Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
User avatar
Tinus
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 924
Joined: Tue 05 Feb 2008, 20:19
Location: Opoeteren
Contact:

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by Tinus »

prijs kwaliteit goede cilinder heb er al eentje binnen gehad dat de piston in gruizelen lag en amper schade aan de cilinderwand, dus de nikasil is van behoorlijke kwaliteit.
2-stroke
vario@max

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by vario@max »

ja dat denk ik ook tinus,is voor die prijs zeker het wagen waard :wink:
thanatos
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 78
Joined: Sun 16 Jun 2013, 21:22
Location: Lokeren

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by thanatos »

Wat is zowat de snelste 40 boring cilinder in optrekken?

Heb nu een P3 ipv de ori P2. Ben aan't twijfelen om een P4 of eventueel een alu cilinder te nemen als het het waard is (is voor een cross).

Moet een 50cc zijn.

Setup is: 17.5 mm carb en 19 mm spruitstuk, 4 klepsmembraam, leo uitlaat, Polini vario.

grt
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by den Ives »

Er is geen verschil tussen p1,2,3 en 4 en als je gaat crossen zou ik een proma nemen die zijn sterker onderin
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by MrFasterke »

er is wel degelijk merkbaar verschil in optrek topqnelheid.. ik kom van een P1 naar een p4, 10kmh hogere top en iets betere optrek
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by den Ives »

Op hetzelfde motorblokje en varioafstelling ?
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
thanatos
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 78
Joined: Sun 16 Jun 2013, 21:22
Location: Lokeren

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by thanatos »

den Ives wrote:Er is geen verschil tussen p1,2,3 en 4 en als je gaat crossen zou ik een proma nemen die zijn sterker onderin
Ik blijf ff bij mijn Leo omdat die al beetje geprakt is en ik geen nieuwe uitlaat wil blootstellen aan de risico's van een cross.

Maar volgens u is de overstap van een P3 naar P4 dus niet de moeite waard ondanks de veel grotere uitlaatpoort? Of een andere cilinder?
Drieze
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 4850
Joined: Thu 21 Oct 2004, 19:45

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by Drieze »

7 jaar later ... :-D en 17 pagina's verder, damn ik dacht dat ik toen al veel wist ...
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Caminos

Post by Madmac »

Interessant topic dit hier !

Toen ik met mijn Camino begon, in 1986, waren er twee kitcilinders verkrijgbaar:

De Fast Arrow 60 cc voor 1500 fr (€37,5) die basicly een opgeboorde klasse B cilinder was. Hier waren veel kwaliteitsverschillen. Sommigen reed ge vast tijdens het inrijden, anderen waren niet kapot te krijgen.

De Mallosie 65 cc voor 3500 á 4000 fr (€80 á €100) die getypeerd was door langere koelvinnen en een piston met één segment. Toen vrij duur en op momenten echt wel kwetsbaar. Niet superpopulair.

In 1987 verscheen de Polini 65 cc voor €2500 (€62,5) die getypeerd werd door iets kortere koelvinnen dan een standaard cilinder. Deze werd héél snel de meest populaire wegens prijs/kwaliteit en de prijs ging daardoor omhoog tot €75. Zelden gehoord van een vastlopende Polini.

Enige tijd later was er plots de DR die basicly een goedkope kopie was van de Polini aan de prijs van de eerdere Polini, €62,5. Kwalitatief weinig verschil met de Polini. Goede cilinder met veel tevreden gebruikers.

Rond 1990 kwam plots de aluminium Zeta ten tonele, een grijs gespoten cilinder met dezelfde lange koelvinnen als de Malossie. Deze was echt een ramp en liep héél gemakkelijk vast. Neem daarbij de prijs van 6000 fr (€150) en het werd duidelijk geen succes.

De laatste cilinders die ik me van die tijd herinner zijn de Polini watergekoeld (€250) en de Malossie watergekoeld (€300) waar ik weinig mee had. De polini werd wel veel verkocht.
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by den Ives »

Kleine correctie de zeta is nooit grijs geweest altijd zwart generatie 1 en 2 ik heb er nooit geen enkele zelfs tot op heden vastgereden de grijze zijn de opvolgers van de zeta dat zijn de parmakits ook nog nooit iets vast gereden wat er wel al snel durft vast te lopen zijn de copies van de fast arrows die zijn waardeloos bovendien hebben de alu cilinderd over het algemeen veel betere prestaties dan de gietijzeren
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by Madmac »

Ge hebt gelijk, ik heb die destijds in mijn handen gehad en hij was glanzend zwart. Ik weet niet hoe ik bij grijs kom want ik heb persoonlijk nooit een grijze cilinder voor de Camino gezien. Ik denk dat die Zeta destijds een slechte reputatie gekregen heeft omdat hij duur was, en Mallosie en Polini waren gevestigde waarden.

Nog iets plezant dat ik in 86 geflikt heb: ik had een Mallosie piston gekregen van iemand die zijn cilinder ging opboren. Ik heb toen mijn 60 cc laten opboren tot de maat van die Mallosie piston. De prestatie van die cilinder was echt maf. Heel nerveus maar niet sterk op hoge toeren. En iedere keer als hij warm werd blokkeerde hij, om na 5 min afkoelen gewoon terug te starten. :d
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by Madmac »

Ik heb een vraagje: is de Athena door zijn 70cc ook de beste luchtgekoelde cilinder ? Ik zie net dat hij maar €10 duurder is dan een Polini. 8)
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by den Ives »

een athena is zeker een heel goede cilinder of het de beste is zal voor iedereen anders zijn, maar hij staat toch in men top 3 ;-)
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by Nicogsi »

een een Biturbo wat moet ik me daar bij voorstellen?

goede bespreking van cylinders dat hier net gegeven werd (Madmac)

Polini heeft men voorkeur ook, minste problemen mee tot op heden,
Heb toch al 2 athena segmenten kapotgereden, verder nog niks van te klagen,
als je komt van een 45 km/u brommertje dan gaat iedere 65cc lekker :d
Accellerati Incredibus
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: Beschikbare cilinders voor Honda Camino

Post by standreww »

Ik rijd met een Biturbo in combinatie met een Proma APC en Polymer demper.
Aluminium cilinder met een grotere uitlaatpoort als een Polini.
Ik verschoot wel toen ik het verschil zag.
Goede trek en mijn topsnelheid gemeten met de gps 73km/u.
Wel een heel stukje rechtdoor gereden toen. Duurt wel even eer hij aan zijn top zit, hoewel dit relatief is.
Post Reply