Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

killingsnake wrote:Hehe, was maar om te lachen. Is typisch voor een watergekoeld 'iets' dat er witte rook ontsnapt als er een waterlek is.

Heeft hij vroeger netjes gedraaid of is het altijd al zo geweest?
haha, dat ik begrepen! :wink: en weet ik ook.

Of ie netjes gedraaid heeft weet ik niet, dit blokje komt van een opknapper en heb t blok ervan onder mijn huidige camino gelegd. En het draait in mijn ogen netjes, alleen wil ie vol gas nog niet helemaal juist doen heb ik t idee. Maar goed, nieuwe zuiger+cilinder, moet nog ingereden worden. Dus misschien wil t nog wel komen. Ik wacht t wel af.... nu maar s kilometertjes maken 8)
User avatar
slash
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 66
Joined: Sat 17 Jul 2010, 15:44
Location: eindhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by slash »

PinOCamIno wrote:woon jij in de buurt of miss zelfs in de korte kruisweg?dan heb ik je vanmorgen zien rijden.vanaf morgen staat daar in de straat een groene camino.maar heeft ie nog genoeg compressie?en anders toch carburateur schoonmaken.
Yep, goed gezien!! :wink: was een van de VELE testritjes.
Hoeze staat er hier dan ook een? verkocht door jou ofzo?
Compressie is goed naar mijn mening, start binnen 1 meter. en dat schoonmaken van die carburateur daar ben ik onderhand wel 'n beetje klaar mee eigenlijk. Denk dat t TOCH nog maar 's 'n keer doe dan en dan maar een filter er tussen duw, misschien scheelt dat ook wel...[/quote]


benzinefilter ertussen?die zit al een aan het kraantje.miss is die vuil.maar als je niet teveel op reserve rijdt dan houdt dat filter genoeg tegen.ik heb zelf 2 maanden geleden 'n camino gekocht en die is bijna klaar.die van mijn broertje (korte kruisweg) die ligt nu uit elkaar.moet wat gereviseerd worden en dan kan die ook weer de weg op.jammer is hij er niet zo weg van als ik. :cry2:
i hope i didn't brain my damage
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

nou.......
afstelling carb is geslaagd en hij loopt goed.....Alleen nu het volgende weer; standaard 50cc nieuw, cilinder en zuiger met proma circuit. Zoals ik zei rijd de brommer nu goed tot +/-35 km/u en dan heb nog iets gas over. Wanneer ik DAN het gas helemaal opentrek versnelt m nog en naa een meter of 15 lijkt het net of ie overtoeren maakt en begint ie in te houden. Lastig uit te leggen in schrijftaal maar hij lijkt te protesteren tegen wat ik op dat moment wil; namelijk vol gas rijden :?

iemand ervaring mee gehad? en wat kan oplossing zijn?
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by oldie »

Ik heb weer iets merkwaardigs voor

Mijn rood minoke (clio's revisiewerk) start niet koud met choke.
Zonder choke pakt hij na 15m en heeft dan toch een 40 a 50 meter nodig om erdoor te komen tevens maakt hij na de start op ralenti een metaal geklingel niet koppelinglawaai tot hij erdoor is.
Daarna rijd ie perfect en start op 5cm geen lawaai aan motor meer en motor draait zalig
tleven kan soms zo mooi zijn
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

oldie wrote:Ik heb weer iets merkwaardigs voor

Mijn rood minoke (clio's revisiewerk) start niet koud met choke.
Zonder choke pakt hij na 15m en heeft dan toch een 40 a 50 meter nodig om erdoor te komen tevens maakt hij na de start op ralenti een metaal geklingel niet koppelinglawaai tot hij erdoor is.
Daarna rijd ie perfect en start op 5cm geen lawaai aan motor meer en motor draait zalig
Geklingel? klinkt als zuigerveer!??!
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by oldie »

PinOCamIno wrote:
oldie wrote:Ik heb weer iets merkwaardigs voor

Mijn rood minoke (clio's revisiewerk) start niet koud met choke.
Zonder choke pakt hij na 15m en heeft dan toch een 40 a 50 meter nodig om erdoor te komen tevens maakt hij na de start op ralenti een metaal geklingel niet koppelinglawaai tot hij erdoor is.
Daarna rijd ie perfect en start op 5cm geen lawaai aan motor meer en motor draait zalig
Geklingel? klinkt als zuigerveer!??!

wat voor een lawaai een segment maakt weet ik niet
Zou het dat kunnen zijn na 50 meter is het voorbij dat lawaai en draait ie super (gedurende die periode mischien te weinig onderdruk => te weinig aanzuiglucht) :idea: 8)

De cilinder had 800km als ik hem overgebouwd heb naar de nieuwe revisie motor
mischien heeft het segment bij de vorige montage een andere slijtageslag gehad en heeft ie nu drukverlies bij start.

Zou het kwaad kunnen om ermee te blijven rijden of kan ik ze dan beter vervangen.

DIT MAG VERWIJDERT WORDEN HEB HET VERPLAATS NAAR KLEINE VARGENTOPIC
tleven kan soms zo mooi zijn
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

PinOCamIno wrote:nou.......
afstelling carb is geslaagd en hij loopt goed.....Alleen nu het volgende weer; standaard 50cc nieuw, cilinder en zuiger met proma circuit. Zoals ik zei rijd de brommer nu goed tot +/-35 km/u en dan heb nog iets gas over. Wanneer ik DAN het gas helemaal opentrek versnelt m nog en naa een meter of 15 lijkt het net of ie overtoeren maakt en begint ie in te houden. Lastig uit te leggen in schrijftaal maar hij lijkt te protesteren tegen wat ik op dat moment wil; namelijk vol gas rijden :?

iemand ervaring mee gehad? en wat kan oplossing zijn?
Niemand???? :?:
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by killingsnake »

Lijkt mij een te arme afstelling? Probeer eens hetzelfde doen met choke aan? (desnoods hendeltje naar boven geplooid zodat hij niet automatisch terugkomt bij volgas). Als hij dan beter draait heb je waarschijnlijk ergens valse lucht, of heb je mss andere/kapotte luchtfilter.
Trasforma il meglio in 'massimo'
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by oldie »

killingsnake wrote:Lijkt mij een te arme afstelling? Probeer eens hetzelfde doen met choke aan? (desnoods hendeltje naar boven geplooid zodat hij niet automatisch terugkomt bij volgas). Als hij dan beter draait heb je waarschijnlijk ergens valse lucht, of heb je mss andere/kapotte luchtfilter.

Nee dat is het eigenaardige ze start enkel zonder choke zelfs ni half choke
Da is toch teken dat er te weinig lucht is ge moet alles open zetten van lucht om koud te starten ?

Ik denk dat er niet genoeg aanzuigkracht is in't begin omdat er iets met da segment moet zijn

Als ik toevallig de ring ondersteboven op de zuiger geplaatst heb zou dit het gevolg kunnen zijn (omdat die al 800km in een bepaalde richting gesleten was)?
tleven kan soms zo mooi zijn
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

killingsnake wrote:Lijkt mij een te arme afstelling? Probeer eens hetzelfde doen met choke aan? (desnoods hendeltje naar boven geplooid zodat hij niet automatisch terugkomt bij volgas). Als hij dan beter draait heb je waarschijnlijk ergens valse lucht, of heb je mss andere/kapotte luchtfilter.
was dit voor mij bedoeld?
arme afstelling is toch te weinig lucht? Maar m'n bougie is koffiebruin, dus dat zou toch goed moeten zijn.... :(
en ik heb inderdaad niet de ori luchtfilter erin zitten (heb ik gezien na controle!) maar scheelt dat dan ZOveel :?:

En met choke erop tijdens het rijden dan gaat HELEMAAL niet meer volgas!!
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by killingsnake »

foto luchtfilter? Volgens mij is er alleszins met de afstelling geknoeid. Misschien staat hij te rijk? Wat doet hij op vol gas? iets in de trant van bwoaap of sputteren ofzo?
Trasforma il meglio in 'massimo'
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

killingsnake wrote:foto luchtfilter? Volgens mij is er alleszins met de afstelling geknoeid. Misschien staat hij te rijk? Wat doet hij op vol gas? iets in de trant van bwoaap of sputteren ofzo?
Sputteren ja!

afstelling gedaan met de 'toerental' methode en die was goed, gezien de kleur van de bougie, toen heb ik t nogmaals gedaan omdat ie niet vol gas wilde...... En nu heeft de bougie en heel lichtbruine kleur, haast wit zelfs.... misschien toch de weinig lucht dan....?
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: Tue 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Lucifer »

te veel lucht!!

te weinig naft
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by killingsnake »

als de bougie van kleur veranderd zonder dat er iets aan de afstelling vd carb is veranderd en er geen ander onderdeel is opgezet is de carb ofwel verstopt, ofwel trek je valse lucht. Kan ook aan die andere luchfilter liggen.
Trasforma il meglio in 'massimo'
Whitebird
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 1
Joined: Wed 22 Sep 2010, 12:53
Location: België

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Whitebird »

Interesante topic, ik vraag me af dat het misschien aan mijn carburateur kan liggen dat mijn motor niet start.
Hij staat al zo'n 20 jaar stil en ik heb 'm overgenomen van een vriend, kreeg hem nog geen één keer opgestart.

Zou het afstellen van de carburateur het oplossen? Want ik krijg wel brandstof in de ontploffingskamer en de bougie vonkt.

alvast bedankt ^^
Post Reply