Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: kleine vraagjes topic
een malossi of polini tanwdwieloverbrenging steken in het achterwiel alhoewel ik niet weet of een orike da kan trekken
tleven kan soms zo mooi zijn
Re: kleine vraagjes topic
Fast Arrow ster, 65cc erop ( valt toch niet zo op als je de aanduiding wegdoet), Malossi of Polini vertanding zal wat te duur zijn voor u vrees ik 

Re: kleine vraagjes topic
iemand enig idee hoe ik het identificatie plaatje terug kan vastmaken ?
heb deze losgemaakt om kader te herspuiten, kan ik deze met klinknagels terug vastmaken of gaat dit tegen mijn vork schuren aan de binnenkant ?
heb deze losgemaakt om kader te herspuiten, kan ik deze met klinknagels terug vastmaken of gaat dit tegen mijn vork schuren aan de binnenkant ?
Re: kleine vraagjes topic
dikke klot fix all dat uw plaatje 2 a 3mm van het frame staat kunde daarachter terug afsnijden met een cutter als je opnieuw moet spuitenda_culio wrote:iemand enig idee hoe ik het identificatie plaatje terug kan vastmaken ?
heb deze losgemaakt om kader te herspuiten, kan ik deze met klinknagels terug vastmaken of gaat dit tegen mijn vork schuren aan de binnenkant ?
tleven kan soms zo mooi zijn
Re: kleine vraagjes topic
Vastlijmen, zoals oldie al zei denk ik of terug vastzetten met klinknagels, gaat geen schade gevenda_culio wrote:iemand enig idee hoe ik het identificatie plaatje terug kan vastmaken ?
heb deze losgemaakt om kader te herspuiten, kan ik deze met klinknagels terug vastmaken of gaat dit tegen mijn vork schuren aan de binnenkant ?

Re: kleine vraagjes topic
Ik heb een GROOT probleem. men vader heeft alle schroeve weggedaan :s
weet iemand welke bouten moeren schroeven ik nodig heb voor heell de camino??
ben ze echt allemaal kwijt nu
weet iemand welke bouten moeren schroeven ik nodig heb voor heell de camino??
ben ze echt allemaal kwijt nu


- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: kleine vraagjes topic
Oei, dat is geen groot probleem hoor.MeXe wrote:Ik heb een GROOT probleem. men vader heeft alle schroeve weggedaan :s
weet iemand welke bouten moeren schroeven ik nodig heb voor heel de camino??
ben ze echt allemaal kwijt nu

De meest voorkomende bouten op een camino is M6 en M8. Dit zijn genormaliseerde bouten, dus gewoon te koop in een doe-het-zelf zaak.
Je kan zelf vrij kiezen of je inbusbouten of zeskantbouten wil gebruiken.
M8 bouten zullen tussen de 25mm en 35mm liggen.
M6 bouten rond de 20mm.
De M8 bouten worden onder andere gebruikt om het motorblok in de achterbrug vast te zetten.
De M6 bouten worden gebruikt om de nafttank, voetkapjes, bloklicht, achterrekje, spatborden, stuur (hiervoor heb je wel langere bouten nodig),...vast te zetten.
De achterveren staan vast met "speciale" bouten, deze schroefdraad is fijner en weet ik niet vanbuiten. Hiervoor zou je ook wel M8 bouten kunnen gebruiken met langs de ankere kant een moer opgedraaid. Vermoedelijk zal je hiervoor bouten van 40-50mm moeten gebruiken. Ook raad ik hiervoor aan om moeren met een zelfborgende ring in te gebruiken (ik gebruik deze moeren eigenlijk altijd en overal).
Ben je de bout van de motorblok/kader-verbinding ook kwijt? Deze kan je misschien beter op het forum (2dehands) kopen dan. Idem voor de bouten die bovenaan in de foershbenen gedraaid zitten
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: kleine vraagjes topic
neen, die voor het blokje vast te maken hangt nog aan het blokje, das ook het enigste, maar bedanktclio-tuning wrote:Oei, dat is geen groot probleem hoor.MeXe wrote:Ik heb een GROOT probleem. men vader heeft alle schroeve weggedaan :s
weet iemand welke bouten moeren schroeven ik nodig heb voor heel de camino??
ben ze echt allemaal kwijt nu![]()
De meest voorkomende bouten op een camino is M6 en M8. Dit zijn genormaliseerde bouten, dus gewoon te koop in een doe-het-zelf zaak.
Je kan zelf vrij kiezen of je inbusbouten of zeskantbouten wil gebruiken.
M8 bouten zullen tussen de 25mm en 35mm liggen.
M6 bouten rond de 20mm.
De M8 bouten worden onder andere gebruikt om het motorblok in de achterbrug vast te zetten.
De M6 bouten worden gebruikt om de nafttank, voetkapjes, bloklicht, achterrekje, spatborden, stuur (hiervoor heb je wel langere bouten nodig),...vast te zetten.
De achterveren staan vast met "speciale" bouten, deze schroefdraad is fijner en weet ik niet vanbuiten. Hiervoor zou je ook wel M8 bouten kunnen gebruiken met langs de ankere kant een moer opgedraaid. Vermoedelijk zal je hiervoor bouten van 40-50mm moeten gebruiken. Ook raad ik hiervoor aan om moeren met een zelfborgende ring in te gebruiken (ik gebruik deze moeren eigenlijk altijd en overal).
Ben je de bout van de motorblok/kader-verbinding ook kwijt? Deze kan je misschien beter op het forum (2dehands) kopen dan. Idem voor de bouten die bovenaan in de foershbenen gedraaid zitten


Re: kleine vraagjes topic
ik heb een 65cc dr cilinder, maar van me piston is vanonder een klein hoekje afgebroken
is dit erg?

is dit erg?

Re: kleine vraagjes topic
mits het niet scherp is kan dat geen kwaad, wel is het goed om te weten waardoor dat hoekje weg is? Heeft is tegen een begrenzing aangelopen in het carter toen ie nog gemonteerd was? Als dat zo is dan zullen de lagers ook de nodige slijtage hebben ondergaan.
Re: kleine vraagjes topic
het is weg door te laten vallenRemko wrote:mits het niet scherp is kan dat geen kwaad, wel is het goed om te weten waardoor dat hoekje weg is? Heeft is tegen een begrenzing aangelopen in het carter toen ie nog gemonteerd was? Als dat zo is dan zullen de lagers ook de nodige slijtage hebben ondergaan.

en het is naar binnen toe afgeschuurd zodat er geen krassen komen


Re: kleine vraagjes topic
Hallo allemaal (;
Ik ben sinds 2 jaar geleden de eigenaar geworden van een Camino (: Helaas staat deze totaal niet in orde ;( Dus moet ik er wat aan werken om deze in orde te stellen, nu de vorige eigenaar heeft hem willen tunen, maar is bij deze mislukt (vind ik ;p) Hij heeft er een kelk opgezet als luchtfilter waardoor deze teveel lucht aanzuigt en stilvalt... dus moet ik er een vod rond doen ;p
Maar bon, euhm. De camino heeft altijd gereden, tot paar dagen geleden... ;s Ik reed ermee, en na +-10 min. rijden kreeg deze héél warm, hij kreeg altijd al warm, maar nu was het wel uitzonderlijk.. Plots kwam ook overal rook uit ;s dus heb ik deze stil gelegd.. De vorige eigenaar heeft er ook zelf een contactslot opgezet en dit werkt perfect, maar ik kan hem daarmee nog niet starten.. Dus hij heeft er ook een drukknop ingestoken, maar de batterij is plat en ik heb nog niet alles kunnen testen of het daarmee gaat... ;s
Ik ben nu dus eens begonnen met het bekijken van alles, en zie dat ik een bobine heb van TEC Cdi AS41 (made in japan).
Deze zit verbonden met iets van Shindengen, (ik dacht de CDI) maar of dit alles volledig goed is aangesloten --> geen idee... Aan die CDI zit ook nog iets waar ik geen idee van heb wat het ook maar moge zijn.. (zie foto)
Kan iemand mij helpen met wat dit is? En waarvoor het diend?
PS: Nog vergeten vertellen... Toen ik hem had stilgelegd voor die rook, liet ik hem afkoelen. Ik heb 2 dagen later een de motor gekuisd met 'Wasbenzine' omdat deze heel vettig was, en ik dacht dat dit de oorzaak was van de rook... Maar na deze te hebben gekuisd, wou ik hem in gang duwen, en dit lukte niet meer... Dus heb ik eens de bougie bekeken, en deze geeft geen vonken meer.
Help mij aub... Want ik zit in hulpnood ;p Als er iemand kan mag deze ook altijd bij mij thuis eens langskomen om zelf natuurlijk eens te kijken naar het probleem
Foto's Groetjes GillesVB
Ik ben sinds 2 jaar geleden de eigenaar geworden van een Camino (: Helaas staat deze totaal niet in orde ;( Dus moet ik er wat aan werken om deze in orde te stellen, nu de vorige eigenaar heeft hem willen tunen, maar is bij deze mislukt (vind ik ;p) Hij heeft er een kelk opgezet als luchtfilter waardoor deze teveel lucht aanzuigt en stilvalt... dus moet ik er een vod rond doen ;p
Maar bon, euhm. De camino heeft altijd gereden, tot paar dagen geleden... ;s Ik reed ermee, en na +-10 min. rijden kreeg deze héél warm, hij kreeg altijd al warm, maar nu was het wel uitzonderlijk.. Plots kwam ook overal rook uit ;s dus heb ik deze stil gelegd.. De vorige eigenaar heeft er ook zelf een contactslot opgezet en dit werkt perfect, maar ik kan hem daarmee nog niet starten.. Dus hij heeft er ook een drukknop ingestoken, maar de batterij is plat en ik heb nog niet alles kunnen testen of het daarmee gaat... ;s
Ik ben nu dus eens begonnen met het bekijken van alles, en zie dat ik een bobine heb van TEC Cdi AS41 (made in japan).
Deze zit verbonden met iets van Shindengen, (ik dacht de CDI) maar of dit alles volledig goed is aangesloten --> geen idee... Aan die CDI zit ook nog iets waar ik geen idee van heb wat het ook maar moge zijn.. (zie foto)
Kan iemand mij helpen met wat dit is? En waarvoor het diend?
PS: Nog vergeten vertellen... Toen ik hem had stilgelegd voor die rook, liet ik hem afkoelen. Ik heb 2 dagen later een de motor gekuisd met 'Wasbenzine' omdat deze heel vettig was, en ik dacht dat dit de oorzaak was van de rook... Maar na deze te hebben gekuisd, wou ik hem in gang duwen, en dit lukte niet meer... Dus heb ik eens de bougie bekeken, en deze geeft geen vonken meer.
Help mij aub... Want ik zit in hulpnood ;p Als er iemand kan mag deze ook altijd bij mij thuis eens langskomen om zelf natuurlijk eens te kijken naar het probleem
Foto's Groetjes GillesVB
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3604
- Joined: 02 Aug 2008, 15:33
- Location: Oost-vlaanderen
Re: kleine vraagjes topic
eerste foto is de gelijkrichter
2de is idd de cdi.
Slangetje: is het toevallig geen originele caminocarburator, en mss een soort chokekabel ofzo?
Graag specifiekere foto's..
6: startrelais.
Ik hoop dat je beseft als je hier wat rondleest dat dit ZEKER geen gewone camino is, maar een heus project waar er een elektrische starter van een honda px op een camino is gezet, iets wat zeker niet zo evident is, waar heel veel tijd in kruipt, en als je de onderdelen niet hebt ook geld.
Ik raad aan dat als je een betrouwbare camino wilt hebben met niet teveel kosten gewoon een standaard motor zoeken, met standaard achterbrug, standaard carburator, standaard luchfilter etc..

2de is idd de cdi.
Slangetje: is het toevallig geen originele caminocarburator, en mss een soort chokekabel ofzo?

6: startrelais.
Ik hoop dat je beseft als je hier wat rondleest dat dit ZEKER geen gewone camino is, maar een heus project waar er een elektrische starter van een honda px op een camino is gezet, iets wat zeker niet zo evident is, waar heel veel tijd in kruipt, en als je de onderdelen niet hebt ook geld.
Ik raad aan dat als je een betrouwbare camino wilt hebben met niet teveel kosten gewoon een standaard motor zoeken, met standaard achterbrug, standaard carburator, standaard luchfilter etc..
Trasforma il meglio in 'massimo'
Re: kleine vraagjes topic
Bedankt voor het antwoord (: want kben radeloos geworden ;pkillingsnake wrote:eerste foto is de gelijkrichter![]()
2de is idd de cdi.
Slangetje: is het toevallig geen originele caminocarburator, en mss een soort chokekabel ofzo?Graag specifiekere foto's..
6: startrelais.
Ik hoop dat je beseft als je hier wat rondleest dat dit ZEKER geen gewone camino is, maar een heus project waar er een elektrische starter van een honda px op een camino is gezet, iets wat zeker niet zo evident is, waar heel veel tijd in kruipt, en als je de onderdelen niet hebt ook geld.
Ik raad aan dat als je een betrouwbare camino wilt hebben met niet teveel kosten gewoon een standaard motor zoeken, met standaard achterbrug, standaard carburator, standaard luchfilter etc..
Euhm, wat doet die gelijkrichter en waarvoor is die nodig? ;s
Kheb er geen idee van ofdat een originele carburator is ;s
Is inderdaad een chokekabel opgezet...
Ja tis idd geen gewone camino ;p Maar ik heb hem gwn in die staat op het internet gekocht (allé mn vader, zonder dak van iets wist ;p) Verder, ik denk dat het geen honda px starter is hoor ;s
Camino is eig gwn bedoeld om amusement vr in den hof ;p Rijdt op baan +-58km/u maar staat niet in orde...
Kan je anders niet eens komen kijken naar mijne camino? Want zelf ken ik er niet veel van ;s ik leer alles van opt internet maar kheb nood aan een kenner... Ik wil gerust ook om u keer komen op een dag (;
Foto's Carburator; (hopelijk ben je hier iets mee ;s ) Nog vraagske: GillesVB
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.