Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
roderen
Moderator: -Camino Crew-
roderen
ik steek binnekort men nieuwe 50cc cilinder omdat de oude is vastgelopen, ik heb een handleiding om perfect te roderen, een deel komt van duff zijn site en de rest is derbij gedaan zoals duff me het heeft vertelt (bedankt hiervoor duff )
dit is de handleiding en als der iets op aan te merken is zeg het maar, (de varioring zorgt ervoor dat vario niet volledig dichtgaat en topsnelheid lager ligt.)
Hoe rodeer je een gietijzer:
Bij plaatsing goed insmeren met olie.
Wat extra olie met je naft mengen kan zeker geen kwaad (wat extra rook maar dat is niet zo erg)
Relatief traag optrekken, en ongeveer 30 - 40km/h rijden.
Voor een goeie 300km
Dan mag je uw snelheid en optrekken stillaan verhogen.
Tot je ongeveer aan 500km bent.
Tegen dan moet je hem al op zijn top gereden hebben (vanaf 400km ofzo)
Dit alles doe je met ontgrensde vario en sito potje.
Na die 500km mag je de vario ring en leovince en terug onder steken en rij je 25 km weer met gas bijna niet open en dan rij je 25 km door hem regelmatig op volle toeren te laten komen.
Zo, nu is je cilinder perfect gerodeerd!
Hoe rodeer je een aluminium:
Bij plaatsing goed insmeren met olie.
Wat extra olie met je naft mengen kan zeker geen kwaad (zoiezo is het beter om een alu wat extra te smeren)
15 minuten in ralentie draaien
volledig afkoelen
15 minuten in ralentie draaien
volledig afkoelen
paar k'ms opt gemak rijen (5 ofzo)
Hoe rodeer je een nieuwe piston in een gerodeerde cilinder (gietijzer):
Op dezelfde manier roderen als je een complete nieuwe kit rodeert. Maar nu moet je dat maar +-200km volhouden.
Hoe rodeer je nieuwe segmentjes:
Op dezelfde manier roderen als je een complete kit rodeert, maar nu moet je maar +-100km volhouden.
dit is de handleiding en als der iets op aan te merken is zeg het maar, (de varioring zorgt ervoor dat vario niet volledig dichtgaat en topsnelheid lager ligt.)
Hoe rodeer je een gietijzer:
Bij plaatsing goed insmeren met olie.
Wat extra olie met je naft mengen kan zeker geen kwaad (wat extra rook maar dat is niet zo erg)
Relatief traag optrekken, en ongeveer 30 - 40km/h rijden.
Voor een goeie 300km
Dan mag je uw snelheid en optrekken stillaan verhogen.
Tot je ongeveer aan 500km bent.
Tegen dan moet je hem al op zijn top gereden hebben (vanaf 400km ofzo)
Dit alles doe je met ontgrensde vario en sito potje.
Na die 500km mag je de vario ring en leovince en terug onder steken en rij je 25 km weer met gas bijna niet open en dan rij je 25 km door hem regelmatig op volle toeren te laten komen.
Zo, nu is je cilinder perfect gerodeerd!
Hoe rodeer je een aluminium:
Bij plaatsing goed insmeren met olie.
Wat extra olie met je naft mengen kan zeker geen kwaad (zoiezo is het beter om een alu wat extra te smeren)
15 minuten in ralentie draaien
volledig afkoelen
15 minuten in ralentie draaien
volledig afkoelen
paar k'ms opt gemak rijen (5 ofzo)
Hoe rodeer je een nieuwe piston in een gerodeerde cilinder (gietijzer):
Op dezelfde manier roderen als je een complete nieuwe kit rodeert. Maar nu moet je dat maar +-200km volhouden.
Hoe rodeer je nieuwe segmentjes:
Op dezelfde manier roderen als je een complete kit rodeert, maar nu moet je maar +-100km volhouden.
- Tuning Camino
- -= Elite Member =-
- Posts: 1438
- Joined: Thu 26 Aug 2004, 23:12
- Location: Oost-Vlaanderen
- Contact:
-
- -= Ex moderator =-
- Posts: 3326
- Joined: Tue 03 Feb 2004, 22:41
- Location: Zwankendamme (Zeebrugge)
- Contact:
Re: roderen
Dat mag met eender welke uitlaat hoor. Alleen moet je hetpeterdhondt wrote: Dit alles doe je met ontgrensde vario en sito potje.
karakter hebben van niet open te trekken...
Sticky van gemaakt trouwens...
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Klopt, gewoon zien dat je cilinder niet teveel toeren draait, want dat is het belangrijkste.michiel4 wrote:+ dat over de 30 à40 km/u klopt niet voor alle cilinders hé,
als ik nu een nieuwe h1,2,3 of 4 cilinder koop en ik doe wat er hier staat zou ik heel tijd op mijn max. moeten rijden
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- Tuning Camino
- -= Elite Member =-
- Posts: 1438
- Joined: Thu 26 Aug 2004, 23:12
- Location: Oost-Vlaanderen
- Contact:
- Tuning Camino
- -= Elite Member =-
- Posts: 1438
- Joined: Thu 26 Aug 2004, 23:12
- Location: Oost-Vlaanderen
- Contact:
-
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1094
- Joined: Fri 22 Jul 2005, 22:09
- Location: Lanaken
- Contact:
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Is niet gezond hoor...hondatuning wrote:als je met hele zware gewichejes rijd bij inrijden, gaat dat dan niet?
Met te zware gewichten gaat je vario meteen toe = meteen véééél te zwaar verzet...
Je moet testen met je gewichtjes wat de beste zijn.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- malossifreak
- -= Expert Member =-
- Posts: 991
- Joined: Wed 16 Feb 2005, 18:14
- Location: buggenhout