Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
bart tyskens
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 390
Joined: Sun 28 Apr 2013, 13:30
Location: maaseik
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by bart tyskens »

Mijn 65cc camino trekt trager op als een 50cc,
Ofja die andere camino trekt in het begin sneller op
Eenmaal ik ongveer 10km/uur ga, trekt hij veel sneller
Als die 50cc? Wat kan dit zijn,
caminocaminocaminocaminocamino
ParmaparmaparmaparmaparmaparmaKit
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: kleine vraagjes topic

Post by Madmac »

Bart, met zo weinig info krijgt ge echt geen antwoord hoor. Vario of mono, gewicht van de bestuurder, uitlaat, allemaal belangrijke factoren die meespelen.
Yves1888
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 64
Joined: Mon 21 Oct 2013, 20:36
Location: Lummen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Yves1888 »

Yves1888 wrote:
Yves1888 wrote:Hey allemaal, een oud probleem begint bij mij terug te komen. Ik kan het moeilijk uitleggen maar ga mijn best doen ;-). Als ik tegen bijna topsnelheid aant rijden ben houd die in eene keer heel effe in en dan weer door, het is precies zoals je bij een brommer met versnellingen in keer een versnelling lager stampt maar niet zo fel. Vroeger had die dat ook maar veel feller, heb in de winter de ganse blok gereviseerd en ook de ontsteking, dit is een electronische geworden. Kent iemand dit probleem of weet iemand waar dit aan kan liggen want ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken.

Vandaag nog is gereden en heb al wat meer info, ik heb de indruk dat hij dit doet wanneer hij kracht moet zetten zoals vandaag tegen goeie helling had ik het weer aan de hand en deze keer zelfs zo fel dat hij zen achterwiel scheef trok (de poulies naar elkaar toe). Daarmee denk ik dat er op die moment er vanachter iets blokkeert maar ik zou eigenlijk niet weten wat er daar zo kan blokkeren aangezien dat dit allemaal rollementen en een paar tandwielen zijn die bij mijn weten dan lawaai moeten maken als er iets bij mis is, ik hoor af en toe onder het rijden wel een schurend geluid maar kan dat niet direct thuis brengen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? aja het is een vario
Heb de achterpoulie vervangen zoals Godseels had opgemerkt (zelfs nog een orginele poulie kunnen vinden :-) ) maar geen resultaat. heb samen bij ne man die vroeger ook aan brommers werkte de achterklok volledig nagekeken en hier kan het normaal gezien ook niet liggen. Ik weet echt niet meer waar zoeken :-(
User avatar
bart tyskens
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 390
Joined: Sun 28 Apr 2013, 13:30
Location: maaseik
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by bart tyskens »

Madmac, beide caminos hebben originele vario gewicht is ongeveer hetzelfde
Andere weegt zelfs meer, ik heb een sito die andere originele b klasse uitlaat,
Dus er is sowieso iets mis niet,
caminocaminocaminocaminocamino
ParmaparmaparmaparmaparmaparmaKit
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

Yves1888 wrote:
Yves1888 wrote:
Yves1888 wrote:Hey allemaal, een oud probleem begint bij mij terug te komen. Ik kan het moeilijk uitleggen maar ga mijn best doen ;-). Als ik tegen bijna topsnelheid aant rijden ben houd die in eene keer heel effe in en dan weer door, het is precies zoals je bij een brommer met versnellingen in keer een versnelling lager stampt maar niet zo fel. Vroeger had die dat ook maar veel feller, heb in de winter de ganse blok gereviseerd en ook de ontsteking, dit is een electronische geworden. Kent iemand dit probleem of weet iemand waar dit aan kan liggen want ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken.

Vandaag nog is gereden en heb al wat meer info, ik heb de indruk dat hij dit doet wanneer hij kracht moet zetten zoals vandaag tegen goeie helling had ik het weer aan de hand en deze keer zelfs zo fel dat hij zen achterwiel scheef trok (de poulies naar elkaar toe). Daarmee denk ik dat er op die moment er vanachter iets blokkeert maar ik zou eigenlijk niet weten wat er daar zo kan blokkeren aangezien dat dit allemaal rollementen en een paar tandwielen zijn die bij mijn weten dan lawaai moeten maken als er iets bij mis is, ik hoor af en toe onder het rijden wel een schurend geluid maar kan dat niet direct thuis brengen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? aja het is een vario
Heb de achterpoulie vervangen zoals Godseels had opgemerkt (zelfs nog een orginele poulie kunnen vinden :-) ) maar geen resultaat. heb samen bij ne man die vroeger ook aan brommers werkte de achterklok volledig nagekeken en hier kan het normaal gezien ook niet liggen. Ik weet echt niet meer waar zoeken :-(
kom na 8 juni eens af we gaan samen zoeken ;-)
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Yves1888
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 64
Joined: Mon 21 Oct 2013, 20:36
Location: Lummen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Yves1888 »

Vandaag nog is gereden en heb al wat meer info, ik heb de indruk dat hij dit doet wanneer hij kracht moet zetten zoals vandaag tegen goeie helling had ik het weer aan de hand en deze keer zelfs zo fel dat hij zen achterwiel scheef trok (de poulies naar elkaar toe). Daarmee denk ik dat er op die moment er vanachter iets blokkeert maar ik zou eigenlijk niet weten wat er daar zo kan blokkeren aangezien dat dit allemaal rollementen en een paar tandwielen zijn die bij mijn weten dan lawaai moeten maken als er iets bij mis is, ik hoor af en toe onder het rijden wel een schurend geluid maar kan dat niet direct thuis brengen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? aja het is een vario[/quote]

Heb de achterpoulie vervangen zoals Godseels had opgemerkt (zelfs nog een orginele poulie kunnen vinden :-) ) maar geen resultaat. heb samen bij ne man die vroeger ook aan brommers werkte de achterklok volledig nagekeken en hier kan het normaal gezien ook niet liggen. Ik weet echt niet meer waar zoeken :-([/quote]

kom na 8 juni eens af we gaan samen zoeken ;-)[/quote]

Ok is goed ;-), ben 8 juni er normaal gezien ook bij. Zijt ge er dan ook? Kunnen we mss is iets afspreken.
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

tuurlijk ben ik daar dan is een van de hoogte punten van het camino jaar hoe zou ik dat kunnen missen ? of ik moest al echt heeel ziek zijn
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Yves1888
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 64
Joined: Mon 21 Oct 2013, 20:36
Location: Lummen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Yves1888 »

Sorry Ives, was een domme vraag :-)
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: kleine vraagjes topic

Post by Madmac »

bart tyskens wrote:Madmac, beide caminos hebben originele vario gewicht is ongeveer hetzelfde
Andere weegt zelfs meer, ik heb een sito die andere originele b klasse uitlaat,
Dus er is sowieso iets mis niet,
De Sito is de oorzaak. Die uitlaat zorgt voor een fijne start maar houdt dan vreselijk in. Die "klasse B uitlaat" waar gij over praat is waarschijnlijk een Engelse pot en die houdt veel minder in.
klausvd
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 42
Joined: Sun 25 May 2014, 18:56
Location: zele

Re: kleine vraagjes topic

Post by klausvd »

Hoi,
Weet er iemand of er klasse A en klasse B kaders zijn?Of zijn er alleen kl A en kl B motorblokken,want op mijn camino dx hangt een geil plakotjen en hij rijd toch wel net wat harder dan 35 per uur.

Ik ga één van dees een nieuw GVA aanvragen en aangezien ik toch een B-rijbewijs heb kan evengoed een GVA voor een klasse B vragen toch?Dit staat in het blok van mijn camino geslagen,PA50E-T,1255536,P3 en aan andere kant 49m³,is dit dan een Klasse A of Klasse B blok?

Grts,Thnx
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

Ja, er zijn a- en b-klasse kaders.
Op het typeplaatje op de kader aan de fource staat ofwel
PA50 = b-klasse.
PA50M = a-klasse.

Evenals a en b-klasse motorblokken.
Die nummers ken ik niet vanbuiten.

De p cilinder is in ieder geval een b klasse.
User avatar
bart tyskens
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 390
Joined: Sun 28 Apr 2013, 13:30
Location: maaseik
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by bart tyskens »

Ik heb op mijn chassisnummer staan d141...
een vriend van mij heeft
in plaats van die d een w is dat dan b klasse
voor al die getallen achter op het frame staat wel
gewoon pa50 en niet pa50m? :-D
caminocaminocaminocaminocamino
ParmaparmaparmaparmaparmaparmaKit
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

die w of die d is gewoon het begin van u chassisnummer en verwijst oorspronkelijk naar het type/model

je kan beter naar het PVG nr kijken in je identificatie plaatje of op je papieren dat liegt nooit of toch bijna nooit :wink:

Klasse A pvg nr = 76.6005 of 88.6001 of 89.6000
klasse B pvg nr = 60.255 of 88.6202 of 89.6200
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
bart tyskens
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 390
Joined: Sun 28 Apr 2013, 13:30
Location: maaseik
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by bart tyskens »

Ok, bedankt ives, gelukkig tis een b klasse! :-D :-D
caminocaminocaminocaminocamino
ParmaparmaparmaparmaparmaparmaKit
klausvd
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 42
Joined: Sun 25 May 2014, 18:56
Location: zele

Re: kleine vraagjes topic

Post by klausvd »

Op het plaatje dat vooraan op de kader hangt staat PA50.W1179057.Hebben wij het hier over hetzelfde plaatje of hangen er op het kader nog ergens anders plaatjes?

Als ik het juist heb dan krijg ik een gva-attest van een klasse B voor mijn chassisnummer?

Grts,thnx.
Post Reply