Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Heeft er iemand wat foto's van bewerkte membramen, dat ik het mijn ook eens "deftig" kan dremelen :)
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: Tue 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: kleine vraagjes topic

Post by Lucifer »

project NFS van santa cruz, het mijne vind ik zelf ook deftig... binnen dit en 2-3 weken zal ik het verschil direct merken :p
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: kleine vraagjes topic

Post by clio-tuning »

Lucifer wrote:project NFS van santa cruz, het mijne vind ik zelf ook deftig... binnen dit en 2-3 weken zal ik het verschil direct merken :p
Heb je het nog nabewerkt? Want anders vind ik het niet zo netjes afgewerkt... :P
Livestrong
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 89
Joined: Fri 27 Aug 2010, 23:33
Location: aalter

Re: kleine vraagjes topic

Post by Livestrong »

Mijn camino is een gewone monoblok, dus geen vario, ik heb achteraan een kleinere riemschijf gestoken maar als ik de originele terug zou steken, zou hij dan vlotter starten?
Nu moet ik er mij opstellen en een tweetal omwentelingen doen voor hij start (tenzij hij warm heeft) maar ik zou graag hebben dat hij start door er naast te staan en dus een halve omwenteling te doen, zou dit vlotter gaan met de grote riemschijf?

mvg.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: kleine vraagjes topic

Post by clio-tuning »

Livestrong wrote:Mijn camino is een gewone monoblok, dus geen vario, ik heb achteraan een kleinere riemschijf gestoken maar als ik de originele terug zou steken, zou hij dan vlotter starten?
Nu moet ik er mij opstellen en een tweetal omwentelingen doen voor hij start (tenzij hij warm heeft) maar ik zou graag hebben dat hij start door er naast te staan en dus een halve omwenteling te doen, zou dit vlotter gaan met de grote riemschijf?

mvg.
De overbrening heeft niets te maken met het al dan niet vlot kunnen starten.
Slipt uw wiel door op de grond wanneer je hem in gang duwt als je ernaast loopt? Gebruik je uw decompressie en bij een koude start de choke?
Livestrong
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 89
Joined: Fri 27 Aug 2010, 23:33
Location: aalter

Re: kleine vraagjes topic

Post by Livestrong »

clio-tuning wrote:
Livestrong wrote:Mijn camino is een gewone monoblok, dus geen vario, ik heb achteraan een kleinere riemschijf gestoken maar als ik de originele terug zou steken, zou hij dan vlotter starten?
Nu moet ik er mij opstellen en een tweetal omwentelingen doen voor hij start (tenzij hij warm heeft) maar ik zou graag hebben dat hij start door er naast te staan en dus een halve omwenteling te doen, zou dit vlotter gaan met de grote riemschijf?

mvg.
De overbrening heeft niets te maken met het al dan niet vlot kunnen starten.
Slipt uw wiel door op de grond wanneer je hem in gang duwt als je ernaast loopt? Gebruik je uw decompressie en bij een koude start de choke?
Ahzo ok, ja het wiel slipt wat door, maar de oorzaak hiervan weet ik niet. decompressie gebruik ik maar de choke niet want hij heeft nogal de neiging om te verzuipen dan dusja.

mvg.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: kleine vraagjes topic

Post by clio-tuning »

Het wiel slipt door omdat er weinig gewicht op zit...
Ik startte mijn camino terwijl ik op mijn bagagerekje zat... dan heb je druk op het achterwiel zodat het niet kan doorslippen.
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: kleine vraagjes topic

Post by clio-tuning »

Topic cleaned... CAMINO forum!
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by d-HuNtEd_1 »

clio-tuning wrote:Topic cleaned... CAMINO forum!
big THX clio :kiss:
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
User avatar
da_culio
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 249
Joined: Sun 20 Jun 2010, 11:45
Location: den boerenbuiten

Re: kleine vraagjes topic

Post by da_culio »

weet er iemand welke maten bouten en moeren er op een camino zitten ?
bevestiging van motorblok aan kader/achterbrug.
moet + bout voor zadel.
als er iemand dit zou weten.
heb al een beetje zitten zoeken, maar nog niets gevonden en wil er niet eenderd welke vijs indraaien die er inpast :(
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: Tue 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: kleine vraagjes topic

Post by Lucifer »

wiel doorslippen terwijl je deompressie gebruikt :o?
Livestrong
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 89
Joined: Fri 27 Aug 2010, 23:33
Location: aalter

Re: kleine vraagjes topic

Post by Livestrong »

da_culio wrote:weet er iemand welke maten bouten en moeren er op een camino zitten ?
bevestiging van motorblok aan kader/achterbrug.
moet + bout voor zadel.
als er iemand dit zou weten.
heb al een beetje zitten zoeken, maar nog niets gevonden en wil er niet eenderd welke vijs indraaien die er inpast :(
Over het algemeen word er M8 en M6 gebruikt bij een camino. Diegeene dat jij vraagt (motorblok en zadel) zijn allemaal M8 bouten.

mvg.
User avatar
element
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 595
Joined: Sun 23 May 2010, 08:21
Location: eeklo (oost vlaanderen)

Re: kleine vraagjes topic

Post by element »

Ik heb op mijn werk een kleine zandstraalcabine ter beschikking.Nu is mijn vraag wat mag ik allemaal zandstralen aan het motorgedeelte(blok,vario,enz...).
Alvast bedankt :wink:
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

Je mag vrijwel alles zandstralen. Gewoon opletten van passingen en schroefdraad, dus bvb in het carter oppassen voor de rand waar de carters tegen elkaar komen, de plaatsen waar de lagers en keerringen zitten, oppassen van de gaten voor de schroefdraad etc..
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: kleine vraagjes topic

Post by jasper wauters »

da_culio wrote:weet er iemand welke maten bouten en moeren er op een camino zitten ?
bevestiging van motorblok aan kader/achterbrug.
moet + bout voor zadel.
als er iemand dit zou weten.
heb al een beetje zitten zoeken, maar nog niets gevonden en wil er niet eenderd welke vijs indraaien die er inpast :(
kijk eens in de camino parts-folder
met behulp van dat heb ik een hele poos geleden een volledig overzicht gemaakt welke bouten en moeren en rondellen je nodig hebt voor volledige camino ineen te steken.
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
Post Reply