Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

roderen

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
User avatar
T.G.T.
-= Forum Slet =-
-= Forum Slet =-
Posts: 4619
Joined: Thu 19 Jan 2006, 12:00
Location: 100% Mechelen
Contact:

Post by T.G.T. »

okay,thanks gasten,omdak die p4 van willem heb,hij gaat echt wel goed vooruit,maar kzou nog aan zo'n 2e segment moeten zien te geraken,ofwel weer 2 nieuwe,dan slijten ze evenrap af,kan iemand aan segmenten geraken bij deze?kgeloof dat het piston is van 41.25,eens horen bij willem,
Tegetieten loves you all! :lol:
User avatar
laurenss
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 530
Joined: Thu 18 Aug 2005, 19:19
Location: west-vl

Post by laurenss »

ik zal gauw om nieuwe cillinder gaan,
maar er komen veel nieuwe onderdelen onder.

jullie zeggen hier: geen hoge toeren maken en op rolanti laten draaien voor een alu cillinder.

stel nu dat: als ik die camino in elkaar steek, meeste onderdelen zijn nieuw.
ik wil beginnen met die alu cillinder te roderen maar die camino wil niet op rolanti draaien :s wat moet ik dan doen?
en wat als hij direct overtoeren maakt als hij nog maar net in gangk is :/

je kunt toch moeilijk je camino afstellen met een andere cillinder, dat zal dan toch weer verschillen. En als je moet beginnen afstellen met een nog niet gerodeerde, kan dat dan kwaad?
User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2299
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin »

afstellen duurt nu ook nie zo lang hé, maak gewoon datie mooi in rolantie kan draaien...
User avatar
!3art Carlito
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3031
Joined: Sun 24 Apr 2005, 23:07
Location: Vlaanderen

Post by !3art Carlito »

mijn brommermaker zegt dat je een aluminium cilinder ook een 200km moet roderen en rustig rijden, uiteindelijk zijn de sigmenten en circlipsen uit het zelfde matriaal al bij een gietijzer cilinder  :idea:  :wink: 
User avatar
marvin
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 2299
Joined: Wed 31 Aug 2005, 21:08

Post by marvin »

ook al gehoord voor minder te roderen dat ze de poorten afwerken en alles eens in een speciale kookpot steken.
User avatar
T.G.T.
-= Forum Slet =-
-= Forum Slet =-
Posts: 4619
Joined: Thu 19 Jan 2006, 12:00
Location: 100% Mechelen
Contact:

Post by T.G.T. »

bevels dus wil je zeggen,ik heb dit ook aan me getunede p4
User avatar
laurenss
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 530
Joined: Thu 18 Aug 2005, 19:19
Location: west-vl

Post by laurenss »

marvin wrote:afstellen duurt nu ook nie zo lang hé, maak gewoon datie mooi in rolantie kan draaien...
ja dat mss wel maar als hij al direct in een te hoge toeren aantal komt van zodra je camino nog maar net in gangk is :/
Stoner
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1563
Joined: Sun 12 Dec 2004, 01:09
Location: Ichtegem

Post by Stoner »

da gebeurt toch nie?
kan trouwens wel tegen een stootje hoor, je cilinder zal dan toch nog nie warm hebben.

@ carlito, idd alu altijd nog roderen dmv een goeie 100km rustig te rijden. het systeem van dat laten draaien en afkoelen is enkel voor een race-cilinder. Hierdoor zal je niet lang genot hebben van je cilinder.
User avatar
Brenneman
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 835
Joined: Sun 08 May 2005, 10:42
Location: paal-beringen

Post by Brenneman »

kan da veel kwaad als ge ene 65 gaat roderen met ene proma
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Brenneman wrote:kan da veel kwaad als ge ene 65 gaat roderen met ene proma
Nee, is juist goed
Roderen met de setup waarmee je zal rijden... :wink:
ruubke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 235
Joined: Tue 27 Jun 2006, 19:11
Location: Waregem

Post by ruubke »

kverstaat link nie das toch egt zeeeeeeeeeeer lang daje moe rijden... is da nie wa overdreven?? eer daje klaar zijt met roderen amaai :lol: 
User avatar
T.G.T.
-= Forum Slet =-
-= Forum Slet =-
Posts: 4619
Joined: Thu 19 Jan 2006, 12:00
Location: 100% Mechelen
Contact:

Post by T.G.T. »

dat moet je er voor over hebben als je lang genot wilt hebben
van je cilinderken e :wink: 
Tegetieten loves you all! :lol:
Sprutte
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 391
Joined: Wed 31 Aug 2005, 19:46
Location: Roeselare

Post by Sprutte »

Nieuwe cilinder gestoken (wel op scoot ,maar dat kan ook handig zijn om te weten, zal wel hetzelfde zijn)

oneffenheden (braampjes enzo) weggewerkt in cilinder, dat em helemaal glad was, en dan nog 100km heel tijd in lage toeren, en dan nog 100 km, lage toeren maar aventoe ééns aan je gas trekken (voor gietijzer :wink: )

heb deze uitleg gekregen van scoot specialist :P 
User avatar
FlamingProma
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 5909
Joined: Sat 10 Apr 2004, 10:54
Location: Sint-Niklaas
Contact:

Post by FlamingProma »

lol :p ne originele scooter maakt bijna constant het zelfde toerental :-D
Onze Jupiler die in de fleskes zit,
geheiligd is Uw smaak,
Uw walm kome,
Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen
Sprutte
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 391
Joined: Wed 31 Aug 2005, 19:46
Location: Roeselare

Post by Sprutte »

Jah, khebbet dan ook over opdrijfcil :wink: 
Post Reply