Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: kleine vraagjes topic
Mijn camino a klasse,helemaal orgineel wil niet lekker lopen.
Hij is voledig orgineel met een sito potje en 75 sproeier ngk b5... bougie.
Wanneer ik volgas rij en draai dan het gas dicht voor bijvoorbeeld een bocht te maken,maakt hij een bwoap geluid wanneer ik het gas weer open doe. Hij wil dan niet lekker meer op toeren komen.
Carburateur is al helemaal uit elkaar geweest en schoon gemaakt/ doorgespoten,contactpunten afgestelf op 0,35,bougie op 0,7,luchtfilter er in of er uit maakt geen verschil.
Na volgas te rijden is de bougie lichtgrijs,te arm dus.
Zou het kunnen zijn dat er een krukaskeerring lek is,de camino is namelijk al 21 jaar oud en naar mijn weten is het blokje nog nooit open geweest. Of komt dit niet voor? En hoe halen jullie de keerringen eruit?
Hopelijk heeft iemand een idee?
Hij is voledig orgineel met een sito potje en 75 sproeier ngk b5... bougie.
Wanneer ik volgas rij en draai dan het gas dicht voor bijvoorbeeld een bocht te maken,maakt hij een bwoap geluid wanneer ik het gas weer open doe. Hij wil dan niet lekker meer op toeren komen.
Carburateur is al helemaal uit elkaar geweest en schoon gemaakt/ doorgespoten,contactpunten afgestelf op 0,35,bougie op 0,7,luchtfilter er in of er uit maakt geen verschil.
Na volgas te rijden is de bougie lichtgrijs,te arm dus.
Zou het kunnen zijn dat er een krukaskeerring lek is,de camino is namelijk al 21 jaar oud en naar mijn weten is het blokje nog nooit open geweest. Of komt dit niet voor? En hoe halen jullie de keerringen eruit?
Hopelijk heeft iemand een idee?
-
- -= Member =-
- Posts: 89
- Joined: 27 Mar 2011, 20:06
- Location: herne
Re: kleine vraagjes topic
Zit je luchtfilter en de plastieken aanzuigbuis met 3 ronde gaten er nog in, en ik zou met bougie 6 rijden.
Keerringen haal ik er uit met schroevendraaier en een hamer.
Keerringen haal ik er uit met schroevendraaier en een hamer.
Re: kleine vraagjes topic
Hoeveel toeren is je luchtstelschroef uitgedraait ?
Ik zou ook een NKG B6HS monteren
Ik zou ook een NKG B6HS monteren

-
- -= Expert Member =-
- Posts: 597
- Joined: 10 Feb 2010, 20:45
- Location: Turnhout
- Contact:
Re: kleine vraagjes topic
gij kijkt ook veel op http://www.treatland.tv/ zekersmetsinsons wrote:da moet niet persé rond zijn héclio-tuning wrote:Natuurlijk is het belangrijk dat ze mooi rond zijn...de rollen van dr. pulley bvb

don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
-
- -= Member =-
- Posts: 82
- Joined: 13 Aug 2010, 08:46
- Location: 3600 genk
Re: kleine vraagjes topic
zijn de jaarlijkse belastingen van een b klasse hoger?
wat is de prijs van de belastingen?
wat is de prijs van de belastingen?
Re: kleine vraagjes topic
verzekeringen?
is +-150(hangt van verzekeringen af )
is +-150(hangt van verzekeringen af )
Re: kleine vraagjes topic
Camino heeft geen belasting, wegentaks of wat dan ookanton-camino wrote:zijn de jaarlijkse belastingen van een b klasse hoger?
wat is de prijs van de belastingen?

Enkel verzekering en die kost tussen de €150 en €170 zoals mhrke al zei

- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
of je gaat bij ethias en je btaald 125 euro per jaar
PS: Nog twee posts te gaan
PS: Nog twee posts te gaan

Re: kleine vraagjes topic
Update:Lucamino wrote:Mijn camino a klasse,helemaal orgineel wil niet lekker lopen.
Hij is voledig orgineel met een sito potje en 75 sproeier ngk b5... bougie.
Wanneer ik volgas rij en draai dan het gas dicht voor bijvoorbeeld een bocht te maken,maakt hij een bwoap geluid wanneer ik het gas weer open doe. Hij wil dan niet lekker meer op toeren komen.
Carburateur is al helemaal uit elkaar geweest en schoon gemaakt/ doorgespoten,contactpunten afgestelf op 0,35,bougie op 0,7,luchtfilter er in of er uit maakt geen verschil.
Na volgas te rijden is de bougie lichtgrijs,te arm dus.
Zou het kunnen zijn dat er een krukaskeerring lek is,de camino is namelijk al 21 jaar oud en naar mijn weten is het blokje nog nooit open geweest. Of komt dit niet voor? En hoe halen jullie de keerringen eruit?
Hopelijk heeft iemand een idee?
Vandaag een nieuwe bougie ngk b6 gemonteerd,maar maakte geen verschil.
Toen een ander membraam geprobeerd,ook zonder succes.
Ik had nog een andere carburateur liggen en deze werkt stukken beter!
Probleem zat dus in de carburateur,maar hoe kan dat nu hij was echt goed schoon en heeft nog geen 5000 km gelopen?
Zou er vuil achter een zilvere ronde plaatje aan de zijkant kunnen zitten?
Re: kleine vraagjes topic
hierjuist naftkraantje vervangen, het laatste beetje benzine die eruitkwam was redelijk rood van kleur.
volgens mij is dit niet normaal, teken van roest in de tank ? ( tank heeft 15 jaar op zolder gelegen, buitenkant was nog in goede staat )
als het roest zou zijn, tank demonteren, steentjes met benzine indoen en ne keer goe schudden ?
of iemand andere oplossingen ?
volgens mij is dit niet normaal, teken van roest in de tank ? ( tank heeft 15 jaar op zolder gelegen, buitenkant was nog in goede staat )
als het roest zou zijn, tank demonteren, steentjes met benzine indoen en ne keer goe schudden ?
of iemand andere oplossingen ?
-
- -= Advanced Member =-
- Posts: 278
- Joined: 14 May 2010, 16:43
- Location: België
Re: kleine vraagjes topic
Citroenzuur of azijn is beter denk ikda_culio wrote:hierjuist naftkraantje vervangen, het laatste beetje benzine die eruitkwam was redelijk rood van kleur.
volgens mij is dit niet normaal, teken van roest in de tank ? ( tank heeft 15 jaar op zolder gelegen, buitenkant was nog in goede staat )
als het roest zou zijn, tank demonteren, steentjes met benzine indoen en ne keer goe schudden ?
of iemand andere oplossingen ?
Re: kleine vraagjes topic
dit help maar als het heel erg geroest is helpt dit niet en kan je eventueel een tanksealer set kopen .CaminoTime wrote:Citroenzuur of azijn is beter denk ikda_culio wrote:hierjuist naftkraantje vervangen, het laatste beetje benzine die eruitkwam was redelijk rood van kleur.
volgens mij is dit niet normaal, teken van roest in de tank ? ( tank heeft 15 jaar op zolder gelegen, buitenkant was nog in goede staat )
als het roest zou zijn, tank demonteren, steentjes met benzine indoen en ne keer goe schudden ?
of iemand andere oplossingen ?
-
- -= Member =-
- Posts: 94
- Joined: 04 Sep 2010, 12:37
- Location: Eeklo
Re: kleine vraagjes topic
Ik heb een probleempje met het afstellen van mijn carburator. Ik zou dus willen weten hoeveel toeren de luchtstelschroef normaal gezien uitgedraaid moet zijn... En 1 draai = +- 360° of 180°?Sander wrote:Hoeveel toeren is je luchtstelschroef uitgedraait ?
Re: kleine vraagjes topic
1 toer is 360°, 2,5 toeren is origineel dacht ik of 1,5Sir_Michiel wrote:Ik heb een probleempje met het afstellen van mijn carburator. Ik zou dus willen weten hoeveel toeren de luchtstelschroef normaal gezien uitgedraaid moet zijn... En 1 draai = +- 360° of 180°?Sander wrote:Hoeveel toeren is je luchtstelschroef uitgedraait ?

- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- Posts: 2897
- Joined: 23 Jan 2009, 22:57
Re: kleine vraagjes topic
1 toer is 180°, is toch zo in alle handleidingen
in in mijn termen is het 3 toeren, dat ben ik ook zeker =p

in in mijn termen is het 3 toeren, dat ben ik ook zeker =p