Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: kleine vraagjes topic
bwa moeilijk... ik had er 1 met +-500 km verkocht en een ander slechtere ver spotprijsjes ,ik vind ze nog al wel eens maar voor de moment weet ik geen ,ze hebben een redelijk tof geluid normaal maar zeer goed vind ik ze persoonlijk niet daarom dat mijn weg zijn
Re: kleine vraagjes topic
naar't schijnt zou de simonini in datzelfde model de creme dela creme te zijn maar dan ook nog onvindbaardermhrfreak wrote:bwa moeilijk... ik had er 1 met +-500 km verkocht en een ander slechtere ver spotprijsjes ,ik vind ze nog al wel eens maar voor de moment weet ik geen ,ze hebben een redelijk tof geluid normaal maar zeer goed vind ik ze persoonlijk niet daarom dat mijn weg zijn
het is degene die op de blauwe mino staat

tleven kan soms zo mooi zijn
Re: kleine vraagjes topic
aangezien ik nog lang van plan ben om met de mino te tijden (moet nog 25jaar werken) ga ik beginnen met het sprokkelen van essentiële delen om de motor(cil,lagers,keerringen) en bewegende mechanische delen (remmen,lagerswielen)
daarom vraag ik me nu af hoe ik het beste gedurende 25 jaar de lagers, keerringen,... bewaar
In vacuum verpakt
gewoon droog in een kast (rubber?)
vochtig (zoals in een kelder geen zwembad)
los in een schap ?
daarom vraag ik me nu af hoe ik het beste gedurende 25 jaar de lagers, keerringen,... bewaar
In vacuum verpakt
gewoon droog in een kast (rubber?)
vochtig (zoals in een kelder geen zwembad)
los in een schap ?
tleven kan soms zo mooi zijn
Re: kleine vraagjes topic
invetten en ergens droog in een kast bewaren zou ik doen
Re: kleine vraagjes topic
thx lagers ook (met dikke olie dan bedoel ik) of enkel de keerringen
tleven kan soms zo mooi zijn
Re: kleine vraagjes topic
door oldie » di 28 dec 2010, 12:07
aangezien ik nog lang van plan ben om met de mino te tijden (moet nog 25jaar werken) ga ik beginnen met het sprokkelen van essentiële delen om de motor(cil,lagers,keerringen) en bewegende mechanische delen (remmen,lagerswielen)
daarom vraag ik me nu af hoe ik het beste gedurende 25 jaar de lagers, keerringen,... bewaar
In vacuum verpakt
gewoon droog in een kast (rubber?)
vochtig (zoals in een kelder geen zwembad)
los in een schap ?
----------------------
keeringen(dacht ik zo):
vacuum
niet meer dan 20°c niet minder dan 15°c
de tempratuur mag niet te veel schommelen
lagers:
goed invetten/olien en dan vacuum verpakken
cilinder goed invetten/olien
zuigers hetzelfde
remblokken het zelfde als de keeringen
al de andere metalen delen invetten/olien
aangezien ik nog lang van plan ben om met de mino te tijden (moet nog 25jaar werken) ga ik beginnen met het sprokkelen van essentiële delen om de motor(cil,lagers,keerringen) en bewegende mechanische delen (remmen,lagerswielen)
daarom vraag ik me nu af hoe ik het beste gedurende 25 jaar de lagers, keerringen,... bewaar
In vacuum verpakt
gewoon droog in een kast (rubber?)
vochtig (zoals in een kelder geen zwembad)
los in een schap ?
----------------------
keeringen(dacht ik zo):
vacuum
niet meer dan 20°c niet minder dan 15°c
de tempratuur mag niet te veel schommelen
lagers:
goed invetten/olien en dan vacuum verpakken
cilinder goed invetten/olien
zuigers hetzelfde
remblokken het zelfde als de keeringen
al de andere metalen delen invetten/olien
Re: kleine vraagjes topic
keerringen inolien is geen goed idee olie word ook slecht duurt wel heel lang maar dat is natuurlijk ook niet goed voor de keerringen,daar worden ze hard van (vaseline/of bandenvet mag wel d8 ik maar kan ik niet 100procent zeker zeggen
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
keerringen en lagers moet je niet bewaren, kan je in elke SKF-winkel kopen.
Zoniet bestel je ze daar en krijg je ze wel binnen de week.
Maar tzijn geen keerringen en lagers van honda alleen.
Carterpakking moeje ook nie kopen, kan je snijden uit papieren pakking vel, idem voor voetpakking.
Koppakkingen kan je ook uitsnijden.
Enigste dat je moe kopen, is een tweede set transmisse, maar die gaan lang mee, paar cilinders, paar zuigers, paar segmenten.
De rest verslijt je je hele leven niet als je je brommer normaal gebruikt.
Zoniet bestel je ze daar en krijg je ze wel binnen de week.
Maar tzijn geen keerringen en lagers van honda alleen.
Carterpakking moeje ook nie kopen, kan je snijden uit papieren pakking vel, idem voor voetpakking.
Koppakkingen kan je ook uitsnijden.
Enigste dat je moe kopen, is een tweede set transmisse, maar die gaan lang mee, paar cilinders, paar zuigers, paar segmenten.
De rest verslijt je je hele leven niet als je je brommer normaal gebruikt.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: kleine vraagjes topic
Dat zijn mijn 2 ex camino'soldie wrote:naar't schijnt zou de simonini in datzelfde model de creme dela creme te zijn maar dan ook nog onvindbaardermhrfreak wrote:bwa moeilijk... ik had er 1 met +-500 km verkocht en een ander slechtere ver spotprijsjes ,ik vind ze nog al wel eens maar voor de moment weet ik geen ,ze hebben een redelijk tof geluid normaal maar zeer goed vind ik ze persoonlijk niet daarom dat mijn weg zijn
het is degene die op de blauwe mino staat

Is idd een simonini uitlaat op die camino, ultra-zeldzaam!
Deze heb ik verkocht voor 160 euro, denk dat er de dag van vandaag meer voor gegeven zou worden...

#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: kleine vraagjes topic
clio-tuning wrote:Dat zijn mijn 2 ex camino'soldie wrote:naar't schijnt zou de simonini in datzelfde model de creme dela creme te zijn maar dan ook nog onvindbaardermhrfreak wrote:bwa moeilijk... ik had er 1 met +-500 km verkocht en een ander slechtere ver spotprijsjes ,ik vind ze nog al wel eens maar voor de moment weet ik geen ,ze hebben een redelijk tof geluid normaal maar zeer goed vind ik ze persoonlijk niet daarom dat mijn weg zijn
het is degene die op de blauwe mino staat
![]()
Is idd een simonini uitlaat op die camino, ultra-zeldzaam!
Deze heb ik verkocht voor 160 euro, denk dat er de dag van vandaag meer voor gegeven zou worden...
Het zou redelijk dom zijn om er meer als 160 euro aan te geven als je ze evengoed kan namaken.

Re: kleine vraagjes topic
idd vind ik ook 100 euro geef ik max aan een uitlaat dan moet ze wel fonkelnieuw zijn
voor die simonini met de carbon demper versie geven ze maar liefst tot 350 euro
van de carbon versie zen er 3 van verkocht in België en zitten allemaal in de walen
van de normale versie een 10tal
voor die simonini met de carbon demper versie geven ze maar liefst tot 350 euro



van de carbon versie zen er 3 van verkocht in België en zitten allemaal in de walen
van de normale versie een 10tal
tleven kan soms zo mooi zijn
-
- -= Expert Member =-
- Posts: 805
- Joined: 10 Jan 2007, 14:40
Re: kleine vraagjes topic
hallo, omdat ik mijn achterklok wil oppoetsen zou ik graag de achterste poulie verwijderen, en nu heb ik het probleem dat ik deze er niet af krijg
ik heb dus de moer en het vlootje kunnen verwijderen, maar de poulie zelf krijg ik er niet af, iemand die me kan helpen? grtz

Camino Forever 
