Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
-
- -= Newbie =-
hallo,
kan ik door een uitlaat die groter is dan mijn vorigen harder rijden/optrekken
groetjes Mauro
groetjes Mauro
Ja, welke uitlaat had je in gedachten ?raskin_mauro wrote:hallo,
groetjes Mauro
En wat is je huidige setup ?
hallo, ik zou mijn blokje willen testen zonder hem te monteren (met behulp van boormachine)
maar ik heb geen vario, maakt dat uit?? en iemand ng tips wat ik zeker moet doen?
mvg
maar ik heb geen vario, maakt dat uit?? en iemand ng tips wat ik zeker moet doen?
mvg

- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
Nee, je mag het testen zonder vario. Gewoon boormachiene op de moer van het vliegwiel en laten aanlopen...
Een camino blokje onder een camino is toch niet zo bijzonder lang werk hé...
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
nee dat niet, maar hij ligt voledig uit elkaarclio-tuning wrote:Nee, je mag het testen zonder vario. Gewoon boormachiene op de moer van het vliegwiel en laten aanlopen...

en wat moet ik juist aansluiten en waar van de bobijn etc?

- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
Je monteert de benzinetank boven de carburator, zodat de naft dus zeker in de carburator loopt.MeXe wrote:nee dat niet, maar hij ligt voledig uit elkaarclio-tuning wrote:Nee, je mag het testen zonder vario. Gewoon boormachiene op de moer van het vliegwiel en laten aanlopen...
Je kan uw motorblok in de achterbrug bevestigen (slechts 4 bouten!) en dan kan je daarop ook uw bobijn monteren. Uw bobijn heeft namelijk een massa nodig. Doordat je het blokje in de achterbrug monteert is ook uw luchtfilter aangesloten.
Meer hoef je niet te doen...
Gas kan je geven door met de hand de gasklep te bedienen.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Wel opletten dat je niet start zonder koppelingshuis met een koppeling gemonteerd. Anders rekken uw veren te veel uit, en grijpt uw koppeling vast in carter... Geen idee wat er gebeurd maar zou het niet uittesten als ik u was..
Trasforma il meglio in 'massimo'
okclio-tuning wrote:Je monteert de benzinetank boven de carburator, zodat de naft dus zeker in de carburator loopt.MeXe wrote:nee dat niet, maar hij ligt voledig uit elkaarclio-tuning wrote:Nee, je mag het testen zonder vario. Gewoon boormachiene op de moer van het vliegwiel en laten aanlopen...
Je kan uw motorblok in de achterbrug bevestigen (slechts 4 bouten!) en dan kan je daarop ook uw bobijn monteren. Uw bobijn heeft namelijk een massa nodig. Doordat je het blokje in de achterbrug monteert is ook uw luchtfilter aangesloten.
Meer hoef je niet te doen...
Gas kan je geven door met de hand de gasklep te bedienen.

- camino cheezer!!!
- -= Expert Member =-
welk gewicht van gewichtjes koop ik het beste als men camino 45 50 moet bollen met een sito potje en alles ori voor derest (6 bill )n grz hannes 

Jezus sprak : verdeel het geld onder de armen ! ( nen deel links en nen deel rechts)
.

je snelheid vergroot niet door je gewichtencamino cheezer!!! wrote:welk gewicht van gewichtjes koop ik het beste als men camino 45 50 moet bollen met een sito potje en alles ori voor derest (6 bill )n grz hannes

het verschil is het optrekken naar uw top
en Testen is het beste elke mino is anders ...

met 3 x 3.5gr en 3 x 5gr kwam mijn overgang maar aan 55 km/h waardoor hij soms bleef hangen soms ging hij door haalde dan 70km/hJenze wrote:je snelheid vergroot niet door je gewichtencamino cheezer!!! wrote:welk gewicht van gewichtjes koop ik het beste als men camino 45 50 moet bollen met een sito potje en alles ori voor derest (6 bill )n grz hannes![]()
met 6 x 5gr kwam mijn overgang aan 40 km/h gaat perfect en haalt maar 60 km/h
iedere camino reageert anders staar u dus niet blind op mijn geg. pak dit als basis ik heb gehoord dat ori gewichten in nieuwe camino b 4.7 gr waren (gehoord niet bewezen)
ik heb een malossi 45.5mm en proma uitlaat
tleven kan soms zo mooi zijn
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
gewichten kunnen de snelheid wel beinvloeden, als je te lichte gewichten hebt, kan het zijn dat je motor nooit genoeg toeren haalt om je vario dicht te doen gaan
- camino cheezer!!!
- -= Expert Member =-
ja oldie maar ik rij met een ori setup en met een sitoke kheb hier echt totaal geen ervaring mee ehn.... dus zoeken zekeroldie wrote:met 3 x 3.5gr en 3 x 5gr kwam mijn overgang maar aan 55 km/h waardoor hij soms bleef hangen soms ging hij door haalde dan 70km/hJenze wrote:je snelheid vergroot niet door je gewichtencamino cheezer!!! wrote:welk gewicht van gewichtjes koop ik het beste als men camino 45 50 moet bollen met een sito potje en alles ori voor derest (6 bill )n grz hannes![]()
met 6 x 5gr kwam mijn overgang aan 40 km/h gaat perfect en haalt maar 60 km/h
iedere camino reageert anders staar u dus niet blind op mijn geg. pak dit als basis ik heb gehoord dat ori gewichten in nieuwe camino b 4.7 gr waren (gehoord niet bewezen)
ik heb een malossi 45.5mm en proma uitlaat
wanneer kies je voor zwaardere en wanneer voor lichtere gewichtjes??? mvg

Jezus sprak : verdeel het geld onder de armen ! ( nen deel links en nen deel rechts)
.

da kunde moeilijk zeggen met te lichte gewichten kan het zijn dat u motor teveel toeren maakt en da u voorvario niet voledig toe is waardoor je niet aan max top geraakt omdat zoals bij een fiets op uwen middelste pignon blijft zitten.
Met te zware gewichten kan het zijn da ze te vroeg word toegesmeten het effect zoals da ge op uwen grootste pignon zou willen vertrekken met de fiets.waardoor ge ook u top niet zult halen.
Daarvoor moet je elke motor apart bekijken.Uw motor is zoals u hart dat uw fietske moet voorstoempen.Tom boonen zal ook iets zwaarder rijden dan jij bvb of ge moe goe bloed gehad emme

mijn voorbeeld nu :
eerst 3 x 3.5 + 3 x 5 = 25.5gr is bij mij iets te licht overgang komt vrij laat 55km/h top 70km/h en komt er soms niet over blijft 55 rijden met onmenselijk toerental
dan 6x 5 gr = 30 gr is beter maar reeds net iets te zwaar want top is 60 km/h het ideale gewicht zal hier ergens tussen liggen pakt 27gr die 27gr moet je dan verdeelt zien te krijgen over uw 6 rollen
Ik doe dat niet omdat het blokske nog open moet en dan zal het weer anders zijn.
hopelijk ben je iets wijzer geworden nu
Met te zware gewichten kan het zijn da ze te vroeg word toegesmeten het effect zoals da ge op uwen grootste pignon zou willen vertrekken met de fiets.waardoor ge ook u top niet zult halen.
Daarvoor moet je elke motor apart bekijken.Uw motor is zoals u hart dat uw fietske moet voorstoempen.Tom boonen zal ook iets zwaarder rijden dan jij bvb of ge moe goe bloed gehad emme

mijn voorbeeld nu :
eerst 3 x 3.5 + 3 x 5 = 25.5gr is bij mij iets te licht overgang komt vrij laat 55km/h top 70km/h en komt er soms niet over blijft 55 rijden met onmenselijk toerental
dan 6x 5 gr = 30 gr is beter maar reeds net iets te zwaar want top is 60 km/h het ideale gewicht zal hier ergens tussen liggen pakt 27gr die 27gr moet je dan verdeelt zien te krijgen over uw 6 rollen
Ik doe dat niet omdat het blokske nog open moet en dan zal het weer anders zijn.
tleven kan soms zo mooi zijn
- camino cheezer!!!
- -= Expert Member =-
ja thx oldieoldie wrote:da kunde moeilijk zeggen met te lichte gewichten kan het zijn dat u motor teveel toeren maakt en da u voorvario niet voledig toe is waardoor je niet aan max top geraakt omdat zoals bij een fiets op uwen middelste pignon blijft zitten.
Daarvoor moet je elke motor apart bekijken.Uw motor is zoals u hart dat uw fietske moet voorstoempen.Tom boonen zal ook iets zwaarder rijden dan jij bvb of ge moe goe bloed gehad emme![]()
![]()
![]()
mijn voorbeeld nu :

.