Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Kakkernest wrote:Niemand die mij kan verder helpen?
Passen 260 mm veren op een camino en is dat te doen?
Ik zou zeggen test het maar het zal zeer krap als je bv door een diepe put rijdt ofzo...

Testen is de boodschap, want veel mensen hebben dit nog niet gedaan :wink: :P
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: kleine vraagjes topic

Post by clio-tuning »

Vroeger op school stond er een camino met veren van 260mm dacht ik.
Het zal idd nipt worden. :P
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: kleine vraagjes topic

Post by Lucifer »

hoe moet die weerstand nu eigenlijk aangesloten worden :o
ik wil hem op beide lampen zetten zodat ze zeker niet springen :o

gewoon kabel vanuit blok verbinden met lichten EN weerstand tegelijk? en naar waar lijdt die weerstand want daar zit maar 1 kabel aan :o
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: kleine vraagjes topic

Post by Lucifer »

opgelost, sander heeft duidelijk schemaatje over msn gestuurd, bedankt hiervoor ;)
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: kleine vraagjes topic

Post by metsinsons »

lucifer, hij lijd naar de massa hé :lol: :d
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
SAAMBAEN94
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 50
Joined: 22 Feb 2011, 20:18
Location: Heusden

Re: kleine vraagjes topic

Post by SAAMBAEN94 »

Ik ben van plan om een proma circuit uitlaat te kopen voor men honda camino helemaal origineel maar vraag wat het verschil gaat zijn bij topsnelheid en optrekken en geluidje want wil mijn geluidje wel houden ? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

grt sam
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: kleine vraagjes topic

Post by metsinsons »

geluid wordt zowiso anders. als je een echte proma koopt wordt het geluid niet te luid maar echt mooi :love:
je trekt beter en hebt een betere topsnelheid.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
SAAMBAEN94
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 50
Joined: 22 Feb 2011, 20:18
Location: Heusden

Re: kleine vraagjes topic

Post by SAAMBAEN94 »

Oke bedankt maar hoe hard zou hij dan ongeveer gaan ?
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: kleine vraagjes topic

Post by Twister »

SAAMBAEN94 wrote:Oke bedankt maar hoe hard zou hij dan ongeveer gaan ?
Mono of vario? H of P cilinder (klasse A of B)? Hoe hard loopt hij nu (met wat voor uitlaat, een A- of B-potje bijvoorbeeld)?
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
SAAMBAEN94
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 50
Joined: 22 Feb 2011, 20:18
Location: Heusden

Re: kleine vraagjes topic

Post by SAAMBAEN94 »

Twister wrote:
SAAMBAEN94 wrote:Oke bedankt maar hoe hard zou hij dan ongeveer gaan ?
Mono of vario? H of P cilinder (klasse A of B)? Hoe hard loopt hij nu (met wat voor uitlaat, een A- of B-potje bijvoorbeeld)?
Het is een b-klasse met natuurlijke een b-potje maar die is verstopt heb ik opgemerkt en de onderkant was helemaal door geroest bekans en dacht om gewoon een proma circuit te kopen om zo rond te 60 te rijden en het is een vario 3bil
User avatar
element
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 595
Joined: 23 May 2010, 08:21
Location: eeklo (oost vlaanderen)

Re: kleine vraagjes topic

Post by element »

Ik wilde vandaag mijn cilinder monteren alles ging goed tot ik de slotbouten wilde aandraaien.De linkse vanboven als je recht op de blok kijkt draaid zot ik kan ze wel even aanspannen maar dan klikt ze weer los :( .Het blokje is een gereviseerd blokje van clio-tuning en heeft nog geen kilometer gereden :( .Weet er soms iemand raad,proberen te hertappen of wat moet je in zo'n geval doen.Alvast bedankt
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: kleine vraagjes topic

Post by clio-tuning »

Zijn de cilinderbouten nieuw? In het slechtste geval is alleen de draad versleten van uw cilinderbout.
In het slechtste geval moet je een thread insert erin monteren.

Aangezien de bout wel nog een beetje pakt, kan je misschien een draadstang erin vastzetten met de juiste loctite.
Op deze manier ga je de draad in uw motorblok ook minder belasten.
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by d-HuNtEd_1 »

element wrote:Ik wilde vandaag mijn cilinder monteren alles ging goed tot ik de slotbouten wilde aandraaien.De linkse vanboven als je recht op de blok kijkt draaid zot ik kan ze wel even aanspannen maar dan klikt ze weer los :( .Het blokje is een gereviseerd blokje van clio-tuning en heeft nog geen kilometer gereden :( .Weet er soms iemand raad,proberen te hertappen of wat moet je in zo'n geval doen.Alvast bedankt
ik weet niet of cillinderbouten in een maatje groter verkrijgbaar zijn , en of deze passen in het tapgat van de cillinder.
dus ik denk dat je het best een tread insert of een helicoil gebruikt.
dan kan je de gewone bouten blijven gebruiken.
wat ook kan is natuurlijk de linker carterhelft vervangen maar dit kost dan weer heel wat meer.
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by d-HuNtEd_1 »

je was me net voor clio :-D :-D
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
User avatar
element
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 595
Joined: 23 May 2010, 08:21
Location: eeklo (oost vlaanderen)

Re: kleine vraagjes topic

Post by element »

De cilinderbouten zijn splinternieuw.Dus dat word een helicoil.bedankt :wink:
Post Reply