Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by Twister »

Waar ik heel nieuwsgierig naar ben is, naast de grote van met name de uitlaatpoort (die beperkt wordt door de boring en de zuigerveren), de afstand tussen de bovenkant van de cilinder (bij cilinderkop) en de bovenkant van de uitlaat- en de inlaatpoort (en de verhouding tussen de opningstijd van de inlaat- en de uitlaatpoort).
Volgens mij kan je daarmee een redelijk goede schatting maken van het optimale (niet maximale) toerental van de cilinder.

Ik heb volgens mij een poortmap liggen van:

- DR 65cc;
- H2 cil (volgens mij ori);
- H3 cil (volgens mij ook ori);
- H1 cil (volgens mij ook ori).

De laatste (H1) is door mij zelf aangepast. Hiervan heb ik (geloof ik) een poortmap van voor- en van na het 'tunen'. Deze aangepaste H1 loopt overigens met een Leovinci (nieuw model) en wat goed uitgekiende gewichtjes 60 (maar volgens mij houdt hij nog over, heb er nog niet zoveel hele lange stukken mee gereden). Hij lijkt een optimum toerental rond de 9.000 à 10.000 rpm te hebben. Dit vind ik niet gek voor een H1 cilinder, toch?

Van de 50cc Italkit (staat overigens P3 op de zijkant, zie foto) zal ik er ook een maken.

Ik zal binnenkort de poortmapjes fotograferen en plaatsen. Zou idd leuk zijn als deze bij de eerste post, bij de betreffende cilinder worden geplaatst; lekker overzichtelijk! :)
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by clio-tuning »

Twister wrote: De laatste (H1) is door mij zelf aangepast. Hiervan heb ik (geloof ik) een poortmap van voor- en van na het 'tunen'. Deze aangepaste H1 loopt overigens met een Leovinci (nieuw model) en wat goed uitgekiende gewichtjes 60 (maar volgens mij houdt hij nog over, heb er nog niet zoveel hele lange stukken mee gereden). Hij lijkt een optimum toerental rond de 9.000 à 10.000 rpm te hebben. Dit vind ik niet gek voor een H1 cilinder, toch?
9.000 - 10.000rpm lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Santa Cruz haalt met z'n NFS project nog geen 10.000rpm dacht ik.
Idem voor mij, ik haal ook net geen 10.000rpm met m'n project... :)
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by Twister »

clio-tuning wrote:
Twister wrote: De laatste (H1) is door mij zelf aangepast. Hiervan heb ik (geloof ik) een poortmap van voor- en van na het 'tunen'. Deze aangepaste H1 loopt overigens met een Leovinci (nieuw model) en wat goed uitgekiende gewichtjes 60 (maar volgens mij houdt hij nog over, heb er nog niet zoveel hele lange stukken mee gereden). Hij lijkt een optimum toerental rond de 9.000 à 10.000 rpm te hebben. Dit vind ik niet gek voor een H1 cilinder, toch?
9.000 - 10.000rpm lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Santa Cruz haalt met z'n NFS project nog geen 10.000rpm dacht ik.
Idem voor mij, ik haal ook net geen 10.000rpm met m'n project... :)
Dan werken mijn toerentellers niet goed :? (GPT digitale toerenteller à €95 en de Stage 6 toerenteller à €65 van Espower.nl; nee hier heb ik geen aandelen van :P )
Van de stage6 kan ik me nog iets voorstellen dat ie niet nauwkeurig is, aangezien die af en toe kuren heeft, maar die GPT lijkt het aardig te doen...met uiteraard de juiste instellingen.

Ik zou wel eens een hele nauwkeurige toerenteller willen gebruiken, maar een paar honderd euro vind ik iets te veel voorlopig :( . Ik weet wel dat de DR nog iets meer toeren maakt (hoeveel precies doe ik dan voorlopig maar geen uitspraken over, dat moet dan nog maar eens nauwkeurig gemeten worden :P )... De H2 en H3 maken beduidend minder toeren, maar dat heb ik nog niet 'gemeten' met een toeren'teller'.

Ik heb niet heel erg veel ervaring met alle verschillende cilinders, maar 60 km/u lijkt me toch redelijk, of niet? Bestaan er toevallig ook snelle cillinders met een 'H1' opdruk?
Wordt in ieder geval vervolgd... :-)
User avatar
den eli
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 325
Joined: Fri 16 Nov 2007, 20:36
Location: werchter

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by den eli »

voor camino besta er niet alleen athena 70cc maar ook redline 70cc 47.6mm vandaag tewetten gekomen en zelf gezien
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by clio-tuning »

den eli wrote:voor camino besta er niet alleen athena 70cc maar ook redline 70cc 47.6mm vandaag tewetten gekomen en zelf gezien
Eerst wil ik een foto zien van de cilinder, waarbij de boring wordt gemeten... :)
User avatar
den eli
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 325
Joined: Fri 16 Nov 2007, 20:36
Location: werchter

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by den eli »

ok cv wordt wel iets voor zondag goed
User avatar
den eli
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 325
Joined: Fri 16 Nov 2007, 20:36
Location: werchter

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by den eli »

kzalt me de schuifmaat doen eh :p maar hij heeft inde winkel zijn schuifmaat der op gelegt maar ja als gij fotos wilt kome der eh want mss heeft hij der ok me gefoefelt rap wa hoger gezet maar op de doos stond ook 47.6mm dus mak zal da ma doen eh als gij zeker heid wilt :d maar voor morgen ist nog ni want khem geen tijd morge zater dag mss of zondag
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by Twister »

Twister wrote: Dan werken mijn toerentellers niet goed :? (GPT digitale toerenteller à €95 en de Stage 6 toerenteller à €65 van Espower.nl; nee hier heb ik geen aandelen van :P )
Van de stage6 kan ik me nog iets voorstellen dat ie niet nauwkeurig is, aangezien die af en toe kuren heeft, maar die GPT lijkt het aardig te doen...met uiteraard de juiste instellingen.

Ik zou wel eens een hele nauwkeurige toerenteller willen gebruiken, maar een paar honderd euro vind ik iets te veel voorlopig :( . Ik weet wel dat de DR nog iets meer toeren maakt (hoeveel precies doe ik dan voorlopig maar geen uitspraken over, dat moet dan nog maar eens nauwkeurig gemeten worden :P )... De H2 en H3 maken beduidend minder toeren, maar dat heb ik nog niet 'gemeten' met een toeren'teller'.

Ik heb niet heel erg veel ervaring met alle verschillende cilinders, maar 60 km/u lijkt me toch redelijk, of niet? Bestaan er toevallig ook snelle cillinders met een 'H1' opdruk?
Wordt in ieder geval vervolgd... :-)
Ik geloof dat ik inderdaad eerst eens een fatsoenlijke onsteking moet plaatsen (bv HPI binnenrotor) voordat ik iets zinnigs kan zeggen over de resultaten van die toerentellers... Maar ja, dan moet er eerst weer worden gespaard :(
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
wolf
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 29
Joined: Tue 11 Mar 2008, 15:28
Location: bekegem

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by wolf »

hallo,
ik ben al een tijdje op zoek naar 46 milimeter sigmentn maar ik vind er moeilijk weet er miss iemand die een winkel in west- vlaanderen weet zijn
:?
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by Twister »

wolf wrote:hallo,
ik ben al een tijdje op zoek naar 46 milimeter sigmentn maar ik vind er moeilijk weet er miss iemand die een winkel in west- vlaanderen weet zijn
:?
Weet niet in West-Vlaanderen, wel via internet:

http://www.espower.nl/product_info.php/ ... s_id/12235

PS: vraag wel even na of het de juiste sluiting is en je zult even moeten nakijken of het de juiste dikte is (1,5mm)
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
tipo
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 91
Joined: Sat 16 Dec 2006, 20:38
Location: geraardsbergen

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by tipo »

welke gaat het hoogst in toeren? de malossi lc of de athena ac?
User avatar
den eli
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 325
Joined: Fri 16 Nov 2007, 20:36
Location: werchter

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by den eli »

valt tezien wat jij nog allemaal er onder hebt zitte eh
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by Twister »

tipo wrote:welke gaat het hoogst in toeren? de malossi lc of de athena ac?
Kan je aan de poortmappen komen van de twee cilinders om ze te vergelijken?
(how to poortmap, zie bijvoorbeeld : http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127)

Aan de hand van poortmappen (poorttimingen) kan je wel iets zeggen of een cilinder bij hoge of lage toeren zijn maximale vermogen afgeeft...

En natuurlijk:
den eli wrote:valt tezien wat jij nog allemaal er onder hebt zitte eh
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
jandl
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 323
Joined: Tue 15 Jan 2008, 18:23

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by jandl »

maken ze nog een malossi vertanding ?
bestaan er malossi vario's voor op camino ?
grtz:D
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Re: Beschikbare Onderdelen voor Honda Camino

Post by Jenze »

mallosi vertanding is nog te verkrijgen
maar geen varios (bestaan nie)
Image
Post Reply