Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

motorblok revisie (engine overhaul)

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply

Is dit een nuttige/goede handleiding ?

Ja
198
96%
Nee
9
4%
 
Total votes: 207

User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1390
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht »

ok

btw  :clap: voor de handleiding
Stunt-rijder --> OUDE NAAM: Bremino
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Thx,
wat vinden jullie van de nieuwe pixs?  :P 
User avatar
michiel4
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 4245
Joined: Sat 23 Apr 2005, 13:58
Location: Brugge

Post by michiel4 »

En hoe moet je die oliekeerringen (bouragen) plaatsen?
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

michiel4 wrote:En hoe moet je die oliekeerringen (bouragen) plaatsen?
Die zijn redelijk buigzaam, dus deze kan je makkelijk in t carter op de juiste plaats duwen.
User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1390
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht »

clio-tuning wrote:Thx,
wat vinden jullie van de nieuwe pixs?  :P 
heel mooie foto's

ze voor die dichting daar moet je toch nog 2 stukjes van af trekken zeker?
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

bremino wrote:
clio-tuning wrote:Thx,
wat vinden jullie van de nieuwe pixs? :P
heel mooie foto's

ze voor die dichting daar moet je toch nog 2 stukjes van af trekken zeker?
2 stukjes af trekken?
User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1390
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht »

ja waar de cilinder komt da stukske moet ge der toch nog aftrekken/scheuren/knippen en waar het membraam komt nee?
Stunt-rijder --> OUDE NAAM: Bremino
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Post by Santa Cruz »

Ge bedoelt de carterdichting, da moet ge idd het overbodige afscheuren (na montage)
User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1390
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht »

aa ok da bedoel ik :lol: 
Stunt-rijder --> OUDE NAAM: Bremino
User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1390
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht »

Ik ben alles gaan halen nu heb ik mijn motorblok uiteen
gedaan maar mijn lagers steken nog op mijn krukas en hoe
moet je die eraf doen zonder mijn krukas naar de zak te
helpen?
Ik heb voor €35 : 2lagers,2keerkringen en carterdichting :lol: 
Stunt-rijder --> OUDE NAAM: Bremino
User avatar
brun00b
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 166
Joined: Sun 05 Feb 2006, 15:12
Location: Gent

Post by brun00b »

bremino wrote:Ik ben alles gaan halen nu heb ik mijn motorblok uiteen
gedaan maar mijn lagers steken nog op mijn krukas en hoe
moet je die eraf doen zonder mijn krukas naar de zak te
helpen?
Ik heb voor €35 : 2lagers,2keerkringen en carterdichting :lol:
clio-tuning wrote:Als er een lager op je krukas zit moet je voorzichtiger te werk gaan! Er bestaan speciale lagertrekkers, dit is de beste oplossing. Natuurlijk heeft niet iedereen dit liggen…
Hoe je het dan kan doen: Met een gasbrandertje de lager goed warmstoken zodat de lager uitzet. Als hij goed warmgestookt is kan je voorzichtig proberen met een platte schroevendraaier die tussen de krukaswang en de lager te duwen, aan de overkant duw je ook een schroevendraaier. Daarmee kan je dan de lager van de krukas duwen. Wees voorzichtig!
zo dus :)
User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1390
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht »

oeps overgezen zeker :lol: 
mercikes
Stunt-rijder --> OUDE NAAM: Bremino
User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1390
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht »

het lukt niet gvd ik heb me de gasbrander op die lagers zitten branden maar nixke komt ni los
niemand die iets anders weet
Stunt-rijder --> OUDE NAAM: Bremino
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Post by clio-tuning »

Krukas in diepvries half uurke leggen,
eruithalen, enkel de lager ff warmstoken (hoef niet zo lang te zijn hoor!)
Dan 2 schroevendraaiers met een heel platte kant er 1 voor 1 ligtjes tussenkloppen, en dan kan je ze eraf "wippen"

Als het echt ni lukt misschien eens langs een SKF winkel gaan ofzo, misschien dat ze u lagers er gratis willen/kunnen aftrekken?
User avatar
Br3cht
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1390
Joined: Sat 21 Jan 2006, 15:27
Location: Kessel-Lo

Post by Br3cht »

is het je schroevendraaier op de rode of groene cirkel?
toch de rode e
en waar moet je verwarmen? rond de groene of rode cirkel?

http://img65.imageshack.us/img65/7990/img00152gb7.jpg
Post Reply