Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

Ja, het is een B-klasse.
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

klausvd wrote:Op het plaatje dat vooraan op de kader hangt staat PA50.W1179057.Hebben wij het hier over hetzelfde plaatje of hangen er op het kader nog ergens anders plaatjes?

Als ik het juist heb dan krijg ik een gva-attest van een klasse B voor mijn chassisnummer?

Grts,thnx.
nee er hangt maar één plaatje op en dat hangt op het balhoofd er staat nog wel een nr in het frame geslagen achteraan rechts onder het rekje maar op het plaatje staat ook je PVG NR (Proces Verbaal van Goedkeuring) kijk maar eens goed het staat rechts onderaan op je plaatje
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: kleine vraagjes topic

Post by hondaman »

klausvd wrote:Op het plaatje dat vooraan op de kader hangt staat PA50.W1179057.Hebben wij het hier over hetzelfde plaatje of hangen er op het kader nog ergens anders plaatjes?

Als ik het juist heb dan krijg ik een gva-attest van een klasse B voor mijn chassisnummer?

Grts,thnx.
ja klopt

pa50 is nen b-klasse
i don't care, I LOVE IT
klausvd
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 42
Joined: Sun 25 May 2014, 18:56
Location: zele

Re: kleine vraagjes topic

Post by klausvd »

Hey,
Wat zijn zo de beste onlineshops voor camino-onderdelen??Wie heeft er goei ervaringen met welke sites?

Grts,thnx.
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

http://www.bromfietsenkurt.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij verzend ook.
Of in eens mee brengen als je zondag naar de meeting komt.
Klikken op mijn onderschrift voor meer info.
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: kleine vraagjes topic

Post by Madmac »

Cilinders zijn heel goedkoop bij motorkit. En gratis verzonden ook nog.
klausvd
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 42
Joined: Sun 25 May 2014, 18:56
Location: zele

Re: kleine vraagjes topic

Post by klausvd »

Hey,

Misschien leuk voor in de howto's en handleidingen.Hoe plaats je een hpi-onsteking??

Grts,thnx.
User avatar
50cc
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 249
Joined: Sat 06 Jul 2013, 01:59
Location: Buizingen

Re: kleine vraagjes topic

Post by 50cc »

klausvd wrote:Hey,

Misschien leuk voor in de howto's en handleidingen.Hoe plaats je een hpi-onsteking??

Grts,thnx.
ja
gaan met die banaan
Yves1888
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 64
Joined: Mon 21 Oct 2013, 20:36
Location: Lummen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Yves1888 »

Yves1888 wrote:
Yves1888 wrote:
Yves1888 wrote:Hey allemaal, een oud probleem begint bij mij terug te komen. Ik kan het moeilijk uitleggen maar ga mijn best doen ;-). Als ik tegen bijna topsnelheid aant rijden ben houd die in eene keer heel effe in en dan weer door, het is precies zoals je bij een brommer met versnellingen in keer een versnelling lager stampt maar niet zo fel. Vroeger had die dat ook maar veel feller, heb in de winter de ganse blok gereviseerd en ook de ontsteking, dit is een electronische geworden. Kent iemand dit probleem of weet iemand waar dit aan kan liggen want ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken.
Vandaag nog is gereden en heb al wat meer info, ik heb de indruk dat hij dit doet wanneer hij kracht moet zetten zoals vandaag tegen goeie helling had ik het weer aan de hand en deze keer zelfs zo fel dat hij zen achterwiel scheef trok (de poulies naar elkaar toe). Daarmee denk ik dat er op die moment er vanachter iets blokkeert maar ik zou eigenlijk niet weten wat er daar zo kan blokkeren aangezien dat dit allemaal rollementen en een paar tandwielen zijn die bij mijn weten dan lawaai moeten maken als er iets bij mis is, ik hoor af en toe onder het rijden wel een schurend geluid maar kan dat niet direct thuis brengen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? aja het is een vario
Heb de achterpoulie vervangen zoals Godseels had opgemerkt (zelfs nog een orginele poulie kunnen vinden :-) ) maar geen resultaat. heb samen bij ne man die vroeger ook aan brommers werkte de achterklok volledig nagekeken en hier kan het normaal gezien ook niet liggen. Ik weet echt niet meer waar zoeken :-(
En we hebben het gevonden :-) wat het juist is weet ik niet maar is iets in de achterklok wat problemen geeft, ander klok geplaatst en het was gedaan.
GODSEELS
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 146
Joined: Tue 20 Mar 2012, 19:41
Location: Leuven

Re: kleine vraagjes topic

Post by GODSEELS »

Yves1888 wrote:
Yves1888 wrote:
Yves1888 wrote:
Vandaag nog is gereden en heb al wat meer info, ik heb de indruk dat hij dit doet wanneer hij kracht moet zetten zoals vandaag tegen goeie helling had ik het weer aan de hand en deze keer zelfs zo fel dat hij zen achterwiel scheef trok (de poulies naar elkaar toe). Daarmee denk ik dat er op die moment er vanachter iets blokkeert maar ik zou eigenlijk niet weten wat er daar zo kan blokkeren aangezien dat dit allemaal rollementen en een paar tandwielen zijn die bij mijn weten dan lawaai moeten maken als er iets bij mis is, ik hoor af en toe onder het rijden wel een schurend geluid maar kan dat niet direct thuis brengen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? aja het is een vario
Heb de achterpoulie vervangen zoals Godseels had opgemerkt (zelfs nog een orginele poulie kunnen vinden :-) ) maar geen resultaat. heb samen bij ne man die vroeger ook aan brommers werkte de achterklok volledig nagekeken en hier kan het normaal gezien ook niet liggen. Ik weet echt niet meer waar zoeken :-(
En we hebben het gevonden :-) wat het juist is weet ik niet maar is iets in de achterklok wat problemen geeft, ander klok geplaatst en het was gedaan.
Dat is exact hetzelfde als wat ik had!
Ik heb ook niet verder in de achterkok gaan zoeken maar ik denk dat het de vario zelf is.
klausvd
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 42
Joined: Sun 25 May 2014, 18:56
Location: zele

Re: kleine vraagjes topic

Post by klausvd »

http://www.2dehands.be/brommers-scooter ... 83559.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat denken jullie hiervan,is dezen de moeite??
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

Niet echt een aanrader ik zou hem niet aanschaffen dit is een slechte kopy van de vroegere fast arrow cilinder ze staan er bekend om dat ze bijzonder snel verslijten
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
klausvd
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 42
Joined: Sun 25 May 2014, 18:56
Location: zele

Re: kleine vraagjes topic

Post by klausvd »

Hoe staan jullie dan tegenover een 65cc DR cilinder?Zou er eventueel 1tje aanschaffen bij hondaman.
Ik ga ook eens bellen met Marc van op 2de hands,Ga mij toch mr een varioblokje aanschaffen bij hem.

Grts,thnx
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: kleine vraagjes topic

Post by Madmac »

DR is beter, ik heb ook een goede Malossie die weg mag. Gebruikt, ingereden en met nieuwe circlipsen en een nieuwe Malossie pakkingset mag deze weg voor 75 Euro.
klausvd
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 42
Joined: Sun 25 May 2014, 18:56
Location: zele

Re: kleine vraagjes topic

Post by klausvd »

dien DR kost mij wel mr 50€.Alhoewel,ebde soms nie e paar foto's van die malossi? liefst van de piston en zo ook eenen.

Grts,Thnx.
Post Reply