Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Koppelingstrekker maken (draaien)
Moderator: -Camino Crew-
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Koppeling er op een goede manier afhalen kan misschien wel extra kosten vermijden.
Met een koppeling die niet mooi meer centrisch is worden de lagers nog extra belast...
Kheb het ook 1 keer moeten doen met schroevendraaiers omdat de schroefdraad op de koppeling voor ze eraf te trekken helemaal stuk was.
Kheb het voorzichtig gedaan, maar ze zat zo vast dat ze toch begon te buigen. Koppeling zat waarschijnlijk al heel lang opt blokje ofzo.
Met een koppeling die niet mooi meer centrisch is worden de lagers nog extra belast...
Kheb het ook 1 keer moeten doen met schroevendraaiers omdat de schroefdraad op de koppeling voor ze eraf te trekken helemaal stuk was.
Kheb het voorzichtig gedaan, maar ze zat zo vast dat ze toch begon te buigen. Koppeling zat waarschijnlijk al heel lang opt blokje ofzo.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
ook nog gehad, maar zonder schade afgekregen
met blokje naar brommerhandelaar, en die heeft de koppeling gratis afgehaalt
kweet ook wel wanneer ik schroevendraaiers kan gebruiken en waneer niet
bij de mijne nu en die van m'n vader moet ik niet bang zijn allessinds
gwn gelijkmatig kleine snokjes, kruipolie ff tikken op koppelingsplaat
en die komt er vanaf, duurt wel min 5 min mrjah we hebben geen haast
met blokje naar brommerhandelaar, en die heeft de koppeling gratis afgehaalt

kweet ook wel wanneer ik schroevendraaiers kan gebruiken en waneer niet
bij de mijne nu en die van m'n vader moet ik niet bang zijn allessinds
gwn gelijkmatig kleine snokjes, kruipolie ff tikken op koppelingsplaat
en die komt er vanaf, duurt wel min 5 min mrjah we hebben geen haast

- Geoffrey2412
- -= Advanced Member =-
- Posts: 156
- Joined: 16 Jan 2007, 16:28
- Location: Duffel
- Contact:
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Genormaliseerde gasdraad (whitworth schroefdraad) met een spoed van 1.50mm bestaat niet.
Kortste ertegen is een G1/4 en G1/4 met beiden een spoed van 1.337mm.
Dus het is normaal dat je geen withworth tap vind met een spoed van 1.50mm.
Metrisch fijne schroefdraad M24 bestaad inderdaad wel met een spoed van 1.50mm.
Flankendiameter is wel 23.026mm, dus gaat ook niet lukken om met deze tap schroefdraad de snijden in een boring van 22.3mm.
Kortste ertegen is een G1/4 en G1/4 met beiden een spoed van 1.337mm.
Dus het is normaal dat je geen withworth tap vind met een spoed van 1.50mm.
Metrisch fijne schroefdraad M24 bestaad inderdaad wel met een spoed van 1.50mm.
Flankendiameter is wel 23.026mm, dus gaat ook niet lukken om met deze tap schroefdraad de snijden in een boring van 22.3mm.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- Geoffrey2412
- -= Advanced Member =-
- Posts: 156
- Joined: 16 Jan 2007, 16:28
- Location: Duffel
- Contact:
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
-
- -= Member =-
- Posts: 101
- Joined: 06 Aug 2006, 18:47
- Location: MM
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
- caminoking
- -= Member =-
- Posts: 45
- Joined: 12 Oct 2005, 19:22
- Location: oetinge
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Welke spoed heb je gebruik?caminoking wrote:ik heb et probre te make azoo een kopelinbgstrekker maar de binneschroefdraad is niet gelukt voor over de kopeling ik heb er dan maar 3 gaatjes ingeboort en daar vijzen doorgedraai met als nut dat deze drie vijzen de kopeling vastklemmen
Tot de juiste draaddiepte gegaan? Niet wat dieper geprobeert?
...
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Moer voor koppeing: M24.5 x 1.5mm
In mijn tabbellenboek staat:
Flankendiameter: 23.026
Kerndiameter (moer): 22.376
Het is niet omdat het M24 is dat als je de diameter van de schroefdraad op de koppeling meet exact 24mm is hé
Je moet de as naar 22.376 (onhaalbaar op conventionele draaibank!) Als je naar 22.37 probeert te draaien zal het al mooi zijn.
Dan gewoon schroefdraad erin snijden tot hij vlot over de koppeling draait.
Achtervario weet ik niet meer welke schroefdraad erin zit...
In mijn tabbellenboek staat:
Flankendiameter: 23.026
Kerndiameter (moer): 22.376
Het is niet omdat het M24 is dat als je de diameter van de schroefdraad op de koppeling meet exact 24mm is hé

Je moet de as naar 22.376 (onhaalbaar op conventionele draaibank!) Als je naar 22.37 probeert te draaien zal het al mooi zijn.
Dan gewoon schroefdraad erin snijden tot hij vlot over de koppeling draait.
Achtervario weet ik niet meer welke schroefdraad erin zit...
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html