Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

rtb camino crosser

NIEUW LID: Je dient je hier eerst voor te stellen!

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
joord
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 15
Joined: Mon 25 Feb 2013, 23:07

rtb camino crosser

Post by joord »

Beste

Bij deze stel ik mezelf voor;

Ik ben 25 jaar en werk in een garage, in weekends werk ik voor een race team of rij ik zelf auto cross.
Mijn interesse is camino's is een jaar of 10 weg geweest, maar sinds er hier in oost-vlaanderen een moped cross wordt georganiseerd heb ik de camino's weer boven gehaald. Met dat verschil, voeger was het snelheid; nu trekken... :-D
De eerste Moped wars ben ik na een endurance race van 45 min na de 40e min uitgevallen, en nog 3e geëindigd !

Bon nu moeten jullie mij dus helpen in april 1e te worden !
User avatar
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1293
Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)

Re: rtb camino crosser

Post by YaMaGa »

Beste , ik hoop dat je caminokes zeker niet meer origineel waren / zijn ...
Ik zou hier wel wat meer over te weten willen komen , waar is dat ergens in oost vl?
Groetjes
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: rtb camino crosser

Post by den Ives »

Welkom op CT, inderdaad vertel ons meer over die moped race dat boeit ons wel :wink:
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
borgharen
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1971
Joined: Sat 26 Jan 2008, 15:01
Location: Maastricht-Limburg

Re: rtb camino crosser

Post by borgharen »

welkom op c-t forum. :wink:
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: rtb camino crosser

Post by standreww »

Welkom!!
Foto's en filmpjes van het Moped gebeuren zijn altijd welkom hier!
User avatar
kadettgsiboy
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 5211
Joined: Sun 25 Sep 2005, 17:11
Location: leopoldsburg

Re: rtb camino crosser

Post by kadettgsiboy »

Welkom op Ct

Mvg
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: rtb camino crosser

Post by Sander »

Welkom! :wink:
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: rtb camino crosser

Post by ben999 »

Ben ook wel benieuwd :wink:

Posten die foto's :jump:

welkom.
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: rtb camino crosser

Post by clio-tuning »

Welkom op camino-tuning!
joord
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 15
Joined: Mon 25 Feb 2013, 23:07

Re: rtb camino crosser

Post by joord »

Alle info op

http://www.mopedwars.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Image

Image

de voornaamste regels zijn Geen versnellingen, en enkel 50cc
Dus kan iemand mij helpen met een poorten plan om een 50cc sneller te maken? nu eh ik en HM-PI 49cc vanonder een beetje afgenomen, en de culasse ook en beetje gevlakt, en een stuk uit de piston gefreesd voor meer intake, ook poorten zijn iets vergroot... originele carb, maar sproeien uitgeboord...

Alle hulp is welkom, ook verwijzingen naar topic's natuurlijk, ik ben hier nog niet zo thuis...
Snelheid speels niet zo'n grote rol, 45 kmh is ok, maar hij moet trekken gelijk een beest :-)

dank bij voorbaat

(verder heb ik ook een versterkte achterbrug, open geplooide reedvalve (carbon) lichtste polini trekveertejes, achterste vario een beetje plat genepen...enz...)
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: rtb camino crosser

Post by mhrfreak »

hallo

niet verkeerd bedoelt maar zoals hij het beschrijft heb je niet voldoende ervaring om aan een cilinder te beginnen,dit doe je niet door wat af te kijken van een poortmapje,poorthoeken,juiste timing(hangt van doel,uitlaat enz af) ,dit is niet iets dat je leert op en uurtje,hier doe je jaren over .

als ik een cilinder doe word er voor ik begin meer dan 4 uur gerekent en gemeten voor er aan begonnen kan worden,poortmap is enkel goed voor eens snel de poorten te bekijken,breedte enz
(klopt ook wel niet exact, ope een poortmapje)
oppervlakte,volume,spoelhoek (belangrijkste),aantal graden dat ze opent en sluit,speling zuiger/cilinder,diameter uitlaaatpoort,...

,ook mag je niet verder aanpassen dan wat er met de uitlaat en of rest van de setup mogelijk is dus ook de uitlaat moet compleet opgemeten en gerekent worden om zo de geschikte timingen,hoeken,enz te weten hoe de cilinder moet worden,ook carb grote,inhoud cilinderkop,vorm cilinderkop,compressieverhouding en noem maar op moet je rekening met houden als je de cilinder wilt aanpassen enz....

beste is inneens opmaat uitlaat maken,opmaat verbrandingskamer enz. voor optimaal vermogen,
bij deze hoop ik dus dat je bergrijpt dat je het nooit even snel kan nadoen van een poortmap
ook een tandartsfrees en liefst diamand frezen zijn standaard gereedschap om een cilinder aan te passen)

in het geval om een 50cc van camino te tunen ga je merken als je alles uiterekent hebt dat er een stuk afgedraaid moet worden van de cilindervoet + kop en alsook van het hemd (tip)
dus draaibank + freesmachine ook vereist uiteraard)

voor leuk en snel 50cctje:
uiteraard alles berekent.

,beste is om enkele poortjes bij te maken vermits de poorten van een camino 50cc op niets lijken,of een bus in maken en alle poorten er zelf in maken(voor als je nog betere prestaties wilt wat wel de bedoeling gaat zijn mits er met gecrost moet worden) eventueel ander mooi 50cc cilindertje bus in slechte alu 65 maken en dan alles aanpaseen( ook al betere basis)

ook membraaminlaat(hoek ,enz) carter dient aangepast te worden,beter membraam,zilverkooi naaldlager in de drijfstang + lepeltje in maken/slijpen voor betere smering ook bij smal end(vanwege hogere toerentallen die hij gaat moeten draaien,in geval cross zou ik tot 14 000rpm gaan mis ietjes meer ,in race gavel mag het heel wat hoger :d
maar dan speelt trekkracht niet zo een rol,deftige koppeling ga je ook nodig hebben,uiteraard een andere ontsteking,carburator zou ik niet groter gaan dan 24 (voor de cross ideaal voor een 50 ,pers. mening).
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: rtb camino crosser

Post by standreww »

Dat is nu een grondige uitleg!

:shock: Dat is nu wel de smerigste camino die ik ooit gezien heb! :thumbsup:
Toch proficiat met je 3de plaats!
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: rtb camino crosser

Post by den Ives »

Dirty bike :lol:
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
Remko
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 763
Joined: Fri 17 Oct 2008, 17:22
Location: Eindhoven

Re: rtb camino crosser

Post by Remko »

Geen versnellingen? En dan rijden met een vario?
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: rtb camino crosser

Post by ben999 »

Remko wrote:Geen versnellingen? En dan rijden met een vario?
Dat vroeg ik me ook al af :lol:



En zie ik daar een spatje vuil? :d
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Post Reply