Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Lucamino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 82
Joined: 13 Nov 2009, 22:57
Location: eindhoven

Re: kleine vraagjes topic

Post by Lucamino »

Mijn camino a klasse,helemaal orgineel wil niet lekker lopen.
Hij is voledig orgineel met een sito potje en 75 sproeier ngk b5... bougie.

Wanneer ik volgas rij en draai dan het gas dicht voor bijvoorbeeld een bocht te maken,maakt hij een bwoap geluid wanneer ik het gas weer open doe. Hij wil dan niet lekker meer op toeren komen.

Carburateur is al helemaal uit elkaar geweest en schoon gemaakt/ doorgespoten,contactpunten afgestelf op 0,35,bougie op 0,7,luchtfilter er in of er uit maakt geen verschil.

Na volgas te rijden is de bougie lichtgrijs,te arm dus.
Zou het kunnen zijn dat er een krukaskeerring lek is,de camino is namelijk al 21 jaar oud en naar mijn weten is het blokje nog nooit open geweest. Of komt dit niet voor? En hoe halen jullie de keerringen eruit?

Hopelijk heeft iemand een idee?
gtikleinen
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 89
Joined: 27 Mar 2011, 20:06
Location: herne

Re: kleine vraagjes topic

Post by gtikleinen »

Zit je luchtfilter en de plastieken aanzuigbuis met 3 ronde gaten er nog in, en ik zou met bougie 6 rijden.
Keerringen haal ik er uit met schroevendraaier en een hamer.
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Hoeveel toeren is je luchtstelschroef uitgedraait ?

Ik zou ook een NKG B6HS monteren :wink:
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by d-HuNtEd_1 »

metsinsons wrote:
clio-tuning wrote:Natuurlijk is het belangrijk dat ze mooi rond zijn...
da moet niet persé rond zijn hé :) de rollen van dr. pulley bvb
gij kijkt ook veel op http://www.treatland.tv/ zekers :p
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
anton-camino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 82
Joined: 13 Aug 2010, 08:46
Location: 3600 genk

Re: kleine vraagjes topic

Post by anton-camino »

zijn de jaarlijkse belastingen van een b klasse hoger?
wat is de prijs van de belastingen?
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

verzekeringen?
is +-150(hangt van verzekeringen af )
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

anton-camino wrote:zijn de jaarlijkse belastingen van een b klasse hoger?
wat is de prijs van de belastingen?
Camino heeft geen belasting, wegentaks of wat dan ook :wink:

Enkel verzekering en die kost tussen de €150 en €170 zoals mhrke al zei :wink:
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: 23 Jan 2009, 22:57

Re: kleine vraagjes topic

Post by jasper wauters »

of je gaat bij ethias en je btaald 125 euro per jaar

PS: Nog twee posts te gaan :d
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
Lucamino
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 82
Joined: 13 Nov 2009, 22:57
Location: eindhoven

Re: kleine vraagjes topic

Post by Lucamino »

Lucamino wrote:Mijn camino a klasse,helemaal orgineel wil niet lekker lopen.
Hij is voledig orgineel met een sito potje en 75 sproeier ngk b5... bougie.

Wanneer ik volgas rij en draai dan het gas dicht voor bijvoorbeeld een bocht te maken,maakt hij een bwoap geluid wanneer ik het gas weer open doe. Hij wil dan niet lekker meer op toeren komen.

Carburateur is al helemaal uit elkaar geweest en schoon gemaakt/ doorgespoten,contactpunten afgestelf op 0,35,bougie op 0,7,luchtfilter er in of er uit maakt geen verschil.

Na volgas te rijden is de bougie lichtgrijs,te arm dus.
Zou het kunnen zijn dat er een krukaskeerring lek is,de camino is namelijk al 21 jaar oud en naar mijn weten is het blokje nog nooit open geweest. Of komt dit niet voor? En hoe halen jullie de keerringen eruit?

Hopelijk heeft iemand een idee?
Update:

Vandaag een nieuwe bougie ngk b6 gemonteerd,maar maakte geen verschil.
Toen een ander membraam geprobeerd,ook zonder succes.
Ik had nog een andere carburateur liggen en deze werkt stukken beter!
Probleem zat dus in de carburateur,maar hoe kan dat nu hij was echt goed schoon en heeft nog geen 5000 km gelopen?
Zou er vuil achter een zilvere ronde plaatje aan de zijkant kunnen zitten?
User avatar
da_culio
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 249
Joined: 20 Jun 2010, 11:45
Location: den boerenbuiten

Re: kleine vraagjes topic

Post by da_culio »

hierjuist naftkraantje vervangen, het laatste beetje benzine die eruitkwam was redelijk rood van kleur.
volgens mij is dit niet normaal, teken van roest in de tank ? ( tank heeft 15 jaar op zolder gelegen, buitenkant was nog in goede staat )
als het roest zou zijn, tank demonteren, steentjes met benzine indoen en ne keer goe schudden ?
of iemand andere oplossingen ?
CaminoTime
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 278
Joined: 14 May 2010, 16:43
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by CaminoTime »

da_culio wrote:hierjuist naftkraantje vervangen, het laatste beetje benzine die eruitkwam was redelijk rood van kleur.
volgens mij is dit niet normaal, teken van roest in de tank ? ( tank heeft 15 jaar op zolder gelegen, buitenkant was nog in goede staat )
als het roest zou zijn, tank demonteren, steentjes met benzine indoen en ne keer goe schudden ?
of iemand andere oplossingen ?
Citroenzuur of azijn is beter denk ik
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

CaminoTime wrote:
da_culio wrote:hierjuist naftkraantje vervangen, het laatste beetje benzine die eruitkwam was redelijk rood van kleur.
volgens mij is dit niet normaal, teken van roest in de tank ? ( tank heeft 15 jaar op zolder gelegen, buitenkant was nog in goede staat )
als het roest zou zijn, tank demonteren, steentjes met benzine indoen en ne keer goe schudden ?
of iemand andere oplossingen ?
Citroenzuur of azijn is beter denk ik
dit help maar als het heel erg geroest is helpt dit niet en kan je eventueel een tanksealer set kopen .
Sir_Michiel
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 94
Joined: 04 Sep 2010, 12:37
Location: Eeklo

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sir_Michiel »

Sander wrote:Hoeveel toeren is je luchtstelschroef uitgedraait ?
Ik heb een probleempje met het afstellen van mijn carburator. Ik zou dus willen weten hoeveel toeren de luchtstelschroef normaal gezien uitgedraaid moet zijn... En 1 draai = +- 360° of 180°?
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Sir_Michiel wrote:
Sander wrote:Hoeveel toeren is je luchtstelschroef uitgedraait ?
Ik heb een probleempje met het afstellen van mijn carburator. Ik zou dus willen weten hoeveel toeren de luchtstelschroef normaal gezien uitgedraaid moet zijn... En 1 draai = +- 360° of 180°?
1 toer is 360°, 2,5 toeren is origineel dacht ik of 1,5 :wink:
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: 23 Jan 2009, 22:57

Re: kleine vraagjes topic

Post by jasper wauters »

1 toer is 180°, is toch zo in alle handleidingen :d
in in mijn termen is het 3 toeren, dat ben ik ook zeker =p
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
Post Reply