Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

hpi probleem!

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

hpi probleem!

Post by geert-jan jonkers »

hallo,
ik heb op men camino een hpi ontsteking gestoken buitenrotor 60wlichtspoel 2curve
nu heb ik deze afgesteld op 2.5mm voor het dp als ik hem start heb ik een tikkend geluid zeer hard klinkt niet goed, heb een stukje gereden alles inorde en tikt niet als je rijd maar als hij stil staat tikt hij enorm (denk op de kop) als ik zonder curves rijd heeft hij een hevige reactie als ik de curves aansluit is die weg,
hoe kan ik dat tikken wegkrijgen? is de hpi niet goed afgestelt?

grtjs!
http://www.kreidler-parts.nl/contents/nl/d21.html" onclick="window.open(this.href);return false;
de onderste ontsteking is het HPI Race ontsteking met 55 watt lichtspoel.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: hpi probleem!

Post by clio-tuning »

Heb je dat tikkend geluid ook met een originele ontsteking?
Het zou kunnen zijn dat uw zuiger tegen de cilinderkop tikt (wreed slecht!) en dus niets te maken heeft met uw ontsteking.

Probeer dus eerst uit te zoeken of het afkomstig is van de HPI ontsteking of door de piston.
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: hpi probleem!

Post by geert-jan jonkers »

clio-tuning wrote:Heb je dat tikkend geluid ook met een originele ontsteking?
Het zou kunnen zijn dat uw zuiger tegen de cilinderkop tikt (wreed slecht!) en dus niets te maken heeft met uw ontsteking.

Probeer dus eerst uit te zoeken of het afkomstig is van de HPI ontsteking of door de piston.
met de originele niet! geen last mee reed perfect had hem goed afgesteld enal nu met hpi tikt hij als ik stil sta op relentie rijdend niets aandehand


grt
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: hpi probleem!

Post by ben999 »

Hoogst waarschijnlijk staat de ontsteking stationair te vroeg. Het mengsel detoneert en veroorzaakt het kloppend geluid. Kan je die curves aanpassen met de pc?
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: hpi probleem!

Post by geert-jan jonkers »

benn heb je de ontsteking bekeken? je kan het niet aanpassen via pc, we gaan het nu iets later zetten en dan zien we nog ik laat iets weten! bedankt!
en staat niet heel hevig vind ik met curves :s
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: hpi probleem!

Post by mhrfreak »

controleer eerst of het aan de motor zelf niet ligt aan de koppeling eventueel of dergelijke
mits de squish afstand niet te klein is mag deze niet detoneren als hij op 2.5 staat) :wink:
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: hpi probleem!

Post by geert-jan jonkers »

mhrfreak wrote:controleer eerst of het aan de motor zelf niet ligt aan de koppeling eventueel of dergelijke
mits de squish afstand niet te klein is mag deze niet detoneren als hij op 2.5 staat) :wink:
motor is helemaal inorde hij stond helemaal klein afgesteld enzo alles gereviseerd nieuw en toen heb ik hpi gestoken, wat bedoel je met de squish afstand?
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Re: hpi probleem!

Post by Santa Cruz »

De squish is de afstand van de cilinderkop tot de zuiger in het bovenste dode punt.
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: hpi probleem!

Post by geert-jan jonkers »

Santa Cruz wrote:De squish is de afstand van de cilinderkop tot de zuiger in het bovenste dode punt.
merci hebben nu gezien dat ze helemaal verkeerd stond moeten eerst poulie trekken hebben en daarna laat ik iets weten
bedankt!
Post Reply