Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

jamarcol vs sito

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Helmkes
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 3
Joined: Mon 06 Nov 2017, 20:43

jamarcol vs sito

Post by Helmkes »

Hallo,

Ik ben bezig aan het opknappen van mijn honda camino dx uit 88, vario 3bill, A klasse, originele 49cc. Toen ik 'm op mijn 16de kocht van een hobbyist zei die persoon dat er een sito potje onder stak. Andere kenners uit mijn omgeving spraken dat tegen omdat er ergens een gat in zat of ingeboord was. ik heb dat toen eens laten dichtlassen door een kennis. We hebben het potje toen ook verhit tot het gloeiend heet was en dan uitgeschud tot er heel wat roet uit kwam. Daarna trok mijn camino beter op.
Topsnelheid was 50 op een lang plat stuk.

later heb ik eens een proma-uitlaat getest (voor 1 dag) maar dat trok nogal wispelturig op en ben terug naar dat potje gegaan.

Ik wil sowieso een nieuwe uitlaat plaatsen. maar ik wil niet te hard opvallen met "racing" uitlaten. mijn eerste keuze was dus om terug voor een sito potje te gaan omdat dit wordt aangeprezen als een getemperde acceleratiebooster. Liefst zou ik een bos-uitlaat willen omdat die er cool uit zien maar dat gaat niet vooruit lees ik hier.

Toen kwam ik op de vrij goedkope Jamarcol uitlaat: https://treatlandgraveyard.files.wordpr ... bbit-2.jpg
Die ziet er nog wel best OK uit vind ik. Geen potje maar toch low profile.

Maar ik vind maar weinig reviews van mensen die deze gebruiken. Zijn er hier mensen met ervaring hiermee?

voorkeur is om snel op te trekken en topsnelheid hoeft niet meer dan 50.
Liefst geen irritant hoog en luid geluid
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4022
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: jamarcol vs sito

Post by camino_expert »

hallo
jamarcol is geen trekuitlaat
meer het type als de bos uitlaat zwaarder doffer geluid
trekken is sitopot
sito herken je zo
het enige potje dat geen aflaat vijs heeft , en sito staat er vanonder ingedrukt
dan is sito voor u de beste optie ,
valt ook niet op
en mag je steken
deze zijn gehomologeerd
succes ;)
honda camino forever
Post Reply