Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

vraagje over setup polini racertje

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
Deckertje
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 195
Joined: Wed 30 Jan 2008, 11:38
Location: St-Kruis (Brugge)

vraagje over setup polini racertje

Post by Deckertje »

met polini lc, polini carbu 24, trekveren polini, leovinci 2de gen, polini gewichten :-D in vario vooraan. :kiss:
zou ik dan nog kijken voor een drukveer van polini in achterste varioklok en powerbox polini?
wat zou ik nog kunnen aanpassen om nog sneller te gaan? :?:
is er nog polini vertanding verkrijgbaar aan een redelijke prijs?
wat is het verschil met een electronische ontsteking?
Live your life, drive a CAMINO!!
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by hondaman »

polini vertanding kost rap 175 euro
i don't care, I LOVE IT
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Madmac »

De drukveer in de Camino achterpolie kan niet vervangen worden door zo'n Polini veer want die zijn te groot.
Thhomas
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 154
Joined: Mon 13 Jun 2011, 12:25
Location: Vlaanderen

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Thhomas »

Om sneller te kunnen gaan een andere cilinder en uitlaat gebruiken
User avatar
Deckertje
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 195
Joined: Wed 30 Jan 2008, 11:38
Location: St-Kruis (Brugge)

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Deckertje »

Thhomas wrote:Om sneller te kunnen gaan een andere cilinder en uitlaat gebruiken
wat dan wel?
Live your life, drive a CAMINO!!
Intercooler
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 187
Joined: Mon 25 Feb 2013, 21:32
Location: Drongen

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Intercooler »

Als ge een polini lc hebt, zou ik deze er zeker op laten zitten.
Hoe rap is hij nu ongeveer?
User avatar
Deckertje
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 195
Joined: Wed 30 Jan 2008, 11:38
Location: St-Kruis (Brugge)

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Deckertje »

weet ik nog niet, ben nog stukken aan het verzamelen.
daarom dat ik deze informatie vraag.
Live your life, drive a CAMINO!!
User avatar
Deckertje
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 195
Joined: Wed 30 Jan 2008, 11:38
Location: St-Kruis (Brugge)

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Deckertje »

ik ben aan het overwegen om een tjt vario te steken vooraan met polini gewichtjes.
Live your life, drive a CAMINO!!
Maurice79
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 9
Joined: Mon 15 Dec 2014, 05:52
Location: Heerlen

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Maurice79 »

hallo Deckertje zo"n TJT vario is zeker een aanrader! Ik heb mezelf via ebay zo"n Malossi eindoverbrenging besteld en per ongeluk nog eentje. Ze zijn beide betaald en onderweg. Als ze binnen zijn heb ik er eentje over. Ik laat u dat wel weten mocht ge interesse hebben. Groetjes
Maurice79
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 9
Joined: Mon 15 Dec 2014, 05:52
Location: Heerlen

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Maurice79 »

Maar zo ene TJT als ge die kunt uit halen dan zou ik het meteen doen! Voor niet meer dan 120 euro denk ik. Dat heb ik ook betaald voor ene 2e hands.
User avatar
Deckertje
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 195
Joined: Wed 30 Jan 2008, 11:38
Location: St-Kruis (Brugge)

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Deckertje »

Image dit is een foto van hoe hij ongeveer moet worden van model, de kleuren zullen volledig anders zijn.
Live your life, drive a CAMINO!!
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Twister »

Wil je een echte sprinter/racer hebben, dan moet je ook overstappen op electrische ondersteking. En voor sprinten zou ik daarbij ook kiezen voor een binnenrotor.

Polini heeft die ook, maar dan zul je waarschijnlijk zelf een grondplaat moeten maken.

Daarnaast zou ik als ik jou was zelf een uitlaat maken (of laten maken) die gebaseerd is op je setup.

Zorg dat niet alleen de inlaat 24mm is, maar ook het spruitstuk en de doorgang bij het membraan. De kleppen uiteraard ook van carbon en waarschijnlijk 0,25mm dik, of misschien nog iets dunner.

Tot slot: de koppeling van een Camino is voor standaard setup prima, maar is bij serieuze power de zwakste schakel.

Ik ben momenteel bezig met een 50cc sprinter waarvoor ik een scooter as in het vertandingshuis heb zitten (redelijk veel aanpassingen voor nodig), maar daar kan ik uiteindelijk een scooter poelie met complete koppeling op plaatsen. Ik hoop dat het sterk genoeg is, ik moet het nog uitproberen ;-)
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
Deckertje
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 195
Joined: Wed 30 Jan 2008, 11:38
Location: St-Kruis (Brugge)

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Deckertje »

Twister wrote:Wil je een echte sprinter/racer hebben, dan moet je ook overstappen op electrische ondersteking. En voor sprinten zou ik daarbij ook kiezen voor een binnenrotor.

Polini heeft die ook, maar dan zul je waarschijnlijk zelf een grondplaat moeten maken.

Daarnaast zou ik als ik jou was zelf een uitlaat maken (of laten maken) die gebaseerd is op je setup.

Zorg dat niet alleen de inlaat 24mm is, maar ook het spruitstuk en de doorgang bij het membraan. De kleppen uiteraard ook van carbon en waarschijnlijk 0,25mm dik, of misschien nog iets dunner.

Tot slot: de koppeling van een Camino is voor standaard setup prima, maar is bij serieuze power de zwakste schakel.

Ik ben momenteel bezig met een 50cc sprinter waarvoor ik een scooter as in het vertandingshuis heb zitten (redelijk veel aanpassingen voor nodig), maar daar kan ik uiteindelijk een scooter poelie met complete koppeling op plaatsen. Ik hoop dat het sterk genoeg is, ik moet het nog uitproberen ;-)
alvast veel succes gewenst met het testen, en bedankt voor de nuttige info.
wat bedoel je met binnenrotor polini en grondplaat maken?
waar kan ik zo een binnenrotor bestellen?
de uitlaat kan ook nog veranderen.:d
Live your life, drive a CAMINO!!
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: vraagje over setup polini racertje

Post by Twister »

Deckertje wrote:alvast veel succes gewenst met het testen, en bedankt voor de nuttige info.
Dank je, jij ook! Leuke intenties heb je!
Deckertje wrote:wat bedoel je met binnenrotor polini en grondplaat maken?
Belangrijke onderdelen van je ontsteking zijn de stator (spoel) en het vliegwiel (magneet). Door de magneet langs een spoel te bewegen wordt in principe voor een spanning voor de ontsteking gezorgd (welke middels een bobine/condensator verder wordt opgewerkt tot een hoog voltage).

Camino heeft dat ook. Dat is dat grote vliegwiel op je krukas dat om de 3 spoelen heen draait op een standaard Camino ontsteking. In feite heb je hier een 'buitenrotor': de magneten van het vliegwiel draaien aan de buitenzijde om de spoelen heen. De spoelen zijn gefixeerd op een grondplaat (ook wel statorplaat).
Overigens wordt bij de Camino de timing van de ontsteking bepaald door open en dichtgaan van de contactpunten (mechanische ontsteking).

Magneten zijn zwaar en zorgen voor een vertraging op je krukas (je krukas moet dit vliegwiel immers ronddraaien). Om massa te besparen (en daarmee de vertraging die dit heeft op het krukas te verkleinen) zijn er ontstekingen ontworpen waarbij de rotor langs de binnenkant van een stator draait: binnenrotor.

Daarnaast zijn contactpunten inmiddels 'antiek' te noemen. Deze zijn niet zo nauwkeurig en worden bij hogere toerentallen steeds minder nauwkeurig (met als gevolg een minder goede verbranding). De meeste ontstekingen zijn tegenwoordig niet meer mechanisch maar elektrisch: ipv een mechanische timing wordt de timing van de ontsteking bepaald door opnieuw een magneet en een spoel.

Daarin is tevens onderscheid in analoge en in digitale ontstekingen. De laatste zijn volledig via software in te regelen waarbij het bijvoorbeeld mogelijk is om bij hogere toerentallen een andere timing toe te passen voor nog betere prestaties.

Wil je een Polini ontsteking, check Polini catalogus:
http://www.polini.com/catalogo/en/ricerca.html

(Download in PDF)
Check bladzijde 42 in kolom 'Digital Ignition' -> Vervolgens: blz 252 t/m 256.

De grondplaat wordt hier 'Stator plate' genoemd.
Deckertje wrote:waar kan ik zo een binnenrotor bestellen? :d
Check Polini dealers ;-)

In Nederland levert euroscooters.nl veel Polini onderdelen.

De digitale ontsteking voor bijvoorbeeld Piaggio:
http://www.euroscooters.nl/advanced_sea ... =1&x=0&y=0

NB: deze gaat niet zomaar passen en werken op Camino. Naast grond plaat zul je ook goed moeten weten hoe je hem juist moet timen.

Succes!!
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Post Reply