Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
tomder
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 24
Joined: Tue 03 May 2011, 20:01
Location: 9070 Destelbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by tomder »

kben er zeker van dat et mineraal is, ook bedankt (:
Sir_Michiel
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 94
Joined: Sat 04 Sep 2010, 12:37
Location: Eeklo

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sir_Michiel »

Kun je het verschil zien tussen een A klasse motorblok en een Bklasse motorblok?
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Sir_Michiel wrote:Kun je het verschil zien tussen een A klasse motorblok en een Bklasse motorblok?
Als de overbrenging origineel is aan de overbrenging en binnenin in carter is er een begrenzing bij A-klasse blok zodat je geen ori Honda klasse B cilinder kan monteren :wink:
User avatar
tomder
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 24
Joined: Tue 03 May 2011, 20:01
Location: 9070 Destelbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by tomder »

als je een kickstarter monteert, waar komen de voetsteuntjes dan te zitten? zitten ze dan niet ambetant? hoe monteer je ze dan? ziet het er dan niet wat lomp/lelijk uit?
Sir_Michiel
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 94
Joined: Sat 04 Sep 2010, 12:37
Location: Eeklo

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sir_Michiel »

Sander wrote:
Sir_Michiel wrote:Kun je het verschil zien tussen een A klasse motorblok en een Bklasse motorblok?
Als de overbrenging origineel is aan de overbrenging en binnenin in carter is er een begrenzing bij A-klasse blok zodat je geen ori Honda klasse B cilinder kan monteren :wink:

Aah, dus op een A klasse moteur kan je geen P3 cilinder plaatsen. Chance, want mijn brommer is gelijk begrensd tot 25 en ik dacht mss dat ie een a klasse motorblok had. Tzal aan de carbu liggen zeker :p
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Sir_Michiel wrote:
Sander wrote:
Sir_Michiel wrote:Kun je het verschil zien tussen een A klasse motorblok en een Bklasse motorblok?
Als de overbrenging origineel is aan de overbrenging en binnenin in carter is er een begrenzing bij A-klasse blok zodat je geen ori Honda klasse B cilinder kan monteren :wink:

Aah, dus op een A klasse moteur kan je geen P3 cilinder plaatsen. Chance, want mijn brommer is gelijk begrensd tot 25 en ik dacht mss dat ie een a klasse motorblok had. Tzal aan de carbu liggen zeker :p
Jawel, een imitatie dan, alle andere cilinders buiten de originele hebben een verval zodat ze in beide carters passen :wink:
kiqze
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 1
Joined: Thu 09 Mar 2006, 21:56

Re: kleine vraagjes topic

Post by kiqze »

hallo, ik had een vraag in het verband met de verzekering..
is het mogelijk om je camino te verzekeren als old timer?
ik rijd er namelijk niet zo ver bij en niet zo veel en ik vind €170 voor een verzekering toch veel geld.
ik had even opgezocht en op mijn gelijkvormigheidsattest staat:

honda pa 50
1173878
baujahr 198

ik had al gevonden op internet dat 198 werd gebruikt van bouwjaar 1980 tot 1987
weet iemand hoe ik de exacte leeftijd van mijn camino kan vinden?
bedankt
anton-camino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 82
Joined: Fri 13 Aug 2010, 08:46
Location: 3600 genk

Re: kleine vraagjes topic

Post by anton-camino »

iets raars aan de hand:
gisteren mn carburator schoongemaakt en ander membraamke gestoken, ma daarna kreeg ik hem niet meer gestart, precies of hij geen ontsteking meer heeft, heb andere bougie gestoken, en andere bobine, niks helpt
anton-camino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 82
Joined: Fri 13 Aug 2010, 08:46
Location: 3600 genk

Re: kleine vraagjes topic

Post by anton-camino »

welk buisje moet er links van de luchtstelschroef op de carbu worden aangesloten?
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

anton-camino wrote:welk buisje moet er links van de luchtstelschroef op de carbu worden aangesloten?
Een aansluiting voor een darmpje bodoel je ? Die darm moet gewoon naar beneden lopen :wink:
the skullkid
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 178
Joined: Wed 23 Dec 2009, 23:47
Location: bree belgië

Re: kleine vraagjes topic

Post by the skullkid »

anton-camino wrote:iets raars aan de hand:
gisteren mn carburator schoongemaakt en ander membraamke gestoken, ma daarna kreeg ik hem niet meer gestart, precies of hij geen ontsteking meer heeft, heb andere bougie gestoken, en andere bobine, niks helpt
Je hebt iets aan je carburator 'veranderd' en je zoekt in de richting van de ontsteking? Hou de bougie eens tegen de cilinderkop en rij dan eens vooruit om te kijken of hij vonkt.
When I stand before God at the end of my life, I would hope that I would not have a single bit of talent left, and could say, "I used everything you gave me".
anton-camino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 82
Joined: Fri 13 Aug 2010, 08:46
Location: 3600 genk

Re: kleine vraagjes topic

Post by anton-camino »

hij werkt weer, het probleem was: :oops: ik had de carbu verkeerd in elkaar gestoken!!! :oops:
en dat hij geen vonken gaf lag aan een klein beetje vuil op de bougie
Camin0_DriVeR_68
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 805
Joined: Wed 10 Jan 2007, 14:40

Re: kleine vraagjes topic

Post by Camin0_DriVeR_68 »

hallo, vandaag een 65cc gedemonteerd van een blokje om eens na te kijken , en alles was inorde... Maar kben dom geweest om de zuigerveren te demonteren, en niet te kijken hoe deze erop zaten :? Kan er iemand me zeggen hoe deze gemonteerd moeten zitten?
Camino Forever :D
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: Tue 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: kleine vraagjes topic

Post by Lucifer »

brommer start moeilijk bij koude motor, is gelijk dat krukas niet meedraaid als ik decompressie los, maar kan wel gewoon lopen met tegendruk... maar hij maakt zo niets het geluid "bupbubupbupbupbup"

iemand een idee?
User avatar
Nelder
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 837
Joined: Wed 08 Sep 2010, 17:50
Location: 9070 Destelbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Nelder »

1: helpt het als je bovenop je org luchtfilter zoon malossi luchtfilter steekt?
2: is het nog legaalals ik een P4 naar 40.25 zou laten boren, en hoe krijg ik hem ook uiterlijk weer zgan?
/
Post Reply