een bromfiets.
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by hondaman »

bij neuslicht staat de schakelaar op neusje zelf!

en bij een custom legde da af en aan aant stuur he!

met kabel klemmen kan je da aaneen zetten he!
i don't care, I LOVE IT
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Twister »

Met tyraps, krimpkousen en kabelbinders kom je een heel eind :wink:
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Yves1888
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 64
Joined: Mon 21 Oct 2013, 20:36
Location: Lummen

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Yves1888 »

Hey,
ik heb onder mijn voorlicht een spanningsbegrenzer (12v) gemonteerd, deze produceert blijkbaar een klein magnetisch veld die mijn draadloos snelheidmeter stoort. Weet iemand hoe je dat veld kunt tegenhouden of ....?
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Twister »

Yves1888 wrote:Hey,
ik heb onder mijn voorlicht een spanningsbegrenzer (12v) gemonteerd, deze produceert blijkbaar een klein magnetisch veld die mijn draadloos snelheidmeter stoort. Weet iemand hoe je dat veld kunt tegenhouden of ....?
Met aluminiumfolie een afscheiding maken? Misschien helpt t... (Begrenzer inpakken met folie).
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Post Reply