Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by killingsnake »

95 tanken en zelf mixen ;).
Is betrouwbaar en goedkoper.. Wat ik allemaal heb gehoord en zelf een paar keer gezien heb wat ze er allemaal inkappen wat "2taktolie" zou moeten zijn...
Trasforma il meglio in 'massimo'
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

oke snake,

dus wat ikzelf al dacht kan goed waarheid geworden zijn?@ thnks de 2 the 2takt pomp in nederland :?

maar wat er voor mij dan bij dan , bij die euro 95?
2takt olie? of wat is de benaming bij jullie? en wat is bij jullie het beste mix percentage? Want hier is da nie zo bekend meer... :wink:
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by d-HuNtEd_1 »

ik meng met een 49CC een verhouding van 2.5
in mijn 65cc'tjes meng ik 3.5
nog nooit geen troep of last gehad met deze verhouding..
zelfs niet met inrijden.
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

@dhunted
en waarmee meng je dan? 2takt scooterolie ofzo?
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by killingsnake »

2 takt olie, ja. Geen 4 takt olie of dergelijke, echt '2taktolie'. Liefst niet voor tuintoestellen, dat is meestal iets minder kwalitatief. Je vind al bussen voor 5 euro van goede kwaliteit, die perfect zijn voor een originele setup. Je kan zo duur gaan als 25 euro / liter voor echte castrol competitieolie, maar dat is onzin natuurlijk :)

De goede doe het zelf of brommerzaak heeft dat wel liggen
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
Remko
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 763
Joined: Fri 17 Oct 2008, 17:22
Location: Eindhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Remko »

Pino ga eens langs bij van den Hurk op de procinciale weg.
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

@ remko; daar heb ik al een abonnementje liggen haha :wink: en zelfs hij kan die witte rook niet verklaren....

Maar dankzij alle hulp hier (die ik heb opgevolgd!) komt er nog steeds wit/blauwe rook!? ik heb vanmiddag het ori sito potje geprobeerd en toen was de rook nog erger en trok ie voor geen meter meer. kon alleen maar halfgas rijden, dus de proma ligt er maar weer onder. maar nog steeds rook..... :( nog iemand een idee, want die van mij zijn op :lol:
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by killingsnake »

toevallig geen waterkoeling met een lek zeker? :p
Trasforma il meglio in 'massimo'
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

nee killing, je hebt als t goed is (hierboven ergens) gelezen wat voor brommer ik heb.... :wink:
dus geen waterkoeling nee
User avatar
slash
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 66
Joined: Sat 17 Jul 2010, 15:44
Location: eindhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by slash »

PinOCamIno wrote:nee killing, je hebt als t goed is (hierboven ergens) gelezen wat voor brommer ik heb.... :wink:
dus geen waterkoeling nee

woon jij in de buurt of miss zelfs in de korte kruisweg?dan heb ik je vanmorgen zien rijden.vanaf morgen staat daar in de straat een groene camino.maar heeft ie nog genoeg compressie?en anders toch carburateur schoonmaken.
i hope i didn't brain my damage
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by oldie »

PinOCamIno wrote:@dhunted
en waarmee meng je dan? 2takt scooterolie ofzo?
Ik ben verslaafd geworden aan malossi 7.1 olie :love: :love: :love:
gewoon die geur dat uit de uitlaat komt ik zou em laten draaien voor de fun
en de mooie blauwe kleur van de olie als hij uit de bus komt
1 nadeel tss de 17 en 22 euries per bus :(
tleven kan soms zo mooi zijn
User avatar
Oli
Verbannen
Verbannen
Posts: 1617
Joined: Sun 28 Mar 2010, 18:10
Location: Lembeek

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by Oli »

oldie wrote:
PinOCamIno wrote:@dhunted
en waarmee meng je dan? 2takt scooterolie ofzo?
Ik ben verslaafd geworden aan malossi 7.1 olie :love: :love: :love:
gewoon die geur dat uit de uitlaat komt ik zou em laten draaien voor de fun
en de mooie blauwe kleur van de olie als hij uit de bus komt
1 nadeel tss de 17 en 22 euries per bus :(

Een beetje hetzelfde als Putoline? DAT was bij ons DE referentie vroeger. Maar heb me laten vertellen dat de olie een beetje "te dik" is, en een beetje teveel van het goede voor onze Mino.
"une jeunesse sans camino c'est une jeunesse raté".
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by killingsnake »

Hehe, was maar om te lachen. Is typisch voor een watergekoeld 'iets' dat er witte rook ontsnapt als er een waterlek is.

Heeft hij vroeger netjes gedraaid of is het altijd al zo geweest?
Trasforma il meglio in 'massimo'
oldie
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2180
Joined: Thu 10 Jun 2010, 20:59
Location: brussel

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by oldie »

Oli wrote:
Een beetje hetzelfde als Putoline? DAT was bij ons DE referentie vroeger. Maar heb me laten vertellen dat de olie een beetje "te dik" is, en een beetje teveel van het goede voor onze Mino.
ja eigenlijk was het meer karting 2Tolie ma die geur is uniek

Mijne maat kapte die in zenne vespa
tleven kan soms zo mooi zijn
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!

Post by PinOCamIno »

woon jij in de buurt of miss zelfs in de korte kruisweg?dan heb ik je vanmorgen zien rijden.vanaf morgen staat daar in de straat een groene camino.maar heeft ie nog genoeg compressie?en anders toch carburateur schoonmaken.[/quote]

Yep, goed gezien!! :wink: was een van de VELE testritjes.
Hoeze staat er hier dan ook een? verkocht door jou ofzo?
Compressie is goed naar mijn mening, start binnen 1 meter. en dat schoonmaken van die carburateur daar ben ik onderhand wel 'n beetje klaar mee eigenlijk. Denk dat t TOCH nog maar 's 'n keer doe dan en dan maar een filter er tussen duw, misschien scheelt dat ook wel...
Last edited by PinOCamIno on Sat 14 Aug 2010, 18:26, edited 1 time in total.
Post Reply