Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

algemeen elektriciteitstopic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
XzrfaX
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 49
Joined: Sat 23 Jul 2005, 21:18

Post by XzrfaX »

ik heb vanachter een led licht met rem schakelaar, is het mogelijk om dat remlicht te laten werken op menne mino ? ik pak gewoon spanning tussen rood en roze...

En weet iemand waar ik zo een ijzere plaatje kan kopen wat aan de binnekant van u bloklicht zit waar de schroef in pakt ?
User avatar
FlamingProma
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 5909
Joined: Sat 10 Apr 2004, 10:54
Location: Sint-Niklaas
Contact:

Post by FlamingProma »

de originele remkabel is voorzien van zo'n schakelaar

ik heb wel nog zo'n paar ijzeren plaatjes liggen, je kan die wel zelf maken ook hoor, je maakt een plaatje uit plaatstaal van 1 mm en je zorgt dat dat gewoon past waar je uiteinelijk een gat in boort en er een moetje aaan soldeert, dit is maar een kwartiertje werk
Onze Jupiler die in de fleskes zit,
geheiligd is Uw smaak,
Uw walm kome,
Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen
XzrfaX
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 49
Joined: Sat 23 Jul 2005, 21:18

Post by XzrfaX »

dat heb ik geprobeerd, maar solderen lukt niet, die tin pakt ni tegoei...
User avatar
FlamingProma
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 5909
Joined: Sat 10 Apr 2004, 10:54
Location: Sint-Niklaas
Contact:

Post by FlamingProma »

een beetje soldeervet of S-39 gebruiken en deftig opschuren en verfwarmen, da moet kunnen smelten van de warmte van het metaal en ni van de vlam alleen :lol:
Onze Jupiler die in de fleskes zit,
geheiligd is Uw smaak,
Uw walm kome,
Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen
User avatar
Banaantje
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 108
Joined: Wed 15 Aug 2007, 17:15
Location: Genk

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Banaantje »

hallo , ik heb een camino gekocht maar de vorige eigenaar had nog geen tijd gehad om het achterlicht erop te zetten , ik heb het er nu op gekregen en dus is mijn vraag hoe ik het precies moet verbinden , iemand had me gezegt dat ik hem naar de voorlamp moet verbinden en daar ergens aansluiten

alle hulp is welkom ;)

Greetz
Banaantje //
Johnny Rotten once said: Rules are for fools!
User avatar
matjaskeu
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 4293
Joined: Mon 13 Jun 2005, 19:16
Location: ledegem

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by matjaskeu »

heb je een originele kabelboom? ander zitten er daar al kabels klaar voor naar het achterlicht te gaan

anders moet je gewoon van de rode kabel vetrekken die uit je blok komt en daarmee naar uw achterlicht gaan
Van de masse moet je je niets aantrekken die gaat gewoon via het spatbord naar het frame enz.. tenzij je een sportspatbordje ofzo zitten hebt in plastic dan moet je wel de massa doortrekken naar uw frame ( ook eens kijken of de blauwe draad van uw blok verbonden is met uw frame.. (blauwe draad = massa)

mvg,
User avatar
djcrimson
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 665
Joined: Fri 07 Apr 2006, 15:41
Location: geleen
Contact:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by djcrimson »

werkt het ook als je gelijk spanning maakt met continu spanning
om daar led achterlicht op te zetten?
dit vanwege het remlicht, als die da aankan
born as a racer dies like a racer
XzrfaX
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 49
Joined: Sat 23 Jul 2005, 21:18

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by XzrfaX »

Men ledachterlicht is doorgebrand :roll: eerst wou ik het weggooien, maar heb besloten om de behuizing te houden, en een zelf maken. Nu zit ik met de volgende vragen. Ik krijg iets van een 8 volt, ma nu wil ik voor de zekerheid der iets tussen zetten da ik ni meer als bv 8 volt binnekrijg (moet ik eerst nog zien hoeveel men ledjes nzo nodig hebben), moet ik dan ne weerstand steken ? en hoe weet ik welke ik moet pakken ?
Bovendien zou ik der ne gelijksrichter willen tussensteken, zodat ik gelijkspanning heb (of is dit niet nodig ?). Ma hoe moet ik da aansluiten, en weer wa voor ene moet ik nemen ?
Alvast bedankt !! :wink:
User avatar
FlamingProma
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 5909
Joined: Sat 10 Apr 2004, 10:54
Location: Sint-Niklaas
Contact:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by FlamingProma »

XzrfaX wrote:Men ledachterlicht is doorgebrand :roll: eerst wou ik het weggooien, maar heb besloten om de behuizing te houden, en een zelf maken. Nu zit ik met de volgende vragen. Ik krijg iets van een 8 volt, ma nu wil ik voor de zekerheid der iets tussen zetten da ik ni meer als bv 8 volt binnekrijg (moet ik eerst nog zien hoeveel men ledjes nzo nodig hebben), moet ik dan ne weerstand steken ? en hoe weet ik welke ik moet pakken ?
Bovendien zou ik der ne gelijksrichter willen tussensteken, zodat ik gelijkspanning heb (of is dit niet nodig ?). Ma hoe moet ik da aansluiten, en weer wa voor ene moet ik nemen ?
Alvast bedankt !! :wink:
je kan met een spanningsregelaar werken maar denk dat je achterlichtje dan te klein zal zijn, je zou je weerstand zo kunnen berekenen dat je reserve hebt (bijvoorbeeld rekenen naar 16 mA, het zal dan ook voldoende oplichten ipv 20 (of zelfs 24)

ja als je er zo zeker van bent dat je toch 8 volt krijg snap ik niet waarom je reserve wil. je moet inderdaad eerst weten welke ledjes je wil steken, je kan rekenen met richtwaarden maar dat kan kleine verschillen geven, ik kaj je gerust helpen bij een weerstand te bepalen.

Gelijkspanning hoeft niet echt maar je leds zullen iets minder fel oplichten op AC
Onze Jupiler die in de fleskes zit,
geheiligd is Uw smaak,
Uw walm kome,
Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen
XzrfaX
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 49
Joined: Sat 23 Jul 2005, 21:18

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by XzrfaX »

Bedankt voor de uitleg, zal ik eens uitkijken naar ledjes. Ik wil der een weerstand insteken, om zeker te zijn da men ledjes ni doorbranden fzo. Gelijk bij mn vorige gebeurt is. Was nogtans bedoeld voor 12V
Maar ik moet mss ook naar de Ampere kijken ?
User avatar
FlamingProma
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 5909
Joined: Sat 10 Apr 2004, 10:54
Location: Sint-Niklaas
Contact:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by FlamingProma »

wel interessant om te weten voor her berekenen :-D kan het zijn dat je voorlicht eerst gesprongen is?
Onze Jupiler die in de fleskes zit,
geheiligd is Uw smaak,
Uw walm kome,
Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen
XzrfaX
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 49
Joined: Sat 23 Jul 2005, 21:18

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by XzrfaX »

da was gwn zo een tnt achterlicht. Nope voorlicht is niet gesprongen, zit een 12V lampje in (voor auto denk ik, maar heb het een beetje aangepast zodat het paste :wink: )
Ik zou deze ledjes willen gebruiken :
Kleur: Wit
Lens kleur: Water Clear
Kijkhoek: 20 Graden
Sterkte bij 20mA: 26.000 mcd
Doorlaatspanning: 3.5 - 4.2 Volt
Maximum stroom: 20mA

Ik plaats er 15, ik dacht van ze per 3 in serie te zetten, dus 5 ketens van 3 leds in serie. Zou dat werken ? Of gaan ze dan niet hard genoeg branden ? Ofwel per 2 zetten, maar dan krijgen ze net iets te veel denk ik :?
User avatar
Kurt 83
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3045
Joined: Tue 15 Jun 2004, 22:21
Location: Vlaanderen, Antwerpen, Wommelgem

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by Kurt 83 »

Ik geef het op :mad2:
ik ben de elektriciteit aant aansluiten van een volledig originele camino maar ik krijg het niet voor elkaar dat ik het voorlicht en het achterlicht kan aan en uitzetten met de schakelaar ...
ik heb de schema's bekeken maar ik vind daar niet op welke kleuren op welke plaats komen ...
iemand een voorbeeldfotoke ??
Image
User avatar
FlamingProma
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 5909
Joined: Sat 10 Apr 2004, 10:54
Location: Sint-Niklaas
Contact:

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by FlamingProma »

XzrfaX wrote:da was gwn zo een tnt achterlicht. Nope voorlicht is niet gesprongen, zit een 12V lampje in (voor auto denk ik, maar heb het een beetje aangepast zodat het paste :wink: )
Ik zou deze ledjes willen gebruiken :
Kleur: Wit
Lens kleur: Water Clear
Kijkhoek: 20 Graden
Sterkte bij 20mA: 26.000 mcd
Doorlaatspanning: 3.5 - 4.2 Volt
Maximum stroom: 20mA

Ik plaats er 15, ik dacht van ze per 3 in serie te zetten, dus 5 ketens van 3 leds in serie. Zou dat werken ? Of gaan ze dan niet hard genoeg branden ? Ofwel per 2 zetten, maar dan krijgen ze net iets te veel denk ik :?
3 in serie :wink: eventueel 4 als dat voldoende licht geeft maar zeker geen 2
Onze Jupiler die in de fleskes zit,
geheiligd is Uw smaak,
Uw walm kome,
Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen
XzrfaX
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 49
Joined: Sat 23 Jul 2005, 21:18

Re: algemeen elektriciteitstopic

Post by XzrfaX »

En dan moet ik geen weerstand of gelijksrichter plaatsen ?
Post Reply