Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Cederik
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 22
Joined: Sat 13 Feb 2010, 19:12
Location: kalmthout

Re: kleine vraagjes topic

Post by Cederik »

kan ik ook zo een 5 -8 km/h sneller gaan zonder kosten ?
:)
SpEtZah
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Tue 15 Dec 2009, 15:17
Location: Zwalm

Re: kleine vraagjes topic

Post by SpEtZah »

ontsteking afstellen...Da's met die vis platinées (vergeef mij de spelling)...?
Nog nooit zelf aan geprutst, heb die honda-cover van mijn ontsteking er es afgehaald, ziet er allemaal nog spiksplinternieuw uit, aan de schroefjes van de vis platinées is er ook nog nooit geschroeft geweest...Ben er vrij van overtuigd dat dit dus nog volledig origineel staat.

Maar nogmaals, de camino draait lekker hé, hij valt enkel gewoon stil als ik geen gas geef...
Moest er iets mis zijn met de onsteking, zou de motor toch niet soepel draaien dacht ik?

Alvast bedankt!


grtz
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: kleine vraagjes topic

Post by clio-tuning »

Cederik wrote:kan ik ook zo een 5 -8 km/h sneller gaan zonder kosten ?
:)
Nope...

Je zou wel uw originele uitlaat kunnen open slijpen en alles eruit halen en terug toelassen, maar dat kost je ook een beetje aan materiaal hé...
Je kan uw cilinder wat bewerken, maar aangezien dit niet voor een beginneling/niet tuner is, kost dit ook geld.

Een 2dehands uitlaatje is nu toch ook weer niet de grote kost hé? :wink:
Cederik
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 22
Joined: Sat 13 Feb 2010, 19:12
Location: kalmthout

Re: kleine vraagjes topic

Post by Cederik »

clio-tuning wrote:
Cederik wrote:kan ik ook zo een 5 -8 km/h sneller gaan zonder kosten ?
:)
Nope...

Je zou wel uw originele uitlaat kunnen open slijpen en alles eruit halen en terug toelassen, maar dat kost je ook een beetje aan materiaal hé...
Je kan uw cilinder wat bewerken, maar aangezien dit niet voor een beginneling/niet tuner is, kost dit ook geld.

Een 2dehands uitlaatje is nu toch ook weer niet de grote kost hé? :wink:
hoeveel is dat ongeveer in prijs?
:p
SpEtZah
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Tue 15 Dec 2009, 15:17
Location: Zwalm

Re: kleine vraagjes topic

Post by SpEtZah »

Cederik wrote:
clio-tuning wrote:
Cederik wrote:kan ik ook zo een 5 -8 km/h sneller gaan zonder kosten ?
:)
Nope...

Je zou wel uw originele uitlaat kunnen open slijpen en alles eruit halen en terug toelassen, maar dat kost je ook een beetje aan materiaal hé...
Je kan uw cilinder wat bewerken, maar aangezien dit niet voor een beginneling/niet tuner is, kost dit ook geld.

Een 2dehands uitlaatje is nu toch ook weer niet de grote kost hé? :wink:
hoeveel is dat ongeveer in prijs?
:p
Ik heb een 3tal maand geleden een spiksplinternieuwe Proma circuit gekocht voor 75€.
Ik heb dan ook na wat zoeken 3 gebruikte Leovinci-uitlaten gekocht voor 5€, en die laten herstellen door een maat die kan lassen. Wie zoekt, die vindt ;-).
SpEtZah
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Tue 15 Dec 2009, 15:17
Location: Zwalm

Re: kleine vraagjes topic

Post by SpEtZah »

SpEtZah wrote: @ Clio => ontsteking afstellen...Da's met die vis platinées (vergeef mij de spelling)...?
Nog nooit zelf aan geprutst, heb die honda-cover van mijn ontsteking er es afgehaald, ziet er allemaal nog spiksplinternieuw uit, aan de schroefjes van de vis platinées is er ook nog nooit geschroeft geweest...Ben er vrij van overtuigd dat dit dus nog volledig origineel staat.

Maar nogmaals, de camino draait lekker hé, hij valt enkel gewoon stil als ik geen gas geef...
Moest er iets mis zijn met de onsteking, zou de motor toch niet soepel draaien dacht ik?

Alvast bedankt!


grtz
Fkes herposten, om de zichtbaarheid van mijn reply te verduidelijken ;-).
Iemand enig idee?
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

SpEtZah wrote:Een klein vraagje => Ik heb mijn originele camino (met mono-overbrenging) een beetje aangepast => heb er een DR 65 op gemonteerd & een proma circuit pijp + kleine poullie achteraan. Heb mijn carburator helemaal uitgekuist (handleiding vanop forum hier gevolgd + met compresseur de kanalen uitgespoten), heb carburator ook mooi afgesteld = koffiebruine bougie.
Mijn caminootje draait lekker, MAAR, hij valt altijd stil als ik geen gas geef!
De ralenti-schroef bijstellen heeft geen zin, ik heb al proberen bijregelen, maar heb de indruk dat er niks verandert.
Uiteraard regel ik die ralenti-schroef als de camino warm staat & draait.

Wat kan de reden zijn van dit stilvallen (wetende dat de carbu helemaal proper staat & dat hij goed is afgeregeld), en vooral, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij stationair wel blijft draaien ? :-)

Indien deze vraag in foute topic gepost, gelieve mij erop te wijzen waar ik ze wel moet stellen :-).

Thanks!

Groeten,


Stijn
Onder he rolanti vijs zie je een zilver vijsje dat je met platte schroevendraaien moet losdraaien, voor dit vijsje te demonteren moet je eerst je rolanti vijs eruit halen.

Zie je dat vijsje ?
SpEtZah
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Tue 15 Dec 2009, 15:17
Location: Zwalm

Re: kleine vraagjes topic

Post by SpEtZah »

sander wrote:
Onder he rolanti vijs zie je een zilver vijsje dat je met platte schroevendraaien moet losdraaien, voor dit vijsje te demonteren moet je eerst je rolanti vijs eruit halen.

Zie je dat vijsje ?
aha, dat vijsje is me niet direct opgevallen...voor zover ik weet zit daar enkel de rolanti & de luchtstelschroef...:-) Ben momenteel nog op mijn werk, maar zodra ik thuis ben kijk ik even ;-).

Wat doe ik met dat vijsje? Uitdraaien & uitkuisen of ...?

Thanks!
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Carburator van Camino halen, dat vijsje eruithalen en eens doorblazen, ben 99% zeker dat het dat is ! :wink:

Ikzelf had hetzelfde voor en nog meer mensen, ik zou eigenlijk eens een nieuwe handleiding moeten maken of die handleiding updaten...
SpEtZah
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Tue 15 Dec 2009, 15:17
Location: Zwalm

Re: kleine vraagjes topic

Post by SpEtZah »

aha schitterend, ik probeer vnvnd en hou u op de hoogte! ;-)

thanks man!

greetz
Cederik
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 22
Joined: Sat 13 Feb 2010, 19:12
Location: kalmthout

Re: kleine vraagjes topic

Post by Cederik »

ik heb WEERal een probleem , alles is in orde en gepoetst , ik start hem , alles gaat goed ,
werken op eens de lichten niet meer ? het voorlicht niet , het achterllicht niet, aleen als ik rem doet het remlicht het:s

mvg
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Draden nergens onderbroken ?
Lampjes nog goed ?
Geeft de spoel spanning ?
CaminoTime
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 278
Joined: Fri 14 May 2010, 16:43
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by CaminoTime »

Hey
Hoe kan ik weten van welk bouwjaar mijn camino is?
Der staat niets op de papieren.
Op het kader staat enkel bij bouwjaar 198. Niets achter de 8. Van de jaren '80 dus maar wanneer precies weet ik niet.
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Is bij veel camino's, ik denk 1980 dan maar ben niet zeker...
User avatar
crazycamino
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1312
Joined: Fri 31 Dec 2004, 17:37

Re: kleine vraagjes topic

Post by crazycamino »

mail sturen naar honda,staat op de meeste camino's zo,of ze nu van 80' zijn of later..
Post Reply