Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Krukas vergelijking,DMP vs Origineel
Moderator: -Camino Crew-
Krukas vergelijking,DMP vs Origineel
Hallow beste Ct mensen
Ik kan me wel indenken dat mensen willen weten wat ze kopen.
Zoals bv de veel besproken DMP 'Race' krukas.
Kostprijs:
Excl verzending 61.25 euro
Incl verzending 75.00 euro
http://www.vdhparts.nl/shop/index.php?c ... pages=45#0
Wel,ik heb deze nu in mijn bezit,en ik heb even een vergelijking gesteld tussen die van DMP en van de origineel:
Zo weet je wat je koopt en wat juist de verschillen zijn en welke invloed deze zal hebben.
Ziehier de foto's met de bijhorende uitleg:
Op deze foto's zie je heel duidelijk dat de vorm van de wangen veel scherper en groter - langer zijn tegenover die van een originele krukas:
Op deze foto's zie je dat de wangen van de DMP 'voller' zijn als die van een origineel,dit zorgt ervoor dat de krukas zwaarder word,en dat het carter volume van je blok kleiner word:
Deze foto's tonen aan dat een DMP drijfstang dikker (steviger) is als een originele drijfstang:
Hier ze je haast een klein verschilletje van de drijfstangen:
Tenslotte heb ik het verschil kwa gewicht getest,hieruit blijkt dat de DMP 20 gram zwaarder is,dit wil zeggen dat de motor onderin sterker zal worden (let wel,dit is een zeer miniem verschil,is niet zkr dat je het merkt op de baan,testbank kan wel een verschil te zien zijn).Maar ik zeg altijd,een klein ding hier en een klein ding daar,word 1groot geheel :
Dus stellen we vast dat:
DMP krukas is steviger (dikkere drijfstang + wangen)
DMP krukas geeft een kleiner carter volume door de 'vollere' wangen en dikkere drijfstang.
DMP krukas is 20 gram zwaarder wegens de dikte van drijfstang en vooral door de volle wangen.
Dus is deze zijn geld waard?
Ik zeg van wel,voor zo'n prijs - kwaliteit ben je zeker niet slecht af!
DMP is zoviezo beter als de originele krukas van Camino.
Kan ik nog iets veranderen aan een DMP krukas?
Natuurlijk valt een DMP krukas ook nog te 'tunen',door het carter volume groter of kleiner te maken door de wangen nog wat extra op te vullen,door de drijfstang een betere flow te geven en lichter te maken,door met het gewicht te spelen van de krukas enzoverder...
Moet ik verder nog iets veranderen als ik een DMP krukas plaats?
Normaal gezien mag deze geen enkel probleem zijn,hoogstens zul de vario / poly ietsje anders moeten afstellen.
Maar laten we het zo zeggen,voor een straat setupje is een andere afstelling niet echt van nut.
Zorg wel voor wat nuttige krukas lagers,ik raad de C3 of de C4 aan.
Buiten deze 2 types is Koyo ook zeker een goede keuze!
Ziezo,ik ben hier uitgepraat,ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Nog veel tuning plezier!
Greetz Martini
PS. @ Mods,is een sticky mogelijk?Thankx!
Ik kan me wel indenken dat mensen willen weten wat ze kopen.
Zoals bv de veel besproken DMP 'Race' krukas.
Kostprijs:
Excl verzending 61.25 euro
Incl verzending 75.00 euro
http://www.vdhparts.nl/shop/index.php?c ... pages=45#0
Wel,ik heb deze nu in mijn bezit,en ik heb even een vergelijking gesteld tussen die van DMP en van de origineel:
Zo weet je wat je koopt en wat juist de verschillen zijn en welke invloed deze zal hebben.
Ziehier de foto's met de bijhorende uitleg:
Op deze foto's zie je heel duidelijk dat de vorm van de wangen veel scherper en groter - langer zijn tegenover die van een originele krukas:
Op deze foto's zie je dat de wangen van de DMP 'voller' zijn als die van een origineel,dit zorgt ervoor dat de krukas zwaarder word,en dat het carter volume van je blok kleiner word:
Deze foto's tonen aan dat een DMP drijfstang dikker (steviger) is als een originele drijfstang:
Hier ze je haast een klein verschilletje van de drijfstangen:
Tenslotte heb ik het verschil kwa gewicht getest,hieruit blijkt dat de DMP 20 gram zwaarder is,dit wil zeggen dat de motor onderin sterker zal worden (let wel,dit is een zeer miniem verschil,is niet zkr dat je het merkt op de baan,testbank kan wel een verschil te zien zijn).Maar ik zeg altijd,een klein ding hier en een klein ding daar,word 1groot geheel :
Dus stellen we vast dat:
DMP krukas is steviger (dikkere drijfstang + wangen)
DMP krukas geeft een kleiner carter volume door de 'vollere' wangen en dikkere drijfstang.
DMP krukas is 20 gram zwaarder wegens de dikte van drijfstang en vooral door de volle wangen.
Dus is deze zijn geld waard?
Ik zeg van wel,voor zo'n prijs - kwaliteit ben je zeker niet slecht af!
DMP is zoviezo beter als de originele krukas van Camino.
Kan ik nog iets veranderen aan een DMP krukas?
Natuurlijk valt een DMP krukas ook nog te 'tunen',door het carter volume groter of kleiner te maken door de wangen nog wat extra op te vullen,door de drijfstang een betere flow te geven en lichter te maken,door met het gewicht te spelen van de krukas enzoverder...
Moet ik verder nog iets veranderen als ik een DMP krukas plaats?
Normaal gezien mag deze geen enkel probleem zijn,hoogstens zul de vario / poly ietsje anders moeten afstellen.
Maar laten we het zo zeggen,voor een straat setupje is een andere afstelling niet echt van nut.
Zorg wel voor wat nuttige krukas lagers,ik raad de C3 of de C4 aan.
Buiten deze 2 types is Koyo ook zeker een goede keuze!
Ziezo,ik ben hier uitgepraat,ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Nog veel tuning plezier!
Greetz Martini
PS. @ Mods,is een sticky mogelijk?Thankx!
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Mooie post!
Ga mij ook zo'n krukasje aankopen!
Ga mij ook zo'n krukasje aankopen!
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- FlamingProma
- -= Ex moderator =-
- Posts: 5909
- Joined: Sat 10 Apr 2004, 10:54
- Location: Sint-Niklaas
- Contact:
da vraag is ofdat deze ook even hard is, anders kunde ni stellen dat die stevig is voort zelfde geld is die van goedkoop betonijzer gemaakt
Onze Jupiler die in de fleskes zit,
geheiligd is Uw smaak,
Uw walm kome,
Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen
geheiligd is Uw smaak,
Uw walm kome,
Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
@ Sam: die krukas kost op espower.nl 64,94 euro en verzending naar BE valt best mee. Kom je op +- 70€ waarschijnlijk.
Liever een nieuwe DMP krukas dan een oude caminokrukas van 20 - 30 jaar oud waarbij van de ene dag op de andere metaalmoeheid kan optreden.
Ondertussen zijn er wel al redelijk wat met zo'n dmp krukas (martin, matjaskeu, santa cruz, ik,...)
De ene al een betere setup dan de andere, we zullen rap weten of het brol of niet is.
@ fuzze: staat niets van max. rpm op de doos
Liever een nieuwe DMP krukas dan een oude caminokrukas van 20 - 30 jaar oud waarbij van de ene dag op de andere metaalmoeheid kan optreden.
Ondertussen zijn er wel al redelijk wat met zo'n dmp krukas (martin, matjaskeu, santa cruz, ik,...)
De ene al een betere setup dan de andere, we zullen rap weten of het brol of niet is.
@ fuzze: staat niets van max. rpm op de doos
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Stage6 maakt bij mijn weten geen camino krukassen...
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html