Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

uitlaat zelf maken

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
Nicholas1234
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sat 20 May 2006, 20:44
Location: Dendermonde

Post by Nicholas1234 »

ma alle das toch niwaar!

me ne 4 takt doede toch me hetzelfde aantal liter naft meer kilometers!

da ne 4takt trager rijdt en vooral minder trekt wetek ook wel, tot 24 per uur rijdt ik nen dax eraf me mijne velo
edel
-= Elite Member =-
-= Elite Member =-
Posts: 2958
Joined: Sat 09 Oct 2004, 20:09
Location: roeselare

Post by edel »

RD wrote:2takt tot 80 a 90% rendement
en 4takt 60 a 70% rendement

zo simpel is het :wink:
was het zo maar, dan was er nog benzine op de wereld voor 200 jaar

benzine rendement 30%
diesel rendement 35-40 (commonrail)
User avatar
hornymoose
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3286
Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
Location: dilsen-stokkem

Post by hornymoose »

Nicholas1234 wrote:
hornymoose wrote:di tech is een injectie,
zoals bij auto's.

Aprilia Di tech is een scooter die dat heeft
een peugot heeft dat ook
Een injectie systeem op een scooter :lol:
Wa kost da ni? da moet dan nog onder druk gezet worden en een soort van E.C.U in
scooter kost rond de 2500 euro NIEUW
niks anders dus als een aerox etc
User avatar
freak
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 447
Joined: Wed 10 May 2006, 14:43
Location: Beringen-koersel

Post by freak »

kversta er nix van waik juist heb geleze ,zoou ge da is in gwn nederlands uitleggen ? twas dus gwn een uitlaat maken e . en jullie zijn over viertakt bezig:s en scooters en 125 cc :s
I got Money
I got Power
And I got a Camino

So you fuckin Respect me , right ..
User avatar
gerrit
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 359
Joined: Mon 04 Apr 2005, 16:56
Location: hasselt ( godske )
Contact:

Post by gerrit »

ik las hier ergens dat 2takt steviger was dan 4takt, ik dacht altijd dat 4takt juist steviger was dan 2takt en in de praktijk lijkt dit wel te kloppen alle 3 kameraden hebbe een cross 2 ter van 4takt :weinig problemen ,2takt toch aanzielijk meer stukken (door slijtage) dan de 4takt motoren ik snap er niks meer van  :?  :-D 
Space... it seems to go on and on... untill you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you
User avatar
mr_nilson
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2103
Joined: Wed 22 Sep 2004, 18:56
Location: loppem

Post by mr_nilson »

gerrit wrote:ik las hier ergens dat 2takt steviger was dan 4takt, ik dacht altijd dat 4takt juist steviger was dan 2takt en in de praktijk lijkt dit wel te kloppen alle 3 kameraden hebbe een cross 2 ter van 4takt :weinig problemen ,2takt toch aanzielijk meer stukken (door slijtage) dan de 4takt motoren ik snap er niks meer van  :?  :-D 
toch is 4takt minder stevig dan 2takt

4takt is gewoon veel complexer,en meer kleinere onderdele dus ook sneller wa stuk gaan

de krukas van4takt gaat er sneller door dan 2takt ze
zien we meer dan genoeg op men werk
Image

BUN DOWN DI SYSTEM
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Post by metsinsons »

omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...
camino_camino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 101
Joined: Sun 06 Aug 2006, 18:47
Location: MM

Post by camino_camino »

ikeb gehoord dat 2t beter op trek hebben en 4t beter sneller gaat  :) 
User avatar
FlamingProma
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 5909
Joined: Sat 10 Apr 2004, 10:54
Location: Sint-Niklaas
Contact:

Post by FlamingProma »

metsinsons wrote:omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...
als ge spreekt over eenzelfde cilinderinhoud kan tweetakt meer vermogen leveren, maar het rendement is wel een klein beetje lager en kwalitatief is viertakt beter omdat die een veel beter smeersysteem heeft dan een tweetakt
camino_camino wrote:ikeb gehoord dat 2t beter op trek hebben en 4t beter sneller gaat :)
tweetakt is op elk vlak beter als je puur op vermogen bekijkt voor eenzelfde cilinderinhoud

maar het lijkt miss ofdat viertakt sneller gaat omdat het meestal schakelbakken zijn, en die hebben veel minder verliezen dan een vario, een vario en een schakelbak mag je niet vergelijken :wink:
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Post by metsinsons »

camino_camino wrote:ikeb gehoord dat 2t beter op trek hebben en 4t beter sneller gaat  :) 
normaal omgekeert e, 4takt meer vermogen op de drijfstang is meer trek en 2takt hogere toere is sneller
ma opt einde van tuning is 4takt toch beter ma ook duurder om te tune
daarom da nu de cbr en al op 4takt is gemaakt en die was daarvoor op 2takt :wink:
Nicholas1234
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sat 20 May 2006, 20:44
Location: Dendermonde

Post by Nicholas1234 »

metsinsons wrote:omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...
omgekeert e, 4 takt lever meer rendement en minder vermogen op eenzelfde inhoud
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Post by metsinsons »

Nicholas1234 wrote:
metsinsons wrote:omda 4takt meer vermogen levert maar 2takt een hoger dendement mja 4takt is rapper stuk as 2takt omda er veel meer bewegende onderdele inzit zoals bevoorbeeld:kleppe,tuimelaars,nokkenas,stooterstangen,enz...
omgekeert e, 4 takt lever meer rendement en minder vermogen op eenzelfde inhoud
neeh 2takt meer rendement :wink:
Nicholas1234
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sat 20 May 2006, 20:44
Location: Dendermonde

Post by Nicholas1234 »

alle oe kan da nu: bij 2 takt blijven er spoelverliezen e!
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Post by metsinsons »

2takt tot 80 a 90% rendement
en 4takt 60 a 70% rendement zegt RD mja ik denk ook da 4takt meer rendement eeft< me zeker en vast meer vermogen want bij et veranderen van de cilinhoud van een 4takt moet er een andere drijfstang in(zelfs bij maar 63cc)anders(door de kracht)vervingt uwen drijfstang en bij nen 2takt is da ni direct :wink:
User avatar
pj-tuning
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1993
Joined: Fri 13 May 2005, 22:09
Location: edegem

Post by pj-tuning »

manne wa ne zever :lol:
4takt max 30% rendement en 2 takt iets minder weet nimeer hoeveel, geleerd opt school en kvolg auto :wink:
Post Reply