Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Yves1888
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 64
Joined: Mon 21 Oct 2013, 20:36
Location: Lummen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Yves1888 »

Allemaal bedankt voor de reactie's! Ik heb vandaag gele en groene trekveren van DR op de kop kunnen tikken, die ga ik morgen eerst is proberen :-). Weet er toevallig nog iemand welke kleur bij welk % hoort?
Yves1888
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 64
Joined: Mon 21 Oct 2013, 20:36
Location: Lummen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Yves1888 »

Yves1888 wrote:Allemaal bedankt voor de reactie's! Ik heb vandaag gele en groene trekveren van DR op de kop kunnen tikken, die ga ik morgen eerst is proberen :-). Weet er toevallig nog iemand welke kleur bij welk % hoort?
Ze vandaag uitgeprobeerd en het gaan de goene worden (zijn het strafst). Vertrekt een heel stuk beter :-)
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: kleine vraagjes topic

Post by hondaman »

toppie :-D
i don't care, I LOVE IT
User avatar
Fredje_III
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1916
Joined: Mon 05 Apr 2004, 21:05
Location: Ichtegem
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by Fredje_III »

Fredje_III wrote:Is er iemand van de streek roeselare/izegem, waarvan ik de koppelingstrekker eens zou mogen gebruiken?
Niemand?
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

Is Mantacih niet van die buurt?
Yves1888
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 64
Joined: Mon 21 Oct 2013, 20:36
Location: Lummen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Yves1888 »

Yves1888 wrote:
Yves1888 wrote:Hey allemaal, een oud probleem begint bij mij terug te komen. Ik kan het moeilijk uitleggen maar ga mijn best doen ;-). Als ik tegen bijna topsnelheid aant rijden ben houd die in eene keer heel effe in en dan weer door, het is precies zoals je bij een brommer met versnellingen in keer een versnelling lager stampt maar niet zo fel. Vroeger had die dat ook maar veel feller, heb in de winter de ganse blok gereviseerd en ook de ontsteking, dit is een electronische geworden. Kent iemand dit probleem of weet iemand waar dit aan kan liggen want ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken.

Vandaag nog is gereden en heb al wat meer info, ik heb de indruk dat hij dit doet wanneer hij kracht moet zetten zoals vandaag tegen goeie helling had ik het weer aan de hand en deze keer zelfs zo fel dat hij zen achterwiel scheef trok (de poulies naar elkaar toe). Daarmee denk ik dat er op die moment er vanachter iets blokkeert maar ik zou eigenlijk niet weten wat er daar zo kan blokkeren aangezien dat dit allemaal rollementen en een paar tandwielen zijn die bij mijn weten dan lawaai moeten maken als er iets bij mis is, ik hoor af en toe onder het rijden wel een schurend geluid maar kan dat niet direct thuis brengen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? aja het is een vario
En heb het gevonden wat er bij die achterklok mis is, het is blijkbaar de duwveer die het grote tandwiel op zijn plaats moet duwen die te zwak is geworden. Een straffere veer gestoken en het probleem is eindelijk opgelost :-)
Yves1888
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 64
Joined: Mon 21 Oct 2013, 20:36
Location: Lummen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Yves1888 »

Hey,

hoe kun je eigenlijk uw motor sterker maken om tegen zware hellingen op te kunnen rijden?
set-up:
-DR65cc
-Leovinci uitlaat
-6 bill vario (6x5.4gr) mogen denk wel nog iets lichter
-DR trekveertjes 40%
-hpi-buitenrotor ontsteking
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Re: kleine vraagjes topic

Post by Santa Cruz »

HPI-rotor weglaten is een begin.
User avatar
Fredje_III
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1916
Joined: Mon 05 Apr 2004, 21:05
Location: Ichtegem
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by Fredje_III »

wat is de maat van de bouten voor de verbinding uitlaat-cilinder?
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: kleine vraagjes topic

Post by hondaman »

Fredje_III wrote:wat is de maat van de bouten voor de verbinding uitlaat-cilinder?
m6
i don't care, I LOVE IT
MattijsB160
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 50
Joined: Wed 06 Aug 2014, 22:33
Location: Deinze

Re: kleine vraagjes topic

Post by MattijsB160 »

2 vraagjes mijn camino trekt niet zo goed in het begin, maar eens ik aan de 20 zit begint hij heel goed door te trekken iemand tips om hem vanaf stilstand goed door te laten trekken? En als ik mijn camino start en hij heeft koud dan moet ik even meelopen met hem. Is dit normaal en kan ik dit verhelpen door de veren in de schoenen een beetje uit te rekken?

Alvast bedankt,
Mattijs
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: kleine vraagjes topic

Post by hondaman »

trekveerkes steken he!
i don't care, I LOVE IT
MattijsB160
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 50
Joined: Wed 06 Aug 2014, 22:33
Location: Deinze

Re: kleine vraagjes topic

Post by MattijsB160 »

Merci en enige tips voor het sneller starten van mijn mino?
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: kleine vraagjes topic

Post by hondaman »

misschien ies e nieuw bougieken proberen,dan platienekes en dan verder kijken indien nie goe he :-D
i don't care, I LOVE IT
MattijsB160
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 50
Joined: Wed 06 Aug 2014, 22:33
Location: Deinze

Re: kleine vraagjes topic

Post by MattijsB160 »

Dat starten heb ik al opgelost maar mijn camino heb ik nog maar net gekocht en ik wou nu eens zijn vario open doen om naar de gewichtjes te kijken en ik zit nu met het probleem dat de moeren die ik moet open draaien om mijn vario bescherm plaatje er af te halen zo versleten is dat ik geen grip er op heb met mijn sleutel iemand tips om ze er toch af te krijgen?
Post Reply